SXP slot goed?

Toch vind ik mensen hier makkelijk praten och zoek ik wel een nieuwe uit....
 
Bij mij weer niet.

Ik heb hem allrisk verzekerd bij Allianz, voor de zekerheid nog even gebeld, uitgelegd hoe hij staat en het was allemaal geen probleem in die omstandigheden.

Maar net waar je verzekerd bent denk ik.

Ik heb mijn verzekering om deze reden bijna opgezegd en toen kwamen het aanbod dat ze mijn oude ex ART slot nog accepteerden. Wel even laten bevestigen op schrift.
 
Toen ik 6-7 jr. geleden stage liep bij een assurantietussenpersoon was de directeur de sleutels kwijt van zijn motorslot, Vespa zat vast een een paal.

Ik als lichtgetinte Amsterdammer ben toen met een draagbare slijptol aan de slag geweest midden op een plein in Amsterdam Oud Zuid. Ben goed 5 minuten bezig geweest met slijpen omdat ik bang was voor de vonken die oversloegen naar de Vespa, bang om lak te beschadigen.

Terasjes zaten vol...niemand van het winkelpubliek of ondernemers vond het vreemd.
Vervolgens de Vespa zo'n 500 meter lopen duwen met een slijptol duidelijk zichtbaar, niemand die het vreemd vond.

Dat is in Amsterdam ook helemaal niet vreemd :+
 
Ze vertellen wel meer niet... je moet hem op straat ook aan vast object vastmaken zoals een lantaarnpaal, boom, muur/vloeranker etc. Los wegzetten mag dus volgens de dekking ook niet met bijvoorbeeld een schijfremslot.

Ik denk dat dit per verzekeraar verschilt.
 
Toen ik 6-7 jr. geleden stage liep bij een assurantietussenpersoon was de directeur de sleutels kwijt van zijn motorslot, Vespa zat vast een een paal.

Ik als lichtgetinte Amsterdammer ben toen met een draagbare slijptol aan de slag geweest midden op een plein in Amsterdam Oud Zuid. Ben goed 5 minuten bezig geweest met slijpen omdat ik bang was voor de vonken die oversloegen naar de Vespa, bang om lak te beschadigen.

Terasjes zaten vol...niemand van het winkelpubliek of ondernemers vond het vreemd.
Vervolgens de Vespa zo'n 500 meter lopen duwen met een slijptol duidelijk zichtbaar, niemand die het vreemd vond.

Heerlijk toch? In Amsterdam bemoeien mensen zich niet met elkaar. Dat was voor mij één van de redenen om daar te gaan wonen.

Ik woon nu in Almere. In een woonwijk. Ik kan thuis nog net naar de plee zonder dat de buren nieuwsgierig meekijken. Buiten in de tuin, aan de motor of wat dan ook. Er zitten een paar tussen (vooral een wat oudere vrouw) die echt ALLES in de gaten heeft.

Ik sta vanmorgen in mijn tuin de motor de tuin uit te duwen en wie staat er vanaf boven te gluren???
Ik denk dat ze geen televisie of internet hebben.

Doe mij maar Amsterdam in dat opzicht!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan jullie gerust stellen met al die prachtige motorsloten die het niet doen!

Op de motorbeurs wilde ik om 16.00h naar huis, was er een sufkop geweest die niet alleen zijn eigen fiets maar gelijktijdig ook mijn (oude) fiets met een duur motorslot had vastgemaakt. Vlgs mij was het slot meer waard dan zijn hele fiets.

Ik had geen zin om nog mss wel 2 uur te moeten wachten dus ik heb iets verder bij een fietsenmaker een accu-slijptol opgehaald. Terwijl er steeds mensen de beurs gingen verlaten heb ik slot doorgeslepen. Weinig reactie van de voorbijgangers! Als ik bij het fietsen-dieven-gilde zou hebben behoord zou ik toch een veel mooiere (elektro-)fiets hebben meegenomen!

Het doorslijpen was werkelijk een fluitje van een cent!
Ik heb nu geen illusies meer dat een (dik) kettingslot voor een echte dief iets betekent!

Kom maar slijpen bij mij. Eén muuranker zit tegen de muur van de woonkamer in de tuin en ander in grond voor de keuken.

Ik geloof best dat je het zo doorgeslepen hebt.... maar dan.... ? }) }) }) })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan