SXV Topic 7!

Zo even een ritje gemaakt vandaag.
Was wel wat fris
:)
 

Bijlagen

  • IMG_20210131_143721.jpg
    IMG_20210131_143721.jpg
    714,5 KB · Weergaven: 40
Aan de achterkant die verstevigings rib eraf snijden .
Monteren en tussen de voorkant van de demper en de kap een dik stuk doek doen en dan warm maken met een fohn of elecktrische verfafbrander .
En met een paar leren handschoenen een beetje in model drukken.
 
Beste SXV fanaten,

Ik wil binnenkort een nieuwe supermoto aanschaffen. De SXV 550 staat boven aan mijn lijstje. Ik ben bekend met de hoge onderhouds intervallen van supermoto’s in het algemeen. Dat is geen probleem maar nu lees ik overal dat de SXV 550 extreem hoge onderhoudsintervallen heeft en dat zelfs iedere 60 uur de zuigers vervangen zouden moeten worden. Klopt dat?

Zelf sleutelen vind ik geen enkel probleem integendeel. Als het blokje in de winter een keer uit elkaar moet is dat ook geen probleem maar iedere 60 uur nieuwe zuigers (circa 4 á 5 duizend straat km’s) vind ik toch wel iets té fanatiek.

Daarnaast lees ik veel horror verhalen dat het een kwestie van tijd is voordat de boel kapot gaat. Ik ben er zelf wel van overtuigd dat als je het dingetje goed en tijdig onderhoudt dit wel mee zal vallen maar ik kan helaas niet uit ervaring spreken. Ik hink momenteel heel erg op twee gedachtes een nieuwe swm sm 500r of een sxv 550. Optie 1 is denk ik de meest verstandige keuze maar ik heb de sxv 550 al een tijdje op het oog en dat is toch wel mijn droom motor (met een full Silmoto uitlaatsysteem :o)

Wie o wie kan zijn ervaringen met mij delen en bovenstaande bevestigen/ontkrachten?
 
Laatst bewerkt:
misschien een idee om de sxv topics door te spitten
Dat heb ik natuurlijk al gedaan. Heb ook al aardig wat gelezen op het aprillia forum maar de een schrijft al 10.000 km zonder problemen te rijden en de ander omschrijft de sxv als een en al ellende. Ik kan me niet voorstellen dat dit een kwestie van dom geluk is zoals sommige beweren. Ik ben daarom erg benieuwd baar de ervaringen van mensen die nu zelf al langere tijd een sxv rijden.
 
Alles valt en staat met goed onderhoud, heb jaren SXV gereden.

Heb er 2 gehad, de eerste was vrijwel probleemloos. Wel elke 1000km oliewissel gedaan. (Zowel blok als bakolie)
Keer een kapotte bougie, scheur in titanium uitlaatbocht, en een doorgebrande startmotor.
Veel op straat en af en toe een circuitdag.

De 2e was wat minder, maar dat kwam doordat de vorige eigenaar er mee geknoeid had helaas. Na blokje opnieuw opgebouwd te hebben ging die als nog prima. 1x koppakking eruit geblazen op het circuit (2e alleen voor het circuit gebruikt)

Je moet zien dat je een "goede" koopt. De meeste zijn helaas slecht doordat beunhazen eraan hebben lopen prutsen.
 
Inmiddels de threebond op ebay gescoord bij een verkoper uit Duitsland.

Waar besteld iedereen tegenwoordig zijn motorblok onderdelen?
Heb zelf wel eens wat bij easyparts besteld maar dacht misschien hebben jullie een beter adres.
 
ik meld me hier ook maar even in het topic.
Ik heb zo'n RRV aangeschaft! :]

Is er eentje met een 550 blok ( 450 blok in reserve )
Maar wat een vet ding! heel netjes gebouwd.
Jammergenoeg nu net einde seizoen dus zal het pas kunnen volgend jaar testen, maar toch al eens in de straat losgelaten.

Het ding eens een checkup gegeven en hier en daar wat dingen strakker gezet ( kabeltjes die netter kunnen, spanbandjes met scherpe randjes enz )

Helemaal blij

1637675897139.png
 
iemand bekend met deze fiets ?

Schijnt een revisie te hebben gehad bij ams-dirtbikes in Duitsland

Er zijn foto's van de revisie aanwezig, dus naar alle waarschijnlijkheid ook wel facturen.
Gewoon de verkoper contacteren en vragen. Lijkt mij een nette fiets.
 
Goedemiddag! Sinds kort de trotse eigenaar van een niet startende SXV550 uit 2006! Accu, startmotor en bougies vervangen, motor gaat rond op 400rpm en slaat af en toe naar de 800rpm. Vermoed dat de tps of map niet goed staat. Heeft een van jullie een xv tuner kabel liggen welke ik kan overnemen?
 
volgens mij kan je de stationair handmatig verstellen
kan het ook fout hebben
maar stationair rpm zou 1100rpm moeten zijn
succes

Helaas slaat de motor niet aan dus stationair afstellen kan helaas nog niet. Wel gezien dat de gaskleppen helemaal dicht staan dus de stationair knop een goede slinger gegeven.

Motor heeft goede compressie dus verwacht niet dat het de kleppen zijn, ga deze week de compressie meten om dit uit te sluiten.

Ik vermoed dat het een brandstofpomp probleem is: wanneer ik het contact 3x aan uit zet, de startmotor rond laat gaan met gas op 100% en hierna de motor probeer te starten met de startknop slaat de motor net niet aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan