sxv topic III = 3

orginele tandwiel verhouding SXV 550 = 16 - 46
ik zou achter niet kleiner gaan dan 44 tands,
anders moet je vaak de kettinggeleider vervangen op de achterbrug
schoonhied van de f motor heeft toch een paar nadelen :X
 
orginele tandwiel verhouding SXV 550 = 16 - 46
ik zou achter niet kleiner gaan dan 44 tands,
anders moet je vaak de kettinggeleider vervangen op de achterbrug
schoonhied van de f motor heeft toch een paar nadelen :X

Is het dan wellicht een optie om voor een groter tandwiel te plaatsen. Weet niet zeker of het zo werkt maar standaard verhouding is 46/16 = 2,875
Als je dan bijvoorbeeld achter naar 42 wil, kom je op 42/16 = 2,625 maar dit is niet prettig voor de kettingeleider.
Kan ik ook voor een 17 plaatsen. Met de aangepaste verhouding zou er achter 17x2,625=44,625, afgerond een 44 of 45 tandwiel.

En Jacco, zal snel wat foto's posten...
 
wil je op de gewone circuide gaan rijden of zo?

17 tands is geen optie, want daar is geen ruimte voor vanwege de achterbrug
en met een 42 tands kettingwiel haal je het speelse karakter weg v\d motor
[ook met 43 tands kettingwiel]
en die heb je nog wel met 44 tands kettingwiel

uiteindelijk moet jij beslissen wat te doen, misschien door het uit te proberen

:W
 
wil je op de gewone circuide gaan rijden of zo?

17 tands is geen optie, want daar is geen ruimte voor vanwege de achterbrug
en met een 42 tands kettingwiel haal je het speelse karakter weg v\d motor
[ook met 43 tands kettingwiel]
en die heb je nog wel met 44 tands kettingwiel

uiteindelijk moet jij beslissen wat te doen, misschien door het uit te proberen

:W

Wil eigenlijk iets meer topsnelheid zodat als je zeg 140 rijdt, niet al behoorlijk in de hogere toerentallen zit. Maar was een idee, denk dat ik nu maar gewoon voor 16/44 ga.
Wat is ook alweer de link naar de handleiding van de sxv. Heb hem wel eens ergens voorbij zien komen maar kan hem niet meer vinden.
 
wil je op de gewone circuide gaan rijden of zo?

17 tands is geen optie, want daar is geen ruimte voor vanwege de achterbrug
en met een 42 tands kettingwiel haal je het speelse karakter weg v\d motor
[ook met 43 tands kettingwiel]
en die heb je nog wel met 44 tands kettingwiel

uiteindelijk moet jij beslissen wat te doen, misschien door het uit te proberen

:W
Bij mij zit er 16 - 39 op ik heb dat tandwiel voor nop en het bevalt me.
Had beter 40 - 42 kunnen zijn maar hij is nog fel zat.
Ik ben aan de tweede kettinggeleider bezig kosten een tientje stuk.
Ik vind hem met originele vertanding nogal onvoorspelbaar ben al vaker op m,n plaat gegaan met een KTM 380 SM en op de weg is geen circuit waar je iedere ronde je grens verlegt.
En het is pijnlijker want een circuit is er voor ingericht om te vallen op de openbare weg heb je stoepbanden bomen en palen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Of dit beest :) .
Ik stop met supermoto. Wordt te duur. Ga over op cross. Als ik weer eens geld hebt komt er zeker weer een supermotard.
 
Laatst bewerkt:
Cross kan ook duur zijn hoor :+ 't lukt maar niet om je sxv te verkopen he... B|

Weet het. Maar aanschaf van een crosser is minder hoog, houd ik meteen wat over voor onderhoud. Onderhoud kan ik bijna allemaal zelf doen. Bij een 2 takt alles wel. Wedstrijden rijden met sm is niet te doen. Of je moet een vaste baan hebben.

Heeft een tijd geleden er ook opgestaan idd. Niet verkocht toen, dus er gelijk maar een tijd vanaf gelaten.

Of dit beest :) .
Ik stop met supermoto. Wordt te duur. Ga over op cross. Als ik weer eens geld hebt komt er zeker weer een supermotard.
Das knap geld voor een 2006 maar ziet er goed uit,

Zakken kan en mag nog wel. Als ik er 7 voor zou krijgen word ik heeel erg blij.

Beter deze kopen dan Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

Is zijn geld wel waard dacht ik zo *O*


dammmnnn das iid niet duur!!! zitten aardig wat extra's op! *O*

@ jj, balen dat je er me stopt man!!
heb nog wel een paar vraagjes over de sxv's , heb je toevallig msn? kunnen we het daar bespreken! :Y

MSN staat volgens mij wel op de site. Ander kun je ook mailen.
 
Mijn piston is losgekomen en heeft dan een hele hoop schade aangericht -O- :(

100_0036.jpg

100_0035.jpg

100_0044.jpg

100_0048.jpg

100_0049.jpg
 
Dat vraag ik mij ook af, het rare is dat er geen schade is aan de zuigerpen en volgen mij waren de kleppen ook de oorzaak niet. Het lijkt gewoon of de zuiger plots is losgekomen of uit elkaar gevallen oid.

Zeer vaag en veel meer schade dan verwacht, zelfs het carter is voor de vuilbak.
 
gvd dat is wel ff schrikken.
dacht dat mijn motor er erg aan toe was. :N

maar die van jou is helemaal in de soep gelopen. -O-

wat ga je er mee doen?

hoeveel km's stonden erop?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er niet veel anders opzit dan een ander blok te steken.

Mijn motor had ongeveer 7000km maar ik heb een sterk vermoeden dat de piston al verzwakt was van eens tegen de kleppen te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan