Hajees
Rookie
- 6 aug 2006
- 18
- 0
Na de carburateurs te hebben schoongemaakt, heb ik de ontsteking en kleppen afgesteld. Daarna geprobeerd de carburateurs te synchroniseren (afstellen tussen 16 en 24 kwikkolom) met mijn pas aangeschafte Carbtune II.
Hierbij krijg ik helaas mijn afstelling op cylindernummer 1 (meest linker) niet afgesteld. Met afstelschroef van de gasschuif van cylinder 1 nl. helemaal naar beneden gedraaid, krijg ik de meter van de Carbtune op cylindernr. 1 enigszins in beweging (10 cm/HG), terwijl de meters van de overige cylinders (2, 3 en 4) op circa 18 cm kwikkolom staan (terwijl ik ze alle 4 minimaal op 20 cm/HG moet kunnen krijgen).
Nu kan het probleem volgens mij o.a. de volgende oorzaken hebben:
1. verstopping in de carburateurs (ondanks nauwkeurig schoonmaken en doorblazen)
2. kleppen moeten opnieuw ingeslepen worden
3. compressie van cylinder 1 is te laag
Nu wil ik eerst de compressie meten. Echter ik kan nergens achterhalen wat de compressiedruk van de cylinders van een HONDA CB550 F2 moet zijn. Weet iemand wat de minimale compressiedruk moet zijn en wat het onderling compressieverschil mag zijn van de cylinders onderling.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemd probleem. Zo ja, wat heb je zoal gedaan om het opgelost te krijgen.
Alvast bedankt voor de adviezen/reacties
Hierbij krijg ik helaas mijn afstelling op cylindernummer 1 (meest linker) niet afgesteld. Met afstelschroef van de gasschuif van cylinder 1 nl. helemaal naar beneden gedraaid, krijg ik de meter van de Carbtune op cylindernr. 1 enigszins in beweging (10 cm/HG), terwijl de meters van de overige cylinders (2, 3 en 4) op circa 18 cm kwikkolom staan (terwijl ik ze alle 4 minimaal op 20 cm/HG moet kunnen krijgen).
Nu kan het probleem volgens mij o.a. de volgende oorzaken hebben:
1. verstopping in de carburateurs (ondanks nauwkeurig schoonmaken en doorblazen)
2. kleppen moeten opnieuw ingeslepen worden
3. compressie van cylinder 1 is te laag
Nu wil ik eerst de compressie meten. Echter ik kan nergens achterhalen wat de compressiedruk van de cylinders van een HONDA CB550 F2 moet zijn. Weet iemand wat de minimale compressiedruk moet zijn en wat het onderling compressieverschil mag zijn van de cylinders onderling.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemd probleem. Zo ja, wat heb je zoal gedaan om het opgelost te krijgen.
Alvast bedankt voor de adviezen/reacties