synchroniseren spyball alarm????

de reus

Rookie
21 aug 2004
23
0
spijkenisse
hallo, ik heb een probleem met het synchroniseren van beiden spyball alarm afstandbedieningen voor mijn r6 uit 2000.
zat vandaag met een lege batterij van mijn afstandbediening, na deze batterij gewisselt te hebben en later gesynchroniseerd (1 sec knop 1, 15 sec knop 1) doet hij het dus weer, maar de tweede afstandbediening die voorheen en dus voor de laatste synchronisatie het wel deed, doet t nu niet meer.
ook met dezelfde werkwijze (1 sec knop 1, 15 sec knop 1) krijg ik hem
niet meer bij.
nu heb ik wel eens iets gehoord over "jumpertje" of hoe het mag heten wat je aan moet sluiten op eea, weet iemand iets meer daarover??
of hoe het dan wel zou moeten of evt andere tips.
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
jumpertjes? jumpertjes zitten ook op Harde schijven in computers. Misschien heb je er wat aan of misschien niet maar ik leg het wel even uit hoe het werkt in een computer.

je kunt met jumpertjes een hardeschijf als Master boot zetten of als Secondary. Dat betekent dat je de prioriteit van deze kan veranderen. Misschien werkt dat ook met je afstandsbedieningen. een jumper verbind 2 ( of meerdere) pinnetjes die op de harde schijf zitten, zodat de computer weet welke de hoofd harde schijf is)

misschien werkt het ook zo met je afstnd bedieningen.. suc6! 8-)
 
mmmm, haha vergeet dat jumpertjes dan maar hahaha, maar zal wel zo ongeveer de zelfde werking hebben, weet ook niet presies, maar hij die dit probleem ook al eens gehad heeft weet psies wat ik bedoel en met wat voor probleem ik zit maar
maar het is me dus wel gelukt om een afstandbediening/zender werkend te krijgen na verwisseling van de batterij maar ik weet niet hoe de tweede ook
iig bedankt, uuuhoiiiii
 
Laatst bewerkt:
Bij een oud-model Spyball alarm moet je een vrijhangend stekkertje kortsluiten om een nieuwe afstandbediening aan te melden, maar niet om een bestaande te synchroniseren.
Maar kan het niet zijn dat de batterij van je 2e afstandbediening ook leeg is? Tenslotte zijn ze even oud.
 
hallo, ik heb een probleem met het synchroniseren van beiden spyball alarm afstandbedieningen voor mijn r6 uit 2000.
zat vandaag met een lege batterij van mijn afstandbediening, na deze batterij gewisselt te hebben en later gesynchroniseerd (1 sec knop 1, 15 sec knop 1) doet hij het dus weer, maar de tweede afstandbediening die voorheen en dus voor de laatste synchronisatie het wel deed, doet t nu niet meer.
ook met dezelfde werkwijze (1 sec knop 1, 15 sec knop 1) krijg ik hem
niet meer bij.
nu heb ik wel eens iets gehoord over "jumpertje" of hoe het mag heten wat je aan moet sluiten op eea, weet iemand iets meer daarover??
of hoe het dan wel zou moeten of evt andere tips.
alvast bedankt
heb je de beschrijving van het alarm niet meer, daar staat het duidelijk in.
en ga anders naar een motorzaak waar ze alarmen in bouwen, ze zullen je ongetwijfeld kunnen helpen.
 
Hey Reus, hou het er maar op dat je tweede batterijtje ook gewoon leeg is. de connector waar jij het over hebt wordt alleen gebruikt om het systeem volledig te resetten en of hele nieuwe handzenders te programmeren, als je de battery vervangen hebt doe dan de synchroniseer procedure op nieuw en hij zal werken. Al zou je namenlijk nooit je handzender gebruiken, het batterijtje loop toch leeg. Zorg er nu vooral voor dat er met je werkende handzender geen rare dingen gebeuren voor je de andere aan de praat hebt. In het ergste geval zul je langs een dealer moeten om de niet werkende handzender op nieuw op het systeem te laten programeren. Hier bijgesloten een beknopte Spyball manual :]

Bijlage: Spyball alarm.doc
 
een jumpertje is niet mee dan een overbrugging
in de computerwereld wordt het meestal gebruikt in de vorm van een plastiekje (met kopervanbinnen) dat 2 contactpinnetjes verbind
maar in afstandbedieningen vind je meestal terug in de vorm van een schakelbank, das zo'n blokjes met een aantal schakeltjes op
aan de hand hiervan kan je meestal de frequentie regelen, maar dit zou ik zo laten
dit hoort enkel aangepast te worden als je apparaat interferentie geeft met andere radiosignal-emitting device, je automatische garageopenerafstandsbediening(mooi scrabblewoord :p) bijvoorbeeld
 
een jumpertje is niet mee dan een overbrugging
in de computerwereld wordt het meestal gebruikt in de vorm van een plastiekje (met kopervanbinnen) dat 2 contactpinnetjes verbind
maar in afstandbedieningen vind je meestal terug in de vorm van een schakelbank, das zo'n blokjes met een aantal schakeltjes op
aan de hand hiervan kan je meestal de frequentie regelen, maar dit zou ik zo laten
dit hoort enkel aangepast te worden als je apparaat interferentie geeft met andere radiosignal-emitting device, je automatische garageopenerafstandsbediening(mooi scrabblewoord :p) bijvoorbeeld
Heel interessant, maar het heeft weinig tot niets te maken met het probleem waar we het hier over hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan