Synchronisatie apparaten

Picobello BV

eigen tekst
22 nov 2017
1.349
1.278
Leiden
Heeft iemand ervaring met het synchronisatie apparaat van HBM Machines? Met spullen van HBM Machines heb ik zelf wisselende ervaringen, sommige dingen zijn gewoon slecht en andere ok. Dus vandaar de vraag.
Ik zat eigenlijk te denken aan een Carbtune Pro, maar het gaat lastig worden deze voor de feestdagen in huis te hebben omdat ik nergens in de randstad een verkooppunt voor dat ding kan vinden.

hbm.png
 
Die van hbm zijn gelijk aan die van efka.
De demper is belangrijk zodat je de naald stil krijgt, bij de efka's heb je een kogeltje waar de slang mee wordt geknepen, even oefenen en je kunt er perfect mee afstellen.
Ik heb wel eens met een set van Weber gewerkt waar de dempers in de adapters zitten dat geeft een mooi beeld.👍
 

Voor als je zelf wil knutselen, heb paar weken terug alle onderdelen besteld
 
Nou ik heb de motor gesynchroniseerd met het apparaat van HBM. Ik ben niet tevreden over het ding, de stelschroef om de naald stil te zetten functioneert niet naar behoren, waardoor het afstellen moest gebeuren met hevig bewegende naalden. Als de stelschroef ver genoeg dichtstaat om de beweging weg te nemen zakken ze helemaal terug naar nul. Dus toch maar terugbrengen...
 
Ik heb zelf een carbtune, en ben daar prima tevreden over.
Maar ik heb me wel laten vertellen dat klokken beter zijn...
Als ik dan zie dat een set EFKA klokken bij de MF Huisleverancier ongeveer evenveel kost als een carbtune (en als een set bij HBM, for that matter), dan heb ik eigenlijk een beetje spijt van die carbtune...
 
Ik heb zelf een carbtune, en ben daar prima tevreden over.
Maar ik heb me wel laten vertellen dat klokken beter zijn...
Als ik dan zie dat een set EFKA klokken bij de MF Huisleverancier ongeveer evenveel kost als een carbtune (en als een set bij HBM, for that matter), dan heb ik eigenlijk een beetje spijt van die carbtune...
Klokken zijn niet beter,ook die van EFKA niet,althans niet van die goedkope setjes,je moet goed gedempte hebben en die zijn duur,
nog beter is het originele synchronisatie apparaat van bijvoorbeeld Honda,maar die kost nog meer.
 
EFKA klokken en gelijke praat me er niet over je bent veel reactie kwijt door het dempen .
had het geluk om nog een ouderwetse kwikkolom te kunnen kopen daar kan zelfs carbtune. niet tegen op en kan er vier carbs aan hangen .
kom niet met het gevaar van kwikdampen bij me aan dat is zwaar overdreven de kolom is voorzien van een filter om dat tegen te gaan
en gek, dwaas en totaal onbehandelbaar ben ik van af mijn geboorte dus daar is ook niet aan verloren
 
Ach die carbtune lijkt me wel makkelijk, en is ws goedkoper dan goede klokken. Dan te bedenken dat HBM net zoveel geld vraagt voor die rotzooi van ze als ik kwijt zou zijn aan een carbtune...:(
 
EFKA klokken en gelijke praat me er niet over je bent veel reactie kwijt door het dempen .
had het geluk om nog een ouderwetse kwikkolom te kunnen kopen daar kan zelfs carbtune. niet tegen op en kan er vier carbs aan hangen .
kom niet met het gevaar van kwikdampen bij me aan dat is zwaar overdreven de kolom is voorzien van een filter om dat tegen te gaan
en gek, dwaas en totaal onbehandelbaar ben ik van af mijn geboorte dus daar is ook niet aan verloren
Kwik is wel gevaarlijk als je het morst, of als je het door de motor laat opzuigen. Maar als je geen domme dingen doet is er niks aan de hand.
Ik wou dat ik nog ergens zo’n kwikkolom meter kon kopen.
 
Heb die van EFKA ook, 2 klokken voor de dl1000 en ik kan deze prima dempen dmv de cheap ass bijgeleverde optie.

Heb geen spijt van de klokken in ieder geval, maar heb dan ook nog nooit wat beters in mijn handen gehad.
 
Die klokken werken ook prima, het kost alleen even tijd om de demping onder controle te krijgen.
Ik "kalibreer" de klokken altijd even door ze allebei op dezelfde cilinder aan te sluiten.

Er word vaak geroepen dat de waardes veranderen door de demping, dit is alleen waar als je de demping helemaal dicht zet.
Dan blijft de meter staan.

De exacte waarde is ook niet zo van belang, het gaat om de vergelijking.
 
Ik werk al meer dan 20 jaar met klokken, de demping zo instellen, dat de wijzernaalden nog licht trillen. Dan kan je perfect afstellen. Na gebruik de demping weer terug draaien, zodat de slangetjes heel blijven.

carbtunes heb ik te vaak zien hangen, om er nog op te vertrouwen.
 
Ik werk al meer dan 20 jaar met klokken, de demping zo instellen, dat de wijzernaalden nog licht trillen. Dan kan je perfect afstellen. Na gebruik de demping weer terug draaien, zodat de slangetjes heel blijven.

carbtunes heb ik te vaak zien hangen, om er nog op te vertrouwen.
Kortom er is blijkbaar maar 1 die echt goed werkt en dat is een originele van bijvoorbeeld Honda,dat is zoiets als deze,
alleen word je niet vrolijk van de prijs,
 
Voor die ene keer per jaar, neem ik het instellen van de demping van de klokken wel voor lief, daar heb ik geen 700 ballen voor over. Klokken van Efka of Boehm zijn nauwkeurig genoeg om het klusje goed te klaren. Werk je er dagelijks mee, dan zou ik een elektronische overwegen, vanwege het gemak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan