SYM Symphony ST 125

scootermuis

MF'er
6 dec 2007
69
0
Hallo,

hebben jullie een mening over deze scooter?

Mij lijkt ie heel leuk. Lekker licht, 16 inch velgen, genoeg topsnelheid en ook achter een schijfrem. En natuurlijk niet te duur en SYM schijnt een goede betrouwbaarheid te hebben.

In afwachting van jullie antwoorden, Hans
 
Op scooterxpress.nl kun je een testverslag downloaden tegen geringe vergoeding. Ik meen me te herinneren dat hij best positief uit de test kwam.
 
Hoi,

Mijn dealer wil mij deze ook aansmeren, ik ben namelijk bezig met mijn motorrijbewijs. (Rij momenteel een Sym Orbit 50)
Ik kan over de Symphony vrij weinig vinden op internet.
Mij lijkt 125cc te weinig. Ikzelf heb de keuze eigenlijk al gemaakt en ga binnenkort voor de Honda PCX 150, net iets meer CC, voor als ik toch een wat langer stuk over de snelweg moet.

Weet niet wat je onder topsnelheid verstaat. Wil je alleen provinciaal, of in de stad rijden, dan is de Symphony denk ik wel een goede keus. Zelfs met een PCX worden lange stukken snelweg niet aangeraden. Goedkoper kan je in elk geval geen motor rijden. (de PCX is wel iets zuiniger, de Sym haalt schijnt 1 op 30.
 
Ik rij bijna alleen provinciaal. De snelweg vind ik te gevaarlijk voor zulk spul. Ik vind ABS een must op de snelweg, als er plotseling iets gebeurd en je remt van schik te krachtig, de remmen blokkeren en je valt, dan kan het heel makkelijk game over voor jou zijn (achterop komende auto's). Ik kom alleen op de snelweg als het rustig is of soms om een grote rivier over te steken. Dus afgezien van de snelweg is de topsnelheid van de SYM voldoende.

De PCX heb ik ook bekeken. Maar die heeft een gecombineerd remsysteem. Als je achter remt dan rem je ook een beetje voor, vind ik niet leuk in hele gladde bochten. dus de PCX valt voor mij af. De SH150i heeft dat ook, maar ook ABS, dus niks blokkerende remmen. Helaas voor mij is de zithouding niet lekker.
 
Ik zou zeggen: proefrijden om te kijken of de zit je bevalt, en het motorkarakter. Bij motoport R'dam staat er eentje 2de hands.
 
Nou als de 125 net zo bagger loopt als mijn 50 cc dan zou ik hem lekker overslaan.
Ik heb niks dan gehaper en gestotter met de 50 cc versie.
Voor mij nooit meer een sym!
 
Ik heb een 2 jaar oude Sym Symphony ST 125 gekocht met 3800 km op de teller, dan kan ik rond gaan toeren met mijn assistent. Heb daarnaast ook nog een Sym Joymax-Z 125. Nu nog een kleine 2 weken wachten op de nummerplaat.
 
Hier is ie, mijn 'nieuwe' Symphony ST 125. Dat ding rijdt best goed. :)
20200130_133414.jpg
20200130_133231.jpg
 
Zo, de Symphony is na een maandje alweer ingeruild voor een Benelli TNT 125 motor die ik vrijdag ga afhalen. Ik heb niets slecht te zeggen over de Symphony maar 2 motorscooters was te veel van het goede en wou er graag een kleine fun bike bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan