Syhoro

Syhoro

MF veteraan
8 okt 2004
2.272
4
Syhoro staat voor Sylvester Howard Roper en dat is de uitvinder van de eerste motorfiets, weliswaar op stoom en rete traag maar dat mag de pret niet drukken. Helaas heb ik geen dubbelcheck op deze naam gedaan en kan het ook best zijn dat iemand anders de eerste fiets met motor heeft verzonnen. Hoe dan ook, dit lijkt me een alleraardigst forum voor een motorliefhebber zoals ik.

Op dit moment ben ik met rijlessen bezig (eindelijk) en dat gaat prima. Eerste les meteen BV: noodstop, korte slalom, vanuit stilstand links of rechts afslaan en wheely (OK, geintje) en dit alles ging uitstekend evenals het achtje, die ik twee lessen later moest doen.

Eerlijk is eerlijk, ik had al enige ervaring met een Honda CBR 600, Ducati Monster en Honda XL 600. Maar goed, stiekum rijden is wel leuk maar het is nog veel leuker om je eigen machine te hebben. Vandaar het roze papiertje.

Ik zou heel graag willen beginnen op een CBR 600 rr oid, maar dan moeten we eerst verhuizen naar een huis met opslagruimte (garage, hok) en dat laat nog een paar jaar op zich wachten helaas. Gisteren zag ik een plaatje van de fireblade 1000 rr in het zwart (2005 model) en zou dat graag over een jaartje of 4-5 in de tuin hebben staan.

Even stoppen met dromen en dan besef ik dat ik waarschijnlijk met een goedkope CB500 ga beginnen of iets dergelijks, eentje die niet al te snel wordt gestolen.

Dit was het voor nu, want voorlopig kan ik toch niet meepraten met de stoere mannen ;( Gelukkig heb ik wel een toffe auto 8-) Dat heet hier een koekblik toch (hahaha). Terecht overigens, een koekblik is leuk maar een motor is als de appel die Eva verleidde in het paradijs. Verder heb ik niets met godsdienst overigens.
 
Laatst bewerkt:
:)
welkom enne snel legaal gaan rijden!
grtz petra |( die iets meer moeite met de pionnen heeft dan jij
 
ik heb nog wel een mooie aprilia rs 125 te koop echt een mooi dingetje zien is willen hebben *D
full
 
ik heb nog wel een mooie aprilia rs 125 te koop echt een mooi dingetje zien is willen hebben *D (Afbeelding)
Aaah een tweetakt, toch?? Mooie machine maar het lijkt mij teveel sleutelen. Volgens mij is ie ook minder dan 25 KW. Gelukkig mag ik meteen met een 'zware' beginnen.
Geluk met de verkoop.

Dutchessindutch, het klinkt misschien gek maar je zou het ook eens op een schakelbrommer kunnen proberen. Teken je gewoon die pilonnen op de weg. De truuk is alleen het kijken en de motor 'plat' (zeker bij het achtje) leggen. Volgens mij kun je je dat ook wel aanleren op een grote brommer.
 
Dutchessindutch, het klinkt misschien gek maar je zou het ook eens op een schakelbrommer kunnen proberen. Teken je gewoon die pilonnen op de weg. De truuk is alleen het kijken en de motor 'plat' (zeker bij het achtje) leggen. Volgens mij kun je je dat ook wel aanleren op een grote brommer.

;) ik zat er meer aan te denken om mijn wederhelfts motor te gaan gebruiken. |( maar dat mag pas als hij er valbeugels aan/op/onder/boven heeft gemaakt. O-) ik vraag me af waarom O-)
grtz peet
 
Terug
Bovenaan Onderaan