SYM Symphony 125 SR of Kymco Agility + 125/200i

Henkie53

Rookie
10 sep 2014
4
0
Enschede
Hallo Forumleden.

Ik ben nieuw hier op het forum.
Mijn naam is Henk(61) en woon in Glanerbrug(Enschede)
Ik rij momenteel op een SYM Symphony 50(Bromscooter)
Maar wil overstappen naar een 125 cc.
Gebruik de scooter alleen om te toeren op 80-100 km wegen en voor woon/werkverkeer.
Nu is mijn oog gevallen op de SYM Symphony 125( Zelfde als wat ik nu heb als 50 cc)
Deze bromscooter bevalt me prima.
Maar ook de Kymco Agility 16 125 cc zou een optie kunnen zijn. De prijzen van deze scooters zijn volgens mij ook bijna gelijk.
Graag een advies of dat iemand ervaring heeft met 1 van deze scooters.
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet

Henk.
 
Welkom!

De Sym ken ik niet. De Agility wel, maar als ik eerlijk ben, ben ik daar niet erg enthousiast over. Dat vind ik een echte "net niet"-scooter, qua degelijkheid, afwerking, prestaties, verbruik... 100 "echte" kilometers per uur haalt'ie sowieso niet. Van de Sym betwijfel ik dat ook.

Mijn beste advies? Honda PCX150cc.
 
Agility 200 moet de 100km/u wel kunnen halen, heeft rond de 160cc's (maar wel luchtgekoeld).

Wat voor motorrijbewijs heb je op dit moment, Henk?
 
Ik zou voor de Kymco People one 125i gaan.
Dan rijd je een actueel model ( en is nog eens super zuinig 1op 40)
Ik heb zelf een half jaar op dit model rond gereden
 
Met 11,2pk haalt de Agility 200 de 100 niet hoor. Een PCX125 heeft iets meer power en weegt iets minder en zelfs die haalt dat meestal (net) niet.

Frans, waarom heb je die 125 na een half jaar weggedaan? Beviel die niet? Beetje traag?

TS als je een 125cc zoekt, kijk eens bij Aprilia Scarabeo. Watergekoeld, 15pk, die haalt de 100 wél.
 
Hallo allemaal.

Bedankt allemaal voor de reactie's.
Ben vanmiddag hier ff bij de dealer geweest waar ik ook m'n bromscooter heb gekocht.
Mijn bromscooter is van april 2014. Heeft net 1700 km op teller.
Maar de inruil is bedroevend, zodat ik voorlopig maar afzie van een bromscooter. Hij kan me n.l. beide motoerscooters leveren. Helaas geen Honda.
Trouwens ik heb rijbewijs A. Mag dus alles rijden!!
Wel wil ik morgen ff kijken bij de Hondadealer in Eibergen naar een Honda PCX.
Kan ik altijd nog m'n "fiets"particulier proberen te verkopen.

Grts

Henk.
 
De people one 125i beviel mij wel goed in en rond de stad.
Maar op de snelweg moet je er niet mee komen,want de top snelheid is Max 95 km op de gps.
Aangezien ik mijn wereld wat groter wilde maken en omdat de people gti 300 flink was afgeprijsd heb ik toch maar voor een zwaardere scooter gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat me vooral op viel toen ik de eerste stap van snorfiets naar motor nam,was dat de verzekering premie een stuk lager uit viel voor de motor (100 euro voorall-risk )omdat nu ineens de no-claim van de auto wel word mee genomen.
 
Ben er super tevreden over.
Hij heeft het zelfde blok als de douwntoun 300 met 29pk .
De topsnelheid dat ik er mee gereden heb is 140 op de teller.
 
Rijd zelf op het moment elke dag met een Honda PCX 125 woonwerk verkeer.
De motor bevalt zeer goed, accelereert vlot genoeg.. Alleen bij 80km/u+ :N

Ook al gekeken naar de Honda Forza 300? (grote broer van de pcx)
 
Ik zou de bromscoot dan particulier verkopen en een motorscooter kopen en verder dan 125cc kijken. Met 150cc vloeistofgekoeld kan je in elk geval de 100km/u goed halen en blijven rijden. Mijn Sixteen 150 reed 120km/u max, maar 110km/u was prima om vol te houden, ook snelweg kon (wel op rechterbaan blijven). Of idd zwaarder gaan rijden, 250-300cc oid, maar kost ook weer meer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Bedankt allemaal voor het reageren.
Maar ik denk dat ik toch nog een jaartje wacht. Dit i.v.m. de inruil van m'n SYM Symphony.
Is volgend jaar net zoveel waard als nu. Moet er nu te veel geld op laten vallen.
Ben trouwens net ff bij de Hondadealer geweest en de PCX 150 bekeken.
Erg mooi. Maar er stond ook een NSS300 FORZA naast. Echt een juweeltje.
Dus ik ben van plan om deze volgend jaar aan te schaffen.

Groetjes en bedankt.

Henk.
Als het zever is zal ik me wel weer keertje melden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan