SXV Topic 7!

Hé kerels!
Ik lees veel op t internet over onbetrouwbare blokjes en dergelijke als sxv 550's standaard uit fabriek komen.
Nu ken ik iemand die er eentje verkoopt uit 2006 en volgens hem is het volgende gebeurd:


Voor de revisie draaide de motor nog normaal maar er zat een beetje waterafscheiding bij de olie, de oorzaak was de tussen de carterhelften zittende pakking die bij de SXV's van 2006 van minderwaardige kwaliteit was en bij de meeste onder fabrieksgarantie vervangen is geweest, bij de mijne die ik in 2008 gekocht heb was dit spijtig genoeg niet gebeurd . De motor is hersteld door Filip van EF-technix en dat is de SXV specialist in Belgie.

Tijdens de revisie zijn de pistons, de nokkenassen, krukas burage's en lagerschelpen ook vervangen, de krukas is blijven zitten want die was nog in zeer goei staat, de pistons waren eigenlijk ook nog goed maar die zijn toch vernieuwd door de verbeterde versie van de 2008 modellen, factuur (2820€) is aanwezig.Tevens zijn er freeswerken aan de carterhelften uitgevoerd om de fabriekstolleranties te verbeteren waardoor het blok betrouwbaarder is.

Wat denken jullie? Het blok zou goed moeten zijn met de aanpassingen maar wat verder met t onderhoud van SXV 550?

Ik rij niet heel veel KM's per jaar..
 
Als hij aantoonbaar gereviseerd is door EF kun je hem gerust kopen :Y Heb er ook 1 van EF, waarmee ik al probleemloos 3 jaar mee rond rijdt.

Enige zwakke punt is nog de starterkrans en de startmotor, maar als hij bij EF is geweest moeten de startproblemen ook zijn opgelost.

Verder normaal onderhoud, ik doe oliewissel om de 1000km of na elke ciruitdag.
 
blokkie moet nu goed zijn denk ik
mijne heeft 30000+ lm gereden en is ook door ef gereviseerd
onderhoud verder
olie verversen + filter om de 1000km
verder peut erin en have fun
 
Top, ik ga t nog eens goed bekijken en een testrit proberen te doen.
Wat zijn de intervallen voordat t blok weer eens open moet?
In verband met je vermelde startproblemen, kan eens navragen of dit al dan niet verandert is.. Wat houdt t precies in? Dat ie elektrisch niet wil starten dan als t stuk is?
 
Top, ik ga t nog eens goed bekijken en een testrit proberen te doen.
Wat zijn de intervallen voordat t blok weer eens open moet?
In verband met je vermelde startproblemen, kan eens navragen of dit al dan niet verandert is.. Wat houdt t precies in? Dat ie elektrisch niet wil starten dan als t stuk is?

Als hij slecht start, dan verbrand je binnen no-time je startmotor, en je starterkrans gaat aan gort. Maar met de goeie mapping en afstelling moet dit tot het verleden horen.
 
Laatst bewerkt:
Nu ken ik iemand die er eentje verkoopt uit 2006 en volgens hem is het volgende gebeurd:

De motor is hersteld door Filip van EF-technix en dat is de SXV specialist in Belgie.
Grappig, die ken ik ook, denk ik. Is dat niet een brommer uit België? Omdat er in NL geen SXV's staan ben ik ook eens over de grens van NL gaan snuffelen. In België staan er een paar en die ene kost niet te veel en is aantoonbaar (denk ik) onder handen genomen door EF. Ik vind het ook een mooie, maar ik heb nog geen tijd gehad om te onderzoeken hoe ik dat ding moet importeren. Ik geloof dat er iets van 250 euro aan BPM bijkomt. Hoe de papierwinkel verder werkt, weet ik even niet.

Ik heb ook nog gewinkeld in Duitsland. Maar wat een drama daar. De meeste brommers zijn daar gekocht door mensen die slechts twee jaar daar gewerkt hebben en nu met deze Duitse brommer in Engeland of Spanje wonen, echt waar. :Z
Bekijken is geen optie, dus als ik geld overmaak dan sturen ze haar op, ook echt waar. Natuurlijk heb ik dat gedaan maar er is nog steeds niets aangekomen... |(

Met eentje trouwens een mail interactie aangegaan. Ging om een 550 van 2008. Slechts 1 foto, maar wat geeft dat, hemelsbreed stond ie hier in de buurt. Geen probleem toch, daar brullen we even heen en klaar is klara. Maar ja, dat ging dus niet, want de brommer stond in de UK.
Ook geen probleem, ga ik toch gewoon even daar kijken, maar doe eerst eens wat foto's.
Die kreeg ik niet, wel eentje van zijn legitimatie en zijn gezinnetje. Leuk :?
Afijn, na nog wat meer mailverkeer, kreeg ik zowaar een foto van de/een teller waar de stand van 1.153 km op stond. Hmmm, hoe zouden ze dat doen?
Dus nog wat door gezemeld om wat meer foto's: kreeg ik een soort van scan van een Duits kenteken (denk ik?), maar verder geen foto's van de brommer.
Wel grappig dat de reflectie in de teller een heel ander gezicht laat zien dan het gelukkige gezinnetje. :X
Maar, zo ondertussen hebben ze daar in de gaten dat ik toch nooit kom, dus het mail verkeer staat op een laag pitje.

