Synchronisatie & branstoftank perikelen

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Ik wil nu zelf eens m'n carburateurs gaan synchroniseren, maar zit met een probleem: de branstofstoevoer. Om bij de stelschroeven te komen moet m'n tank er volledig af en m'n brandstofslang los (wat een klein k#t slangetje zit eraan :( ).

Dus moet er een alternatieve manier komen om m'n motor tijdens het stellen van brandstof te voorzien. Een verlengslang + een verlengkabeltje naar de tank/pomp lijkt me lastig want waar laat ik m'n tank?

Handiger leek het mij om een kleintankje met slang te maken en deze wat hoger op te hangen zodat de brandstof direct, zonder pomp naar de carbs kan lopen.

Heeft dit een kans van slagen? Zou de opgebouwde brandstof-druk voldoende zijn en ik zal ik geen foutmeldingen krijgen omdat ik er dan geen brandstofpomp aan heb hangen?
 
Zou moeten werken ja. De brandstofpomp is toch alleen een opvoerpomp om er zeker van de tijn dat er benzine in de vlotterkamers terecht komt?

Je kunt ook gewoon de slang naar de carb's verlengen en daar de brandstof in doen (hoog ophangen, doorzichtige slang ( :) )). Zolang je motor stationair draait gaat er niet veel peut doorheen en heb je dus ook niet veel nodig.
 
Ik wil nu zelf eens m'n carburateurs gaan synchroniseren, maar zit met een probleem: de branstofstoevoer. Om bij de stelschroeven te komen moet m'n tank er volledig af en m'n brandstofslang los (wat een klein k#t slangetje zit eraan :( ).

Dus moet er een alternatieve manier komen om m'n motor tijdens het stellen van brandstof te voorzien. Een verlengslang + een verlengkabeltje naar de tank/pomp lijkt me lastig want waar laat ik m'n tank?

Handiger leek het mij om een kleintankje met slang te maken en deze wat hoger op te hangen zodat de brandstof direct, zonder pomp naar de carbs kan lopen.

Heeft dit een kans van slagen? Zou de opgebouwde brandstof-druk voldoende zijn en ik zal ik geen foutmeldingen krijgen omdat ik er dan geen brandstofpomp aan heb hangen?
Brikoplossing:
Post van Natas in topic 'Mag ik u om hulp vragen ?'
 
Ja, van die set heb ik er twee, heb een twee kloks en een 4 kloks straat bij beide kreeg ik ze bij, en een oude kwikkast, die gebruik ik meestal, zijn de allerbeste, maar weer i.c.m. de fles
 
Hee EdwinO!
Word gewoon lid van de MSG en al je zorgen zijn opgelost! Daar hebben we wel een klein tankje, en met een extra slangetje is het zo verholpen, en die hebben we ook nog wel. Anders leen je gewoon even de slang van mijn Soes, die gebruik ik voorlopig toch nog niet. En natuurlijk hebben we daar ook synchronisatiemeters! ;)
€30,- per jaar!
 
Dank je, ik wil zelf eigenlijk zo'n setje kopen. Lijkt me wel handig want na een keer aan de stationair gedraaid te hebben lijkt hij al weer ontregeld te zijn. Of mag ik een keer proef-knutselen bij jullie? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan