• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

Synchroniseren , 1 cilinder doet vreemd

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
728
7
56
Maarheeze
Vandaag bezig geweest van synchroniseren van een 4 cilinder gS1000. (Suzuki)
Na veel gestoei doet cilinder 4 vreemd.
Ik heb cilinder 2&3 gelijk en Cilinder 1&4 ook gelijk , net even iets hoger volgens boekje, (2000RPM)
Maar zodra ik gas geef stijgt cilinder 4 veel hoger en zodra ik gas los laat gaat cilinder 4 veel dieper in de meter (carbtune)
Heb ook het gevoel dat deze ook de machine trager laat reageren. (vooral met gas los)
Spuiten van remmenreiniger op de inlaat spruitstuk en aansluiting vd sync op cilinder 4 geeft geen reactie.
Ik heb de pilot screws op 1 1/4 en de airscrews op 3/4 (volgens fabriek)
De machine loopt het 1ste 1/4 gashendel ook te mager lijkt het wat hij wil daar niet goed optrekken.

Ik doe het te weinig om te weten wat het is. een zoekfunctie geeft geen resultaat.
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
728
7
56
Maarheeze
OK, had wat meer moeten vertellen:
Klepspeling gedaan.
Nieuwe bougie's , nieuwe doppen
Carbs waren leek het ons ultrasoon gereinigd, kanaaltjes gecontroleerd op doorstroming, zoook de sproeiers.
Bij Robert A. Barr nieuwe O-ringen gekocht en geplaatst (Carbs).
O-ring Inlaatspruitstuk niet vernieuwd omdat de kruiskoppen nogal vast zitten.
Ontsteking is van puntjes naar een GS1100GK type gegaan , zo 1tje met electronische vervroeging.
Pilot afstelling nog = Airscrew = eerste 1/4 nog niet gedaan.
Vlotter hoogte , nat gedaan = met slangetje op bowl -3 /-5 mm
 

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.195
32
Normaal zet je bij een viercilinder eerst 1 en 2 gelijk, dan 3 en 4 en vervolgens 1, 2 gelijk met 3,4.
Vraag me af waarom het in dit geval anders zou moeten?
 

Voldoor

Ja en !!
Donateur
31 okt 2005
1.822
53
Venlo
Zet m eens rijker in z'n co, en reageert ie er uberhaupt op?
Ik heb zo eens ellenlang aan een 1100 gekloot, 😣 Maar uiteindelijk als en zonnettje.
 

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
6.587
30
30
Enschede
Bezoek site
Hoe kan 1&4 nou gelijk zijn maar daarna opeens alleen 4 anders?

Deze carbs hebben dus 4 individuele schroeven voor de vlinders? Anders is het altijd 1&2, 3&4 en daarna 1+2&3+4 met 3 stelschroeven
 

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
9.205
16
Driebergen
Hoe kan 1&4 nou gelijk zijn maar daarna opeens alleen 4 anders?

Deze carbs hebben dus 4 individuele schroeven voor de vlinders? Anders is het altijd 1&2, 3&4 en daarna 1+2&3+4 met 3 stelschroeven
Sterker nog deze carbs hebben geen vlinderkleppen maar alleen gasschuiven, deze zitten aan de bovenkant gekoppeld met een stang en je stelt ze per carb af met een schroef.
 

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.195
32
Ja, daar denk ik ook aan, maar waar dan, spruitstuk best wel heftig bespoten met action remmenreiniger
Ook op de gasschuifbediening gespoten? Als die oude afdichtigen gaan lekken merk je geen verschil als je remmenreiniger op de inlaatrubbers spuit.
Of speling op de bediening?
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
728
7
56
Maarheeze
We hebben de JIS-kruiskop van de inlaat hose van Cilinder 4 met pijn en moeite los kunnen krijgen, de machine valt nu wel fatsoenlijk terug.
( Nog geen synchroon test gedaan)
Nu wel volgens fabriek, de pilot & air screw gedaan (had ze precies verkeerd om afgesteld)
Maar maar machine blijft backfire geven op 1 cilinder (3) en doet de eerste 1500-3000 rpm niet trekken
Ik ben bang dat de ander O-ringen van de inlaat ook slecht zijn.