Trouwens, als iemand ook eens zo'n avontuur aan wil gaan, deze 450 is van een meneer die nu in Madrid woont en twee jaar in Duitsland gewerkt heeft. Deze brommer staat, volgens de advertentie in Viersen:
Gebrauchtwagen Angebote bei AutoScout24
Vraagt 3.900 voor dit ding, maar zakt in zijn tweede mail naar 3.400. Niet verkeerd toch?
Als je gaat mailen met hem, doe Jose Luis de groeten van mij.

Beter nog, was die Engelse SXV550, daar vroegen ze 4.900 voor en in zijn eerste mail zakte hij slechts naar 2.800 _O-
 
Grappig, die ken ik ook, denk ik. Is dat niet een brommer uit België? Omdat er in NL geen SXV's staan ben ik ook eens over de grens van NL gaan snuffelen. In België staan er een paar en die ene kost niet te veel en is aantoonbaar (denk ik) onder handen genomen door EF. Ik vind het ook een mooie, maar ik heb nog geen tijd gehad om te onderzoeken hoe ik dat ding moet importeren. Ik geloof dat er iets van 250 euro aan BPM bijkomt. Hoe de papierwinkel verder werkt, weet ik even niet.

Ja is eentje van Belgie idd, pfiew ik dacht al dat je was wezen kijken en toch niet zo goede ervaring mee had gehad -O- .

Lullig om je andere verhalen te lezen.. Hopelijk voor niet teveel geld..?
 
Zo de mijne gaat de verkoop in geen tijd meer ivm opstarten eigen bedrijf.

full
 
Laatst bewerkt:
Lullig om je andere verhalen te lezen.. Hopelijk voor niet teveel geld..?
Natuurlijk heb ik geen geld overgemaakt. Nadat ik zo'n "verhuis" mail ontvangen had heb ik direct melding gedaan bij die Duitse verkoopsite. Die reageren trouwens heel snel, 's-avonds verzonden en de volgende ochtend was de advertentie al van internet af.

Ik kreeg toevallig gisteravond nog een mail uit de UK of ik even mijn id wilde inscannen, dan zouden ze alvast documenten opsturen...hahaha... grappenmakers.
 
gert mijne staat ook in polen, graag geld vooruit sturen :)
Had veel interesse in de motor, bijna verkocht

[afbeelding]


6 man bij één brommert... tjonge jonge.. dat "aanwezig, quasi interessant kijken" kost meer geld dan.. de de bekeuring over je banden?

ik weet niet waar je woont, maar in zaandam bij de doelen (motorcross) staan enkele goed gebruikte crossbandjes voor €5.- p/s..
 
Ja is eentje van Belgie idd, pfiew ik dacht al dat je was wezen kijken en toch niet zo goede ervaring mee had gehad -O- .

Lullig om je andere verhalen te lezen.. Hopelijk voor niet teveel geld..?

ebay in de Uk niets.. staat iig een nette rxv.. staat nu op 1400 pond dacht ik..
even zoeken daar op aprilia rxv.. ombouwen, klaar.. dacht ik?


verschilt die mapping van een SM tov een RXV?
 
koppel is veel hoger dan een gemiddelde husk. (510) heeft ook veel langere versnellingen en meer een powerband. wel voelen de husks lichter aan
 
koppel is veel hoger dan een gemiddelde husk. (510) heeft ook veel langere versnellingen en meer een powerband. wel voelen de husks lichter aan

ik heb wel eens een grafiek gezien van een std. sxv die had wel een hoger koppel, maar dat was echt pas op een behoorlijk hoog toerental.

Terwijl de 510 op een lager toerental al veel meer koppel beschikbaar heeft.
 
sxv moet je ook meer als een tweetakt rijden. gewoon hoog houden en hij gaat als een kanon.
 
gert mijne staat ook in polen, graag geld vooruit sturen :)
Had veel interesse in de motor, bijna verkocht

[afbeelding]

Harry : Henk!
Henk : wa is harry,
Harry: ziede gij die band Henk.
Henk : Te kaal he
Harry : ja wat zeg jij sjef (motoragent)
Motoragent: ja TBW is alleen maar aan het appen denk dat we zijn brommert maar grondig moeten onderzoeken
Harry : JA
Henk : wel mooi ding
Motoragent : BMW Ken ook ne wheely |(

wan volk he,


hee ik heb djpacha nog gemailt maar hij antwoord nie echt. _O-
 
Harry : Henk!
Henk : wa is harry,
Harry: ziede gij die band Henk.
Henk : Te kaal he
Harry : ja wat zeg jij sjef (motoragent)
Motoragent: ja TBW is alleen maar aan het appen denk dat we zijn brommert maar grondig moeten onderzoeken
Harry : JA
Henk : wel mooi ding
Motoragent : BMW Ken ook ne wheely |(

wan volk he,


hee ik heb djpacha nog gemailt maar hij antwoord nie echt. _O-

Ik heb niets aangekregen. Er zal weer iets mis gelopen zijn met men email.
 
Terug
Bovenaan Onderaan