Sym Symphony ST Travel 125i uit 2019

  • Onderwerp starter Anoniempje519
  • Startdatum
A

Anoniempje519

Guest
Na een jaar geen motor gehad te hebben heb ik begin juni dit jaar mijn injectie bromscooter ingeruild. Combinatie van het zeer geknepen rijden van een injectie 50 cc, en het steeds drukker worden op de fietspaden. Zijn de redenen
Het is een Sym Symphony 125i geworden, had eerder een al 50 cc uitvoering.

Inmiddels er al 2000 km meegereden. En zeer tevreden met de switch.

Gisteren heb ik de buddy opnieuw laten bekleden, omdat er een gaatje in zat en hij zonder antislip toch wel erg gleed. ben erg blij met het resultaat.
IMG_2182.jpeg

IMG_2020.jpeg
 
Ja dat is mij ook bekent, maar dit is niet te vergelijken met een 125 cc. Gaat als de brandweer. Wel 125 cc dus je trekt de klinkers er niet mee uit. Maar rijd prima.
 
Nou ik heb een 50 cc uitvoering gehad. Qua looks een mooie scooter en de grote 16" wielen geven mij een prettig gevoel op de weg.
Heb ongeveer en 12000 km 50 cc gereden voor woon/werk maar de laatste maanden wordt het op de fietspaden steeds drukken met fietsers in alle soorten en maten en de hierbij behorende rijstijlen. Oortjes in, naast elkaar, met z'n vieren naast elkaar. Alle tijd ga zo maar door.

Maar door dat ik daarnaast ook weer veel meer rijd en de Kymco 50 cc injectie die ik nieuw had gekocht in dec 2020, maar die door allerlei wetgeving zo wordt geknepen. Dat er in mijn geval niet prettig mee te rijden was, drukkende auto's en motorisch slecht op gang komen.

En liep ik tegen deze Sym Symphony 125i uit 2019 aan en nog met fabrieksgarantie tot 2025. Gezien ik al 35 jaar mijn motor rijbewijs heb, was de keuze snel gemaakt.
 
Als je al 35 je motorrijbewijs hebt, waarom zou je er dan voor kiezen om met een 50cc te rijden? Dan mag het toch iets meer zijn, zou ik denken.
 
Als je al 35 je motorrijbewijs hebt, waarom zou je er dan voor kiezen om met een 50cc te rijden? Dan mag het toch iets meer zijn, zou ik denken.
Die keuze heb ik nu dus ook gemaakt.
 
Na een jaar geen motor gehad te hebben heb ik begin juni dit jaar mijn injectie bromscooter ingeruild. Combinatie van het zeer geknepen rijden van een injectie 50 cc, en het steeds drukker worden op de fietspaden. Zijn de redenen
Het is een Sym Symphony 125i geworden, had eerder een al 50 cc uitvoering.

Inmiddels er al 2000 km meegereden. En zeer tevreden met de switch.

Gisteren heb ik de buddy opnieuw laten bekleden, omdat er een gaatje in zat en hij zonder antislip toch wel erg gleed. ben erg blij met het resultaat.Bekijk bijlage 1653137
Bekijk bijlage 1653136
cool ik heb nog steeds veel plezier van jouw Dylan 150 !!!!

Maar leuk dat je weer aan de motor bent gegaan ....of het fietspad is er ook geen doorkomen aan .
 
cool ik heb nog steeds veel plezier van jouw Dylan 150 !!!!

Maar leuk dat je weer aan de motor bent gegaan ....of het fietspad is er ook geen doorkomen aan .
hoi hilco ik wist niet dat jij ook de scooter wereld was ingedoken. ben al een tijdje weg van bmw...s maar zeer tevreden met motorscooters.

Bouke
 
Ik heb sinds vorige week ook een Sym 125 ST, 2022 versie. Leuk brommertje wel, nog niet heel veel op gereden, had hiervoor een Honda PCX 150, maar vervangen omdat die wat ouder werd en steeds duurder in onderhoud werd. Gekozen voor de Sym omdat mijn dealer Sym dealer is en 5 jaar garantie zit op de Sym. Moet nog even wennen aan de 16 inch wielen. Heb er verder een hoog scherm en beenkleed op (beenkleed is wel wat laag tov mijn knieen. (was bij de PCX wel beter) en heb verwarmde handschoenen.
 

Bijlagen

  • 20221006_184958_resized.jpg
    20221006_184958_resized.jpg
    476 KB · Weergaven: 14
  • 20221006_184943_resized.jpg
    20221006_184943_resized.jpg
    314,1 KB · Weergaven: 14
  • 20220930_172716_resized.jpg
    20220930_172716_resized.jpg
    481,9 KB · Weergaven: 18
ja lekker groot, kan er mooi achter zitten (bij de PCX had ik een opzet stukje, dat is hier niet nodig denk ik) wel even kijken wat het met regen doet, of ik voldoende zicht hou.

Moet denk ik in zijn algemeenheid wennen aan de nieuwigheid, nog niet ingereden banden.
 
Ik heb sinds vorige week ook een Sym 125 ST, 2022 versie. Leuk brommertje wel, nog niet heel veel op gereden, had hiervoor een Honda PCX 150, maar vervangen omdat die wat ouder werd en steeds duurder in onderhoud werd. Gekozen voor de Sym omdat mijn dealer Sym dealer is en 5 jaar garantie zit op de Sym. Moet nog even wennen aan de 16 inch wielen. Heb er verder een hoog scherm en beenkleed op (beenkleed is wel wat laag tov mijn knieen. (was bij de PCX wel beter) en heb verwarmde handschoenen.
Precies deze heb ik een weekje gehuurd, toen ik in Griekenland was en dat was echt prima bevallen. Voor mijn dagelijks gebruik wel veel te weinig power, maar als je niet de snelweg op hoeft vond ik hem top..
Dat windscherm kun je, als je wilt, in hoogte af (laten) zagen. Dit kan op bv op de hoogte net boven je wenkbrauwen. Dan heb je wel voldoende bescherming, maar veel minder weerstand.
 
Hij zal (af en toe) wel wat langere stukken snelweg zien, dat deed ik met de PCX ook incidenteel, maar doorgaans 6 km snelweg in de spits, dus dat is prima. Helaas deze week online cursus, dus dat is makkelijker thuis dan op werk, dus deze week geen ritjes. Normale woon-werk afstand is 45km, met dus vooral provinciaal verkeer en beetje stadsverkeer.
Een nieuw windscherm afzagen, dat is een doodzonde, dan zie ik nog liever niets ;) zal wel even op zoek gaan naar een waterafstotende spray.
 
Maandag eigenlijk voor het eerst op pad geweest met de Sym. Pluspunt is het hoge scherm, dat geeft comfort, kan er mooi achter wegduiken, (beter dan de PCX, waar het scherm net te laag was) even afwachten wat de regen doet, heb er nu siliconenspray op het scherm gespoten, maar was droog tijdens de rit.

Daarnaast eigenlijk wel wat minpunten. Ik mis een gevarenlicht die zit er niet op (dit (mijn verbazing) ook gedeeld met de importeur dat is toch niet van deze tijd? Ik rij veel overal tussendoor en gebruikte de gevarenlichten dus bijna vaker dan de richtingaanwijzers. Nouja, beetje jammer dus, kijken of er aftermarket nog wat te regelen valt. Daarnaast valt de power me toch wel tegen (zou denk ik bij PCX 125 hetzelfde verhaal zijn) Reed hiervoor op een 150cc, wat je dus kennelijk best wel merkt.
Boven de 90 gebeurd er weinig. Haalde op de snelweg (waar weinig wind stond) nog wel 105, maar op een open provinciale weg kwam ik met wat moeite op de 95 (en dat is 85 op de gps) er komt nog wel een malossi vario in en ik mag hopen dat het na het inrijden nog iets verbeterd. Durfde ook nog niet al te lang volgas te rijden.

Daarnaast is het beenkleed verkeerd geleverd, want er is dus kennelijk wel een uitvoering waar er ook een rits is bij de tankopening, dat heeft mijne niet, waar de dealer wel een provisorische oplossing voor had (maar die heeft dus het verkeerde beenkleed geleverd helaas) kijken of ik daar nog wat mee kan.

Het verbruik kan je helaas ook niet meten, (onboard, verbruiksmeter ontbreekt) kortom, heb ik spijt van de Sym, de tijd zal het leren, maar valt toch nog wel een beetje tegen. In the end, moet hij me tegen minimale kosten van A naar B brengen, dus dat is waar ik hem over 3 jaar op kan afrekenen, maar ben nog niet helemaal content met de Sym dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan