SXV Topic 7!

Ik heb zelf ook rond de 250 a 280 betaald voor een 2e hands starlane, goedkoper kom je ze nauwelijks tegen. Wanneer de healtech beschikbaar was had ik die misschien wel gekocht, ziet er niet verkeerd uit. Dat instellen via de telefoon is wel leuk, maar het gadget gehalte gaat me misschien net wat te hoog :P Ik zou zeggen; kopen en laat ons weten hoe het bevalt ;-)
 
Titanium uppercups in progress 8-)

llpM9Tr.jpg
 
nice *O*

ik heb nou ook eigen rad beschermers en verhoogde voetsteunhouders( 10 mm hoger dan normaal) , als er meer mensen interesse hebben dan hoor ik het wel.
verstelbare kroon platen ben ik nog mee bezig , duurt me eigenlijk te lang maar moet nog maar even geduld hebben.
 
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een SXV550 in de schuur staan, motor heeft 2 jaar niet gelopen en na 2 start pogingen ging de startmotor kapot. Nu las ik hier dat een startmotor van een WR ook past. Wie weet waar ik zo'n startmotor kan kopen. Zie op internet heel veel verschillende prijzen van 40 dollar tot 230 euro.

Groeten, Arnold
 
Laatst bewerkt:
Haal eerst even je startmotor open.
Om er zeker van te zijn dat het probleem daarin zit.
En dat het niet je startersprag is.
Als je geluk hebt zitten alleen je borstels vast, of moeten deze vervangen worden.

Met nieuwe startmotors moet je ook geluk hebben..

Ik had een imitatie wr van ebay koste me €90 en deze was met 3 weken kapot.
De draden die aan de collector (de koperen strips waar je koolborstels overheengaan)
Zitten geknepen maakten geen contact meer.
Heb hem terug gestuurd en een nieuwe gekregen.

Maar ook met een nieuwe originele was mijn geluk op na 3 maanden, precies hetzelfde probleem.

Dus toen had ik 1 nieuwe imitatie en 2 originele die het niet meer deden.
Toen heb ik de klemverbindingen van de collector open gebogen, zodat de draden eronder bloot liggen.
En bij een startmotor en dynamo revisie bedrijf de lak van de draden af laten stralen.
Daarna weer dicht gebogen en gesoldeerd.
En toen had ik weer 3 werkende startmotors.

Ik kwam laatst dit revisie bedrijf tegen uit Duitsland op ebay
http://www.ebay.de/itm/Aprilia-SXV-...594151?hash=item2a785700a7:g:EvEAAOSwLnlWnzR6

Zij wikkelen hem opnieuw met 4 draden ipv 3 en ze solderen deze ook vast aan de collector.
Dus dan kost het je €150 plus het op en neer verzenden van je startmotor en nog een setje yamaha wr koolborstels €18.
En dan heb je een betere startmotor als een nieuwe :t

Edit

Heb je de motor dan niet lopend gehad voor je hem kocht?
 
Laatst bewerkt:
Ja heb hem gisteren al uit elkaar gehaald, er is een stukje koperen strip uitgebroken van het deel waar de koolborstels overheen gaan. Dus opsturen naar Duitsland dat wordt het helaas niet.

Nee motor heeft niet gelopen idd, maar daar was de prijs ook naar. Iemand hier die toevallig nog een startmotor wil verkopen?
 
Heb nog een paar oude liggen, kan ze wel lostrekken om te kijken. Kan je die opsturen
 
Hallo undergrounder,

op ebay staat het volgende:Der Kollektor ( die Kupferbahnen wo die Kohlen drauf schleifen ) müssen heile sein !!! dus ben bang dat het heel moet zijn.

Haye,

ik ga nog even kijken naar mijn eigen start motor, waar de koolborstels in zitten is ook kapot gegaan. Ik stuur je wel een pm mocht ik hem nodig zijn.
 
Sorry mijn Duits is niet zo goed.
Maar als ze de collector niet vervangen zijn het een stelletje amateurs....

Heb wel een keer foto's gezien van een Italiaan die sxv startmotoren deed reviseren en die deed er wel een nieuwe collector op, zoals het hoort.
 
Ricks motorsport in de usa, geloof 150euro en heeft er al honderden gedaan
 
Als er mensen zijn die de titanium uppercups willen hebben, even een mailtje sturen naar btpowerparts.nl :-)

Specs:
Grade 5 titanium
+-40% gewicht reductie
0,5mm meer preload

door gewichtsbesparing en extra preload verminderd het 'zwevende kleppen', voornamelijk bij hoge toerentallen. Ik zag een tijd terug een italiaan die claimde met titanium uppercups (zonder preload) +1,5pk te halen.

Kosten voor 8 uppercups incl verzenden is 150euro. laatste twee sets beschikbaar eind deze week. Volgende batch duurt +- 2 weken langer
 
Vandaag de Aprilia aan de loop gemaakt, ondertussen heb ik ook de olie en filter vervangen. Ik heb er 1.25 L in gedaan en zie nu niks op de niveau meter op de olie tank is dit normaal? Moet ik dit opvullen tot minimaal?

Verder zit er aan de uitlaat van de voorste cilinder een buisje ondergelast die verbinding heeft met de uitlaat pijp, heeft iemand een idee waar dit voor is?

Groeten,

Arnold
 
Verder zit er aan de uitlaat van de voorste cilinder een buisje ondergelast die verbinding heeft met de uitlaat pijp, heeft iemand een idee waar dit voor is?

Emissie meuk, afslijpen dichtlassen. Is de motor nog begrenst?
 
Eindelijk gaat het blokje weer in elkaar! hoop dat laatste pakketje met onderdelen morgen aankomt, dan loopt die zaterdag weer :)

H8wHXzf.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan