Swift Motoren --> ervaringen?

Die motorzaken lijken wel een soort griepepidemie.
Ze komen en gaan heftig te keer met werk en verkoop en voor je het weet zijn ze er niet meer?????
Is nu zeker geen goede tijd om in de motoren te gaan, doe mij maar computers schijnt dat je daar veel geld mee kan verdienen. :W
_O- :+
 
Leipe-flip hierboven heeft een compleet elftal aan vrienden met (in de toekomst) motoren... altijd goed om te weten dacht ik zo ;)

(even wat olie op het vuur gooien) *O*
 
Die motorzaken lijken wel een soort griepepidemie.
Ze komen en gaan heftig te keer met werk en verkoop en voor je het weet zijn ze er niet meer?????
Is nu zeker geen goede tijd om in de motoren te gaan, doe mij maar computers schijnt dat je daar veel geld mee kan verdienen. :W

Juist wel. Er ontstaan enorme gaten in de markt.

Wat me opvalt in alle opmerkingen over garages hier op MF, is wat de klant nou echt wil van een garage (als ik het goed heb gelezen).

1. goede service, en dan echte service
2. vertrouwen (kennis, advies, uitleg, afspraken nakomen)
3. binding (de koffie, ook kunnen rondkijken en hangen, beetje ons kent ons)
4. daar wil de klant wel voor betalen, de goedkope spullen bestellen ze wel online

Doe dat samen in één middelgrote zaak, en houdt vol!

Als in motoren, motorrijden en techniek je passie ligt, lijkt mij dat iemand een heel eind kan komen :Y
 
Niet omkoopbaar.... Ik ken nog wel iemand met een shadow die van wat glimmertjes af wil ;) Maargoed dat zien we het wel verschijnen... '(

En indd... Punt 1t/m4 is precies wat ik ( en mijn elftal motorrijdende vrienden :+ ) zoek(en) in een Motorzaak.

En om nog even on topic te blijven, Almere is dichterbij dan Swift. En ik zou toch niet zo snel naar swift gaan om mijn motor te laten onderhouden. Toen ze nog in Lelystad waren kwam die monteur toch een een beetje minder proffecioneel over.
 
Laatst bewerkt:
Niet omkoopbaar.... Ik ken nog wel iemand met een shadow die van wat glimmertjes af wil ;) Maargoed dat zien we het wel verschijnen... '(

En indd... Punt 1t/m4 is precies wat ik ( en mijn elftal motorrijdende vrienden :+ ) zoek(en) in een Motorzaak.

En om nog even on topic te blijven, Almere is dichterbij dan Swift. En ik zou toch niet zo snel naar swift gaan om mijn motor te laten onderhouden. Toen ze nog in Lelystad waren kwam die monteur toch een een beetje minder proffecioneel over.
nog ff snel voor ik weg ga,,,die monteur is vaak niet zo spraakzaam, en idd maakt ook hij wel eens een foutje,,,wie niet, maar over het algemeen is hij heel goed in zijn vak, en daar gaat het toch om?
nu ben ik echt weg,, lekker bij schoonmamma eten,,,, :9
 
Niet omkoopbaar.... Ik ken nog wel iemand met een shadow die van wat glimmertjes af wil ;) Maargoed dat zien we het wel verschijnen... '(

En indd... Punt 1t/m4 is precies wat ik ( en mijn elftal motorrijdende vrienden :+ ) zoek(en) in een Motorzaak.

En om nog even on topic te blijven, Almere is dichterbij dan Swift. En ik zou toch niet zo snel naar swift gaan om mijn motor te laten onderhouden. Toen ze nog in Lelystad waren kwam die monteur toch een een beetje minder proffecioneel over.
er komt in het oude pand echt weer en motorzaak ,,, met een koffieautomaat,,,echt waar,,, zo goed?

kom maar op met die glimspulletjes,,,, :+
 
Laatst bewerkt:
haha dank u ;) Koffie automaat... mmmm lekker.
 
Laatst bewerkt:
Juist wel. Er ontstaan enorme gaten in de markt.

Wat me opvalt in alle opmerkingen over garages hier op MF, is wat de klant nou echt wil van een garage (als ik het goed heb gelezen).

1. goede service, en dan echte service
2. vertrouwen (kennis, advies, uitleg, afspraken nakomen)
3. binding (de koffie, ook kunnen rondkijken en hangen, beetje ons kent ons)
4. daar wil de klant wel voor betalen, de goedkope spullen bestellen ze wel online

Doe dat samen in één middelgrote zaak, en houdt vol!

Als in motoren, motorrijden en techniek je passie ligt, lijkt mij dat iemand een heel eind kan komen :Y


Ja en dat zijn vaak de dingen die ik ook graag zie in een motorzaak.
Vroeger in mijn jonge jaren reed ik haast elke zaterdag richting rene cortie op de confusiusplein in amsterdam, niet om te kopen maar om een videofilm te kijken over de superbike,s uit de begin jaren ,80 met Wes Cooley, Freddy Spencer Eddy Lawson .
Dat mis ik ook wel tegenwoordig.
Alles is tegenwoordig zo commercieel, en helaas kan dat ook niet echt anders meer omdat de vaste kosten torenhoog zijn geworden.
 
Ja en dat zijn vaak de dingen die ik ook graag zie in een motorzaak.
Vroeger in mijn jonge jaren reed ik haast elke zaterdag richting rene cortie op de confusiusplein in amsterdam, niet om te kopen maar om een videofilm te kijken over de superbike,s uit de begin jaren ,80 met Wes Cooley, Freddy Spencer Eddy Lawson .
Dat mis ik ook wel tegenwoordig.
Alles is tegenwoordig zo commercieel, en helaas kan dat ook niet echt anders meer omdat de vaste kosten torenhoog zijn geworden.

Ik zou het wel weten, als ik de jackpot win.

Geen glimmende zaak, wel schoon.
Geen financierinsdingen, maar gewoon nette prijzen (zonder 'afleverkosten' :r ).
Genoeg ruimte voor klanten, en dan niet enkel in m2.
Groot venster bij de werkplaats, iedereen mag alles zien.
Een 'office-manager' speciaal voor bestellingen, klanten nabellen, offertes, speciaal uitzoekwerk.
Leuke aankleding, meer woonhuis dan ziekenhuis.
Geen merkdealer.
Af en toe speciale acties, banden of helmen, of wat dan ook.
En een leuke attentie bij een duurdere motor, voucher voor Zandvoort, VRO, overnachting in Eiffel oid.

Als.... |(

:')
 
Ja dan is je jackpot heel snel weg :X
Maar is wel leuk om dromen te hebben.
Lijkt mij leuk om samen met Paul Ritzen, Ro Snel , Martell en mijzelf een zaak te hebben met diverse mooie dames die de klanten topless bedienen van koffie en een hapje en voor de vrouwlijke klanten zetten we Ro Snel in ) ook topless natuurlijk
Reken maar op een grote klantenkring O-) .
 
Ja dan is je jackpot heel snel weg :X

een zaak te hebben met diverse mooie dames die de klanten topless bedienen van koffie en een hapje ...Reken maar op een grote klantenkring O-) .


Ik denk dat mensen dan alleen maar voor het vrouwelijk schoon komen. Kan je beter een hokje neer zetten met een mooie dame er in en bij besteding boven de 10 eu krijg je een bijzondere poetsbeurt ofzo :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat mensen dan alleen maar voor het vrouwelijk schoon komen. Kan je beter een hokje neer zetten met een mooie dame er in en bij besteding boven de 10 eu krijg je een bijzondere poetsbeurt ofzo :+

rrr, waar is die zaak waar ze mijn duitse helm weer laten glimmen :9~
 
DEnk wel dat idd de meesten wel komen voor het vrouwlijk schoon en dat er ineens niet meer wordt gezeken over garantiegeschillen als zo,n mooie dame achter de balie staat O-) .

Maar ik blijf wel lekker in mijn eentje zo doorgaan en gelukkig heb ik redelijk wat vrouwlijk schoon in mijn klantenkring :}
 
Ja dan is je jackpot heel snel weg :X
Maar is wel leuk om dromen te hebben.
Lijkt mij leuk om samen met Paul Ritzen, Ro Snel , Martell en mijzelf een zaak te hebben met diverse mooie dames die de klanten topless bedienen van koffie en een hapje en voor de vrouwlijke klanten zetten we Ro Snel in ) ook topless natuurlijk
Reken maar op een grote klantenkring O-) .

Ik topless :o
Moet ik eerst aan die pens gaan werken, maar bier is veel te lekker :9

Mijn werk lijkt me het leukst als ik er geen geld mee hoefde te verdienen. Gewoon voor de Hobby een leuk klein motorzaakje.
 
Ik topless :o
Moet ik eerst aan die pens gaan werken, maar bier is veel te lekker :9

Mijn werk lijkt me het leukst als ik er geen geld mee hoefde te verdienen. Gewoon voor de Hobby een leuk klein motorzaakje.



Ja das heerlijk :Y lekker werken zonder stress en zorgen.
Dan wordt de service alleen maar beter, aha dus conclusie.
We gaan het uurloon omhoog gooien en de onderdelen opwaarderen, dan is iedereen blij.
Wij verdienen weer lekker wat centen en de klanten hebben dan helemaal een topservice :}
 
Ik heb nieuws. De motorhoek komt terug *O* *O*
wel onder een andere naam maar op dezelfde plek !!!!! en natuurlijk met Martin !!!
 
Oke, Gaan ze ook zich meer richten op onderhoud of alleen op verkoop van motoren? In het laatste geval missen we nog steeds wat ;)
 
Zover ik begrepen heb gaan ze alles gewoon doen. Als de planning door gaat dan gaan ze 8 januari open !!!! :Y
Het moeilijke van een motorzaak lijkt me dat je niet bij iedereen in de smaak kan vallen. Er zullen altijd mensen zijn die het niets vinden. Ik zelf heb bij Martin meerdere motoren gekocht en ik vind het prima bij hem. Als mensen het topje van de ijsberg willen, dan moeten ze naar een zaak alla Motoport gaan. Daar mag je het ook verwachten en daar betaal je dan ook voor. :Y
Ik stel voor om er weer een kijkje te gaan nemen in januari !!!! :Y
 
Zover ik begrepen heb gaan ze alles gewoon doen. Als de planning door gaat dan gaan ze 8 januari open !!!! :Y
Het moeilijke van een motorzaak lijkt me dat je niet bij iedereen in de smaak kan vallen. Er zullen altijd mensen zijn die het niets vinden. Ik zelf heb bij Martin meerdere motoren gekocht en ik vind het prima bij hem. Als mensen het topje van de ijsberg willen, dan moeten ze naar een zaak alla Motoport gaan. Daar mag je het ook verwachten en daar betaal je dan ook voor. :Y
Ik stel voor om er weer een kijkje te gaan nemen in januari !!!! :Y
:o jij bent erg,, hou ik al die tijd mijn mond en jij gaat het gewoon verklappen,,,stoutert,,,, _O-
enne alvast een goed uiteinde en goed begin he,,, spreek je zo weinig, dan maar ff zo,,, :W *O*
 
:o jij bent erg,, hou ik al die tijd mijn mond en jij gaat het gewoon verklappen,,,stoutert,,,, _O-
enne alvast een goed uiteinde en goed begin he,,, spreek je zo weinig, dan maar ff zo,,, :W *O*
_O- _O- _O-
Sorry hoor, dat was niet mijn bedoeling maar dingen zijn al zover !!!!!
Maar jij ook een goed uiteinde en ik zal je daar wel vaker zien :Y :W
 
Dat kon je toch ook wel gewoon zeggen... ;) zucht... ik dag in dag uit maar wachten tot shadow jet het een keer zou zeggen :( ;)

Grote pluspunt is natuurlijk wel dat de wat kleinere zaken wat persoonlijker zijn.

Een (of meer) motor kopen is wel weer wat anders dan onderhoud. En het zou een heeel groot pluspunt zijn en een toevoeging aan lelystad als ze zich ook op het onderhoud gaan richten. In het verleden miste ik dat toch wel een beetje.

Gaan ze nou ook weer weg uit biddinghuizen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan