Sx250 vforce 4 membraan kapot oorzaak?

randy_128

MF'er
15 feb 2021
31
5
Hallo
Ik heb een ktm sx250 met 300 cc cilinder erop en een get cdi en hgs en vhm cilinder kop erop uit 2018 maar een paar maanden geleden dacht ik koop ik een membraan van vforce erbij voor een betere gasreactie maar naar een paar keer rijden begon hij te pingelen zag ik met het verwisselen van de zuiger na het inrijden en paar uur later viel hij elke keer weg met hoge toeren toen kwam ik erachter dat mijn membraan kapot was er een hoek eraf gebroken was ook was de keering aan het lekken aan de onstekingskant dus zodoende het blok weer uitelkaar ook maar meteen een nieuwe drijfstang erin membraanplaatjes en ook weer een nieuwe zuiger want had weer gepingelt toen hoorde ik van iemand dat de teflon opvulbussen in de krukas eruit te halen of een 5 mm opvulplaat onder het membraan door teveel carter druk
Dus heb de bussen maar verwijderd omdat hij toch uitelkaar geperst moest worden
Nu weer een aantal uren gereden te hebben het pingelen is weg alleen sinds gister in hoge toeren viel hij weg en kreeg toen ik hem uitzette niet meer gestart kwam ik erachter dat het membraan weer kapot is bijna een half plaatje

Al met al alleen maar ellende met het vforce4 membraan zou iemand weten hoe dat kan komen
vantevoren heb ik hier nooit last van gehad tewijl bijna iedereen in de cross met een vforce rijd

Heeft iemand ervaring met de boyese membranen?
 
Hallo
Ik heb een ktm sx250 met 300 cc cilinder erop en een get cdi en hgs en vhm cilinder kop erop uit 2018 maar een paar maanden geleden dacht ik koop ik een membraan van vforce erbij voor een betere gasreactie maar naar een paar keer rijden begon hij te pingelen zag ik met het verwisselen van de zuiger na het inrijden en paar uur later viel hij elke keer weg met hoge toeren toen kwam ik erachter dat mijn membraan kapot was er een hoek eraf gebroken was ook was de keering aan het lekken aan de onstekingskant dus zodoende het blok weer uitelkaar ook maar meteen een nieuwe drijfstang erin membraanplaatjes en ook weer een nieuwe zuiger want had weer gepingelt toen hoorde ik van iemand dat de teflon opvulbussen in de krukas eruit te halen of een 5 mm opvulplaat onder het membraan door teveel carter druk
Dus heb de bussen maar verwijderd omdat hij toch uitelkaar geperst moest worden
Nu weer een aantal uren gereden te hebben het pingelen is weg alleen sinds gister in hoge toeren viel hij weg en kreeg toen ik hem uitzette niet meer gestart kwam ik erachter dat het membraan weer kapot is bijna een half plaatje

Al met al alleen maar ellende met het vforce4 membraan zou iemand weten hoe dat kan komen
vantevoren heb ik hier nooit last van gehad tewijl bijna iedereen in de cross met een vforce rijd

Heeft iemand ervaring met de boyese membranen?
Wat voor benzine gebruik je,95 of 98, en van welk merk?
 
98 altijd van de bp met putolini mx7
Ja dat is prima,ik dacht misschien gebruik je benzine met ethanol,maar dat is dus niet zo,als je op
internet zoekt naar verhalen over gebroken plaatjes is dat wel iets wat vaker voorkomt,maar
dat zou niet zo snel moeten gebeuren,meestal pas na vrij lang gebruik,dat het zo snel kapot gaat is vreemd,misschien eens naar
mogelijke oorzaken informeren bij een motorcross zaak,ik heb genoeg motoren gehad met reed valves maar
niet meegemaakt dat er een plaatje breekt of een stukje er af breekt,maar dat waren meestal gewone af fabriek reed valves.
 
Terug
Bovenaan Onderaan