Sym Mio 115

glennix

Die hard MF'er
29 jun 2014
309
100
België
Ik ga mijn Benelli TNT 125 deze week inruilen voor een Sym Mio 115 van 2019 met 700 km op de teller, deze ga ik gebruiken als 2de motorscooter maar gaat ook gebruikt worden door een gezinslid als die mee gaat rijden, heb zelf ook nog een Sym Joymax Z 125 waar ik normaal mee rij. De Mio haalt als topsnelheid 90 km/u, snel genoeg voor mij aangezien ik er geen autostrade mee ga doen. Meestal 50 en 70 km/u wegen en af en toe een stukje 90 km/u wegen.
De Mio is een compacte scooter maar je kan je benen wel goed strekken aangezien je het hele zadel kan gebruiken als je solo rijd.

Dus hierbij een topic van de Sym Mio 115 omdat er nog geen was.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om wat te horen over scooters . Heeft de sym ook een Gy6 motor ?
Geen idee, ik weet dat de Symphony 125 in China gemaakt is maar de Mio 115 en de Joymax 125 komen van Taiwan dacht ik. Sym is ook een Taiwanees merk.
 
Geen idee, ik weet dat de Symphony 125 in China gemaakt is maar de Mio 115 en de Joymax 125 komen van Taiwan dacht ik. Sym is ook een Taiwanees merk.
Ok , ook weer een weet. Denk dat zo'n scooter ( mio 115 ) 115 cc en 6,5 pk wel handig is als je in een grote stad woond.
 
Ik moet zeggen dat de Mio heel vinnig is voor maar 6,6 kw te hebben, mijn Joymax Z heeft 10,5 kw maar de Mio moet zeker niet onderdoen met optrekken tot 70 km/u.
 
20201009_135010.jpg
 
Leuke scooter!
Zo heb ik er een Honda Vision 110 bij, daar rijdt mijn vriendin soms op. Kunnen we af en toe samen touren.
 
Vandaag weer een leuk herfstritje van 100 km gereden met de Mio, ik moet zeggen dat de Mio echt wel comfortabel is ook voor langere ritjes. Dit heeft te maken dat er geen bult is in het zadel zodat je de beentjes goed kan strekken. Een minder puntje van de Mio is dat de benzinetank klein is: 5,2 liter. Hiermee doe ik ongeveer 175 km mee bij vlot rijden. Ik heb ondertussen een paar jerry cans aangeschaft zodat ik de mio thuis kan bijtanken. Plezier heb ik zeker op de kleine Mio. Lekker legaal de rebel uithangen aangezien je net op een goed opgefokt brommertje rijd. :)
 
Laatst bewerkt:
En wat is dat motortje stil en trillingsvrij t.o.v. mijn Benelli TNT 125 motor die ik ingeruild heb. Op de TNT had ik al zadelpijn na 25 km rijden. Bij de Mio voel ik pas na 100 km dat ik een kleine pauze kan gebruiken.
 
De Mio bevalt mij nog steeds heel goed, volgende week gaat de Mio binnen voor het 3000 km onderhoud.
Rijdt het nog een beetje met 90km/u op die 10” wieltjes?
Ik heb sinds kort een Fiddle 3 125 en ik merk toch wel een kleine trilling bij 100/110 met die 12”.
 
Rijdt het nog een beetje met 90km/u op die 10” wieltjes?
Ik heb sinds kort een Fiddle 3 125 en ik merk toch wel een kleine trilling bij 100/110 met die 12”.
Ik rijdt meestal maximum op 70 km/u wegen, als je rond de 90 km/u rijdt word het wat onstabieler, het is dan juist of je op een opgedreven brommer rijdt maar dat vindt ik ook juist het fijne aan de Mio.
 
Terug
Bovenaan Onderaan