Swift Motoren --> ervaringen?

Hallo,

Wie heeft er ervaring met dit bedrijf:

Swift Motoren
Industrieweg 42
8255 PB SWIFTERBANT (tussen Lelystad en Dronten)

Heeft redelijk veel motoren op marktplaats staan, maar kan er geen website van vinden.

Woon niet om de hoek dus kan er niet even langs om e.e.a. met eigen ogen te bekijken.
 
klinkt niet echt lekker als het behalve op marktplaats nergens anders te vinden is. zelf geen ervaring overigens.
 
Ik heb van hun ook een aantal advertenties gezien, persoonlijk had ik er ook niet zo'n goed gevoel bij. Heb verder niks om het op te baseren, maar voor mij is het genoeg om niet meer bij hun te kijken.
 
Hallo,

Wie heeft er ervaring met dit bedrijf:

Swift Motoren
Industrieweg 42
8255 PB SWIFTERBANT (tussen Lelystad en Dronten)

Heeft redelijk veel motoren op marktplaats staan, maar kan er geen website van vinden.

Woon niet om de hoek dus kan er niet even langs om e.e.a. met eigen ogen te bekijken.

Ik ben er een keer geweest. Ze doen ook een beetje handel met verchroomde tanks voor klassieke brommers. En ik wilde een mooie buffeltank voor m'n Kreidler hebben. Dat was zo'n 3 jaar geleden.

De zaak zag er mooi en ruim uit en de meneer die me te woord stond was aardig. Meer kan ik je helaas niet vertellen.

Gr. Karl
 
Dat is lekker zeg. Eerste 2 reacties negatief, terwijl ze de zaak niet kennen. Als een zaak geen web-site heeft is dat al genoeg om negatief te zijn. Als nou alleen mensen reageren die wel ervaringen heeft met deze tent zou dat iets meer info opleveren voor TS.

Zelf gaan kijken is toch echt het beste en eigenlijk de enige juiste manier om te oordelen.
 
Hey,

Ik kwam er toen ik opzoek was naar een motor denk ik wel elke week. (toen nog motorhoek) nu kom ik er af en toe nog wel is ene opzich geen verkeerde zaak. Zal even wat meer informatie geven om mijn punt wat duidelijker te maken :+ .

Het begon allemaal bij de motorhoek in Lelystad. (zo'n 3 jaar geleden, kan dus niet 3 jaar geleden bij Swift zijn langsgeweest).

Martin (mede eigenaar) doet samen met zijn broer eigenlijk alleen handel. Na ong 2 jaar hebben ze motorhoek verkocht en zijn ze Swift begonnen.

Nog steeds doen ze eigenlijk alleen groot inkopen ( echt in vrachtwagens te gelijk :} ) en goedkoop verkopen. Ze hebben dus ook elke week giga veel nieuwe motoren. Er is een monteur in dienst die de motoren rijklaar maakt en zo nodig onderdelen vervangt.

Vriend van mij heeft 1.5 jaar terug zijn motor bij de motorhoek gekocht ene eigenlijk nooit problemen mee gehad. Geloof ooit is een kappote accu ofzo maar dat werd gewoon onder garantie vervangen. Verder doen ze niet moeilijk over een proefrit (Heb er meerdere gemaakt) en zijn ze naar mijn ervaringen eerlijk over wat ze verkopen. Koop je iets van 400 eu hoef je natuurlijk niet een oerdegelijke strakke motor te verwachten.

Maar.... ondanks dat ik best te spreken ben, denk ik dat ik zelf niet zo snel daar een motor zou kopen. En waarom? nja gevoel denk ik... ( ik hecht veel waarde aan veel service/motor historie etc :P )

Denk dat ze geen site hebben omdat het via MP veel en veeeel harder verkoopt dan via een eigen internetsite.
uuh naja hoop dat ik een beetje een antwoord heb kunnen geven op je vraag :z
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik kwam er toen ik opzoek was naar een motor denk ik wel elke week. (toen nog motorhoek) nu kom ik er af en toe nog wel is ene opzich geen verkeerde zaak. Zal even wat meer informatie geven om mijn punt wat duidelijker te maken :+ .

Het begon allemaal bij de motorhoek in Lelystad. (zo'n 3 jaar geleden, kan dus niet 3 jaar geleden bij Swift zijn langsgeweest).

Martin (mede eigenaar) doet samen met zijn broer eigenlijk alleen handel. Na ong 2 jaar hebben ze motorhoek verkocht en zijn ze Swift begonnen.

Nog steeds doen ze eigenlijk alleen groot inkopen ( echt in vrachtwagens te gelijk :} ) en goedkoop verkopen. Ze hebben dus ook elke week giga veel nieuwe motoren. Er is een monteur in dienst die de motoren rijklaar maakt en zo nodig onderdelen vervangt.

Vriend van mij heeft 1.5 jaar terug zijn motor bij de motorhoek gekocht ene eigenlijk nooit problemen mee gehad. Geloof ooit is een kappote accu ofzo maar dat werd gewoon onder garantie vervangen. Verder doen ze niet moeilijk over een proefrit (Heb er meerdere gemaakt) en zijn ze naar mijn ervaringen eerlijk over wat ze verkopen. Koop je iets van 400 eu hoef je natuurlijk een oerdegelijke strakke motor te verwachten.

Maar.... ondanks dat ik best te spreken ben, denk ik dat ik zelf niet zo snel daar een motor zou kopen. En waarom? nja gevoel denk ik... ( ik hecht veel waarde aan veel service/motor historie etc :P )

Denk dat ze geen site hebben omdat het via MP veel en veeeel harder verkoopt dan via een eigen internetsite.
uuh naja hoop dat ik een beetje een antwoord heb kunnen geven op je vraag :z

Duidelijke taal :Y
 
* Motorstek
* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen
* MSN adres
* Verstuur privébericht

Berichten:
335
Reg. datum:
20 mei. 2008
Locatie:
Lelystad

Hey,

Ik kwam er toen ik opzoek was naar een motor denk ik wel elke week. (toen nog motorhoek) nu kom ik er af en toe nog wel is ene opzich geen verkeerde zaak. Zal even wat meer informatie geven om mijn punt wat duidelijker te maken :+ .

Het begon allemaal bij de motorhoek in Lelystad. (zo'n 3 jaar geleden, kan dus niet 3 jaar geleden bij Swift zijn langsgeweest).

Martin (mede eigenaar) doet samen met zijn broer eigenlijk alleen handel. Na ong 2 jaar hebben ze motorhoek verkocht en zijn ze Swift begonnen.

Nog steeds doen ze eigenlijk alleen groot inkopen ( echt in vrachtwagens te gelijk :} ) en goedkoop verkopen. Ze hebben dus ook elke week giga veel nieuwe motoren. Er is een monteur in dienst die de motoren rijklaar maakt en zo nodig onderdelen vervangt.

Vriend van mij heeft 1.5 jaar terug zijn motor bij de motorhoek gekocht ene eigenlijk nooit problemen mee gehad. Geloof ooit is een kappote accu ofzo maar dat werd gewoon onder garantie vervangen. Verder doen ze niet moeilijk over een proefrit (Heb er meerdere gemaakt) en zijn ze naar mijn ervaringen eerlijk over wat ze verkopen. Koop je iets van 400 eu hoef je natuurlijk niet een oerdegelijke strakke motor te verwachten.

Maar.... ondanks dat ik best te spreken ben, denk ik dat ik zelf niet zo snel daar een motor zou kopen. En waarom? nja gevoel denk ik... ( ik hecht veel waarde aan veel service/motor historie etc :P )

Denk dat ze geen site hebben omdat het via MP veel en veeeel harder verkoopt dan via een eigen internetsite.
uuh naja hoop dat ik een beetje een antwoord heb kunnen geven op je vraag :z

Kijk, daar kan ik wat mee. De zaak (of iig de directie) bestaat al langer.

Ik vond het er in eerste instatntie allemaal een beetje vaag uit zien. Andere reacties zijn nog steeds welkom uiteraard!
 
Grappig, altijd een hoop topics over te dure motoren bij te dure zaken etc...

Als een winkel geen website heeft oid hoeft dat niet direct te betekenen dat het slecht is.

Zoals hierboven vermeld is het een winkel met 'normale' mensen, waar je nog gewoon een leuk verhaal kan hebben over motoren. Voelt altijd wel welkom daar.

Ze gaan inderdaad voor de korte omloopsnelheid, dus inkoop-verkoop, engeen gedoe met verplichtingen als dealer oid. En geen website? Och, wil de heren niet naar beneden halen, maar het woord digibeet is hier wel van toepassing :)

Ga er gewoon eens kijken, en trek dan je eigen conclusies, altijd beter dan de mening van een ander als waarheid accepteren.

En voor de duidelijkheid, heb er zelf een motor gekocht, en kom er af en toe buurten.
 
ik woon er ook 10 minuten vandaan en een maatje van me heb afgelopen zomer ook een motor gekocht daar. Ze hebben zeker veel keus en wisselen heel snel in het aanbod. Het zijn alleen wel bijna allemaal oude motoren met hoge km stand, daarom ook lage prijs. Maar ga niet oordelen over een zaak terwijl je er nooit ben geweest omdat ze alleen via marktplaats verkopen. Logisch toch op marktplaats komen zoveel bezoekers kijken. Dus oordeel pas als je er ben geweest zodat je de TS ook kan helpen ipv. alleen maar neer te zetten dat het vage zooi is omdat ze geen eigen website hebben.
 
Hallo!

Voor drie weken terug ben ik er geweest na een advertentie op marktplaats.
Ook ik ben eerst wezen zoeken op internet, maar behalve hun advertenties kon ik niets vinden.
Vervolgens heb ik gebeld en een afspraak gemaakt.

De zaak bestaat in principe uit een groote loods met tientallen zoniet honderden verschillende motoren.
Na uitgebreid in onderhandeling te zijn geweest met de verkoper en natuurlijk de motor grondig bestudeerd te hebben het ik een Yamaha yzf 600r uit 2002 met 50.000km voor 3400 euro gekocht.

Ze leveren aan huis, maar ik wacht helaas nu al wel enige tijd.
Dit in verband met de montage van een 25kw kit.

De zaak ziet er in principe strak uit, met, naar mijn idee, alleen maar occasions.
De verkopers zijn vriendelijk en zullen je echt niet het spreekwoordelijke 'vel over de neus' halen.
Ik zou zeggen bel ze eens op en ga eens langs, je mag altijd nee zeggen!
 
Ik heb vorig jaar december mijn motor daar gekocht toen nog Motorhoek in Lelystad, nooit problemen gehad en een mooie deal gesloten.

Aangezien ik nu op zoek ben naar een andere motor ga ik regelmatig langs en kijk ook regelmatig op marktplaats wat ze hebben. Ik heb Martin de eigenaar wel eens gevraagd waarom ze geen site hebben en hij vertelde dat hij via Marktplaats meerdere mensen kon bereiken dan via een site.

Al met al Swift motoren is een leuke zaak waar je altijd hartelijk word ontvangen.


Thomas
 
Als er niets over een bedrijf te viden is, lijkt me dat een goed teken.

Slechte ervaringen staan heel snel op inet :Y
 
Swift ken ik zelf net als reib-flip nog van de motorhoek periode in Lelystad.

het is gewoon een no-nonsens zaak.

dat ze alleen via marktplaats adverteren, is omdat hun assortiment zo snel veranderd, dat het flexibele, en vooral de landelijke bereikbaarheid van MP veel beter voor hun werkt. (dat is wat de eigenaar me vertelde)

verder sluit ik me aan bij het verhaal van reib-flip
 
Ben er ook regelmatig geweest toen ze nog in Lelystad zaten. Waren prima gasten, ze hebben nooit iets aan mij opgedrongen. Gewoon prima gasten. Zelf geen motor gekocht overigens. (wel bij de opvolgers) Maar Martin, de eigenaar, niet was verhuist dan had ik mijn motor daar wel gekocht zeer waarschijnlijk.

Als aanvulling op Leipe-Flop, die accu was dan ook niet van TargaS (dus gekocht bij de oude Motorhoek, nu Swiftmotoren) maar van mij. TargaS heeft nog NOOIT iets gehad met zijn motor... Zal wel komen omdat 'ie er bijna nooit op rijd, maar is dus ook gewoon een prima motor.

Overigens, toen ze nog in Lelystad zaten toen haalden ze hun motoren vooral bij de Motorport vandaan. Zelfs de stickers zaten er nog op.

Verder had de zaak vroeger wel een site toen ze nog in Lelystad zaten. Maar blijkbaar had dat weinig toegevoegde waarde voor ze. Daarbij zijn ze nu ook groter geworden.
 
Vind het een fijne zaak, niet duur en een snel wisselend aanbod. Als je een nieuwere fiets wil voor meer geld dan ga je bijvoorbeeld naar een motoport, als je een leuke fiets wil voor een scherpe prijs dan kun je daar zeker langs gaan, de voorraad wisselt inderdaad erg snel.
De eigenaar en verkoper zitten al jaren in het vak en weten donders goed waar ze over praten. Ze zullen je geen fiets verkopen waarvan ze het gevoel hebben dat het toch niet gaat werken.

Heb hier in juni een 1200Gs gekocht voor leuk geld (was de goedkoopste van marktplaats). heb gelukkig geen garantiekwesties aan de hand gehad, een maatje van me had hier een k75 gekocht en zn cardan ging lekken na een maand of 2 denk ik, was absoluut geen probleem, cardan werd vervangen binnen een week...m.i. een goeie service.

zit zeker te denken een pekelfiets hier te halen voor de winter.

groeten Dick
 
nou nou, zaak staat goed bekend! Alleen maar goede reacties *O* , (op die ene 2 die die er niks van afwisten na dan)

Binnenkort maar weer is buurten!
 
Zie je wel geen dure dingen gewoon motoren die voor ons allemaal te betalen zijn, prima toch??
De eigenaar had/heeft veel motoren staan bij andere motorzaken vandaar de mp stikkers.
Nu hij zelf de ruimte heeft kan hij ze zelf verkopen.
Een die beste man zit al denk ik 25 jaar in de motorfietsen, dus zeker geen 1 dagsvlieg.
Ben er zelf nog niet geweest, maar leuk om eens te kijken.
 
even reageren!!!!

Ik heb er in April 2009 een Bmw r1150rt gekocht en nog steeds zeer tervreden.
Afgelopen zaterdag 17 oktober was ik in de buurt en ben nog eens even binnen gelopen en de "baas" kende mij nog.
Even gezellig praatje gemaakt en mijn buurman die met mij mee was werd gelijk enthousiast want hij kwam daar zijn "droom" motor tegen, helaas voor hem was er even geen geld anders had hij hem gelijk gekocht.

Het klopt inderdaad dat alle motoren wat ouder zijn , jongere motoren zijn er ook wel maar die verkopen zichzelf al snel door, en km standen wisselen sterk.

De prijzen kunnen zo laag blijven omdat de motoren niet gepoetst worden dat moet je zelf doen, daar heb ik niks op tegen want het scheelt in de prijs en ik vind het altijd een leuk klusje om zo met de hobby bezig te zijn.

Ik zou zeggen koop gerust bij Swift Motoren het scheelt in de portomonee en er is altijd wel wat ruimte in de prijs of inruilen is ook geen probleem.
 
Ik ken de eigenaar ook van Swift motoren. Hij heeft eerder "Martin's Motorhoek" te Lelystad opgezet. Ik heb bij hem een Suzuki GSX 600 F gekocht en ben daar zeer tevreden mee. Het blijkt een goed machientje te zijn. Ik rij er al 2 jaar bijna dagelijks mee op en neer naar mijn werk in Amsterdam door weer en wind. Martin iseen echte handelaar en je kunt goed zaken met hem doen. Hij heeft een werkplaats, maar die is meer bedoeld voor de afleveringsbeurten en kleine zaken. Voor de echte grote rep.s en onderhoud verwijst hij zelf naar de sleutelaars. Hij ziet zichzelf meer als handelaar dan sleutelaar. Hij heeft de nodige connecties voor onderdelen en tips e.d.
 
Nou dan zal ik ook maar even reageren ook namens shadowjet,

Ik kom er wekelijks om te kijken te buurten en koffie te drinken en proefritjes te maken, om zo mijn perfecte motor te vinden.

mijn ervaringen:

ik kocht een magna uit 86 met 3 maanden garantie (toen ze nog in de motorhoek zaten), hiervan bleek de achterbrug verrot, nou geen probleem, hier is de nieuwe en we zetten het er even onder.
Verder nooit problemen gehad met de honda, eh... da's niet helemaal waar de koppaking klapte eruit, die heb ik toen laten maken bij Luigi, dit duurde gelukkig maar 6 weken de reparatie.
Na een hoop problemen met oa Luigi, hebben we besloten er nooit meer naar toe te gaan.
(zijn broer is echt een perfecte monteur trouwens)

We kochten er een Honda Shadow voor jet, die er absoluut nooit iets aan heeft, gewoon een goed ding

ik ruilde mijn honda magna in voor een nooit gepoetste BMW R1100R voor een heel leuk prijsje, deze motor heb ik helemaal opgeknapt, ik kocht de bmw zonder garantie, maar ik heb wel een nieuwe accu en dynamo van ze gekregen omdat de BMW niet goed oplaadde.

Intussen heb ik toch zeker wel 10 proefritten gemaakt op allerlei motoren, omdat ze daar geen problemen van maken met proefritten.
en toen op een dag stond die er, mijn droomfiets een triumph Tiger 900 special, na een proefrit van toch 2 uur, wist ik het zeker dit is hem, en heb ik de beemer ingeruild voor wederom een goede prijs.

dus even in het kort: niets dan goeds over swift motoren
Groetjes Andre en Jet
 
Raar, maar ik heb echt slechte ervaringen met de heer Martin, ik heb daar een paar fietsen gekocht en bij de laatste wist ik niet echt of het zou bevallen en dus met hem een prijsafspraak gemaakt als ik de fiets binnen een bepaalde tijd zou inruilen en toen ik dat dus wilde doen, wist de heer Martin opeens nergens meer vanaf en moest ik het maar met zijn broer uitvechten (de grote baas) en dat was dat.

Pfffff een man een man een woord een woord? nou echt niet bij de heer Martin en zijn broer en wat betreft de monteur? ik ocht daar een kettingsmeerapparaat en naderhand (bij inruil bij een ander bedrijf) bleek dat ding verkeerd om gemonteerd te zijn.

Mijn ervaring met Swifmotoren is dus niet positief en ik kom er nooit meer, iedereen wil geld verdienen en dat is logisch, maar je niet aan je woord houden en dan doorverwijzen naar je grote broer is wel erg slap.

Groet
 
Terug
Bovenaan Onderaan