Synthetisch DNA op je motor ?

Wat ze al niet verzinnen tegenwoordig... :o

Ben benieuwd naar de testen en of het echt goed werkt...
 
Of het zo'n probleem is om van gestolen goederen vast te stellen dat ze gestolen zijn. Op het moment dat spullen bij de politie zijn is de diefstal al voor 90% opgelost. Het grootste probleem is om de buit op te sporen. Daar helpt dat spul niet voor.
 
Ergens in het zadel wordt de chip geplaatst, en over verschillende delen word er een soort prutje aangebracht met daarin de code.
Met het blote oog niet te zien, maar wel onder UV-licht.
Alleen ben ik nog nooit een agent tegen gekomen die m'n voertuig heeft gecontroleerd hierop. :(
 
Ergens in het zadel wordt de chip geplaatst, en over verschillende delen word er een soort prutje aangebracht met daarin de code.
Met het blote oog niet te zien, maar wel onder UV-licht.
Alleen ben ik nog nooit een agent tegen gekomen die m'n voertuig heeft gecontroleerd hierop. :(

Tja..... en wat let de dief om er ook een uv-lampje overheen te halen om daarna die DNA rommel ff weg te poetsen????
 
zover ik weet kan dna alleen ontcijferd worden door dure en tijdrovende analyses.

Alleen het opsporen van het dna wordt wat makkelijker met een uv-lamp, dat wil nog niet zeggen dat de controle even makkelijk is.
 
Tja..... en wat let de dief om er ook een uv-lampje overheen te halen om daarna die DNA rommel ff weg te poetsen????

waarschuwingsstickertje erop "ik ben besme(e)(u)rd met dna" en hopen dat de keuze op een schone gaat vallen.

beetje het idee van hoe meer sloten op de mijne hoe eerder ze een andere uitzoeken

zover ik weet kan dna alleen ontcijferd worden door dure en tijdrovende analyses.

Alleen het opsporen van het dna wordt wat makkelijker met een uv-lamp, dat wil nog niet zeggen dat de controle even makkelijk is.

dus het gaat verder als ze doen voorkomen, alleen die lamp doet niet voldoende?

word dan inderdaad weer zoiets van hoever gaat de service om mijn spullen weer bij mij te kijgen
 
Laatst bewerkt:
zover ik weet kan dna alleen ontcijferd worden door dure en tijdrovende analyses.

Alleen het opsporen van het dna wordt wat makkelijker met een uv-lamp, dat wil nog niet zeggen dat de controle even makkelijk is.

Uhm, welk DNA bedoel je nou? Organisch DNA is inderdaad niet zo makkelijk te ontcijferen, maar dit synthetisch DNA zou volgens het artikel met een vergrootglas uit te lezen zijn.

De bolletjes zijn met het blote oog te zien en met een vergrootglas kan de informatie worden gelezen. De vloeistof is transparant maar ook niet helemaal onzichtbaar. Toch is het bijna onmogelijk om het spul helemaal te verwijderen omdat het in kiertjes en hoekjes gaat zitten, zegt Van der Laan.
 
Het is ook geen DNA, maar kleine bolletjes met een code erop, cijfertjes waarschijnlijk ;)
 
maar dit synthetisch DNA zou volgens het artikel met een vergrootglas uit te lezen zijn.



zoiets dus :)

P-68M01VL00.jpg



Nee...van dat soort ''beveiligingen zie ik het nut niet in..... ben toch al verschillende keren aangehouden in m'n leven (ben de tel kwijt)..

zowel op fiets, brommer,auto als motor heb ik nog nooit meegemaakt dat het voertuig word ''gescant''

Volgens mij zijn er zelfs verschillende ''systemen'' van dit soort spul...en ook de chips zijn weer verschillende versies van..

dus het ligt er ook maar net aan welke versie scanner de agent bij zich heeft :)

Het enige waar het handig voor is, is als je gestolen motor word teruggevonden ...ter identificatie '(
 
Laatst bewerkt:
Het is ook geen DNA, maar kleine bolletjes met een code erop, cijfertjes waarschijnlijk ;)

Tsja, officieel is het geen DNA, maar DNA wordt wel geassocieerd met een bepaalde code dat iets beschrijft. Zij het voor eiwitten, zij het voor de identificatie van personen en in dit geval objecten. Beetje misleidend, maar dat zie je wel meer met DNA (zie DNAge crème van Nivea waar je DNA vernieuwd wordt _O- )

Net was dit onderwerp bij RTL4 in het nieuws. Het wordt nu ingezet in Venray en Pernis Rotterdam. Jammer genoeg gingen ze totaal niet in hoe de code uitgelezen kon worden, alleen dat het spul ontdekt kon worden met UV-licht.
 
Technische "DNA" is er al een poosje....
Eerst hadden/hebben we de streepjescode en nu al een tijdje de micro-dot en micro-chip en straks de RFID/polymere tag.
Sommige toepassingen worden al gebruikt en/of getest, ...de micro-dots zijn nu zo goedkoop en veelvuldig toepasbaar geworden, omdat deze al weer is ingehaald door de RFID en de nano-technologie.
Waar ze nu al voor waarschuwen, is een overlading van de markt met de micro-dot-toepassing. Als het straks té grootschalig gebruikt gaat worden, zien ze door de bomen het bos niet meer.

Het besproken 'DNA' is een micro-dot,...gewoon cijfers/letters-verhaal á-lá 007...

selectaDNA_microdots.jpg


Bedrijven:

Selecta-dna

Smartwater

Artikelen over deze technologie:

www.stavc.nl

elsevier


Toekomstmuziek....rfid
Consumentenbond

rfid.emerce.nl

webwereld..
 
Terug
Bovenaan Onderaan