Sym Joymax 300i EVO

albu

Rookie
11 apr 2010
23
0
Roermond
Facebook
Hallo allemaal
al een tijdje lees ik mee op dit forum en via de zoekfuctie al ht e e a gelezen over de Sym maar...

voorheen altijd motor gereden (laatste was een honda 1100st pan european) met mijn vrouw als duo passagier hebben we heel wat europese landen bezocht. Acht jaar geleden zijn we gestopt mt motorrijden en nu hebben we ht voornemen om met een scooter naar het werk tegaan en zondags af en toe wat te touren. Na wat zoeken op internet was de keuze gevallen op de x-max 250. Proefrit was goed bevallen. Terug thuis bleef ik verder zoeken en daarbij kwam de burgman 400 als een veel duurdere versie dan de xmax als alternatief.

Naar de suzuki dealer om eens e e a te bekijken en deze had daar een Sym Joymax 300i EVO staan... en ik vond hem geweldig uitzien. Enkele dagen later een proefrit gemaakt en was onder de indruk. De x-max en de veel duurdere burgman vielen absoluut af. maar......

Nu de vragen ;)
heeft iemand ervaring met deze Sym Joymax 300i EVO en het rijden met een duo passagier? Hoe bevalt dat? Levert hij veel in aan trekkracht? Moet ze bergop afstappen? 8-)
Zijn er mensen die nog andere goede gefundeerde redenen weten waarom ik geen of juist wel de sym 300i evo moet kopen om met een duo passagier te rijden?

Al vast dank voor de reactie(s) :+

joymaxevo300ta01.jpg

joymaxevo300ta02.jpg

:]
 
tja, Sym...

Ken t merk niet goed, ik vind looks ook belangrijk, en deze is echt lelijk, net als de burgman :r

Dus terug naar je eerdere conclusie de XMAX! *O*
 
Laatst bewerkt:
het kan nuttig zijn om even te zoeken naar de Sym GTS 250 topics op dit forum en daar wat rond te vragen, daar e GTS 300 erg nieuw is en voor zover ik weet niet eens op de website van sym Nederland staat. Dus daar vragen kan helpen gezien het model verder hetzelfde is, in ieder geval oor wat betreft de trekkracht.
Ik denk dat met 268(?) cc rijden met passagier niet echt een probleem zal zijn.
zelf heb ik alleen maar ervaring met een bromscooter van Sym en dat is een goede ervaring (weinig onderhoud, altijd starten etc.). Dus ik kan op basis daarvan alleen speculeren dat die lijn vast in de motorscooters is terug te vinden.
Gr.
 
ik vind looks ook belangrijk, en deze is echt lelijk, net als de burgman :r
Ik vind hem er juist erg goed uitzien, maar nu rijd ik zelf ook Burgman. Zo zie je maar weer: smaken verschillen! ;)

Vox: weer prima info verzameld! Klasse!!!!!! :}

Die test is best positief, dus ik juich het wel toe wanneer we hier straks gebruikerservaringen kunnen lezen.

Die "inklapspiegels" zijn wel een leuk idee! Kan handig zijn met smalle deuren/poortjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 'm ook niet lelijk. Maar qua prestaties met duo denk ik dat ongeveer gelijk zal zijn aan een X-Max. Ze zeggen dan wel 300cc, maar vaak is dit minder en qua pk's en koppel nauwelijks verschil. Sym is qua kwaliteit denk ik vergelijkbaar met Kymco.
 
tja, Sym...

Ken t merk niet goed, ik vind looks ook belangrijk, en deze is echt lelijk, net als de burgman :r

Dus terug naar je eerdere conclusie de XMAX! *O*


Ik zal zeker in mijn overweging meenemen dat jij hem lelijk vind :W
 
het kan nuttig zijn om even te zoeken naar de Sym GTS 250 topics op dit forum en daar wat rond te vragen, daar e GTS 300 erg nieuw is en voor zover ik weet niet eens op de website van sym Nederland staat. Dus daar vragen kan helpen gezien het model verder hetzelfde is, in ieder geval oor wat betreft de trekkracht.
Ik denk dat met 268(?) cc rijden met passagier niet echt een probleem zal zijn.
zelf heb ik alleen maar ervaring met een bromscooter van Sym en dat is een goede ervaring (weinig onderhoud, altijd starten etc.). Dus ik kan op basis daarvan alleen speculeren dat die lijn vast in de motorscooters is terug te vinden.
Gr.

ik had nog niet ondekt dat er een aparte topic is voor Sym maar zal even zoeken. Zelf verwacht ik ook niet dat het veelvuldig met duo rijden een probleem is maar tis jammer achteraf tegen dit ongemak aantelopen ;)
Ik was overigens zeer verrast over het rijgedrag en 'power' van de scooters van heden tendage.
 
Ik vind hem er juist erg goed uitzien, maar nu rijd ik zelf ook Burgman. Zo zie je maar weer: smaken verschillen! ;)

Vox: weer prima info verzameld! Klasse!!!!!! :}

Die test is best positief, dus ik juich het wel toe wanneer we hier straks gebruikerservaringen kunnen lezen.

Die "inklapspiegels" zijn wel een leuk idee! Kan handig zijn met smalle deuren/poortjes.

Als ik beter in mn jeugd had opgepast dan was de Burgman nu zeker een goede optie geweest maar we spreken over 2000 euro prijsverschil (100cc verschil) dat de burgman moeiteloos met een duo te rijden is twijfel ik niet aan... en eigenlijk hoop ik dat de Sym 300 me dat zelfde gevoel gaat geven ;)
 
Ik vind 'm ook niet lelijk. Maar qua prestaties met duo denk ik dat ongeveer gelijk zal zijn aan een X-Max. Ze zeggen dan wel 300cc, maar vaak is dit minder en qua pk's en koppel nauwelijks verschil. Sym is qua kwaliteit denk ik vergelijkbaar met Kymco.

Ze zeggen GTS 300i EVO .... en dat het een 264cc is ;) Maar het beestje moet toch een coole naam hebben 8-)

De verschillen met de xmax 250 zijn inderdaad te verwaarlozen alleen het uiterlijk (kwestie van smaak) en zitcomfort (ook voor de duo). En die spreken mij weer juist meer aan in sym.
 
Jammer, vermoede al zoiets. Ook de People met hetzelfde blok is bij "jullie", niet te krijgen, zie ik:

Kymco PeopleGT 300

Inderdaad jammer Vox. Dat is ook de reden waarom ik misschien 'wat overdreven voorzichtig' te werk ga met aankopen. Service en garantie heeft hier toch een heel andere betekenis dan wat wij in nederland gewend zijn :X Zelfs het verkopen verloopt 'ietsjes' anders... krijg eerder het gevoel dat ze me nu al een lastige klant vinden met al mijn vragen *D
 
Onderaan staat filmpie en vanaf 1.30 gaat ie rijden. Acceleratie valt mij wat tegen voor een "300", is absoluut niet vergelijkbaar met een SH 300 bijvoorbeeld en een Kymco dowtown is stukken rapper. Boven de 80km/h valt de Sym dan wel weer mee.


SYM Firenze 300 Review | Scooter News and Reviews | Scootersales

Grappig die nummerplaat op dat filmpje ;) Op youtube vind je veel filmpjes maar nog meer vd kymco300 maar die moet ik helaas vh verlanglijstje strepen. Jij krijgt middels google in nederland trouwens andere sites aangeboden dan dat ik die hier krijg met diezelfde google.
Voor mij gaat de scooter vooral gebruikt worden om dagelijks 5 km naar mn werk te gaan en af en toe een beetje toeren. Belangrijk vind ik wel dat als het nodig is dat je veilig mt de snelheid v h verkeer mee kunt en niet dat je voorop in de file rijdt. Ook dat mijn duo een beetje comfort heeft als ze achterop zit. Ben jij trouwens een kymco rijder? kan dat niet uit je profiel gegevens halen. In iedergeval dank Vox voor je verzamelde info. :}
 
Voor 5km zou ik geen motorscooter kopen (of omrijden). Korte ritjes zijn funest. Neem dan een brommertje of gezonder: de fiets. (mits niet Portugal dit toe laat, ik ken dit land verder niet qua infrastructuur en weet ook niet of je een paar honderd meter omhoog moet fietsen :P )
 
Voor 5km zou ik geen motorscooter kopen (of omrijden). Korte ritjes zijn funest. Neem dan een brommertje of gezonder: de fiets. (mits niet Portugal dit toe laat, ik ken dit land verder niet qua infrastructuur en weet ook niet of je een paar honderd meter omhoog moet fietsen :P )

allemaal vlakke weg, maar een fiets? En dan ook nog mijn vrouw achterop zeker :Y Weet je wel hoe vermoeiend dat is? :W

Het is eerst ook het plan geweest een brommertje te kopen... toen werd ht een 125cc en uiteindelijk zitten we nu op het idee om een 250cc te kopen. Inmiddels al 2 testritjes gemaakt en zoals je zult begrijpen is het onmogelijk om nu nog blij te worden van een brommer :]
Of dat werkelijk funest is voor een 250cc betwijfel ik. Alles is stuk te krijgen natuurlijk maar als je het op een normale manier gebruikt? Waarom zou een 250cc meer slijten van n dagelijks een ritje van 5 km? Ik gebruik al 8 jaar een ford mondeo 2 liter voor dat zelfde stukje en die doet het ook nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Zelf rijd ik een Honda SH 300i. Ach ik vind het gewoon leuk om info te verzamelen.

Op zich kan zo'n blokje best wel veel korte ritjes aan natuurlijk, al krijg je eerder met slijtage van het blok te maken, dus olieverbruik(zeker als men zich niets aantrekt van een koude motor). Natuurlijk zou zo'n 300cc blok het best op de middellange afstand gebruikt moeten worden dwz 20-50 km per rit en dan zouden(lijkt mij), (redelijk)probleemloos best hoge kilometerstanden bereikt kunnen worden. Met 5 kilometer blijft dat ding altijd koud. Van de andere kant zou ik wel eens willen weten hoe de gemiddelde Italiaan op zo'n ding rijdt en gebruikt.
 
Betekent dus dat je altijd om moet rijden naar je werk maar of dat nu zo een straf is...

:) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan