Systeemhelm inelkaar schroeven..

rjeggens

MF veteraan
14 jul 2003
1.554
0
Eelde
Ongeveer een maandje of 3 geleden een systeemhelm (Airoh SV-55) gekocht. Bevalt verder prima, behalve dan dat hij me een maand geleden uitelkaar viel. Ik had het Kinstuk nog maar aan 1 kant vast zitten. Terug naar de dealert, die heeft hem weer inelkaar gezet (nadat ik hem zelf provisorisch inelkaar had gedraaid, want hij viel uitelkaar bij het tankstation). Nou deed ie dat voor een week terug dus weer, en toen kreeg ik de melding dat ik toch wel regelmatig even de schroeven aan moet draaien. Dat vond ik zelf een beetje vreemd, maar ze beweerde dat dat bij alle systeemhelmen zo was.. Is dat wel zo?
 
Airoh...
Wordt door diverse verkopers afgeraden voor veelrijders.
Snap nu waarom :X

Maar goed: nu 3 jaar Schuberth Concept, en nog nooit
een schroefje hoeven aandraaien.
(behalve voor het inbouwen van de headset dan...)
Bij de ex-HJC van m'n broer trouwens ook niet,
maar ook die viel op een gegeven ogenblik uit elkaar.
 
Airoh...
Wordt door diverse verkopers afgeraden voor veelrijders.
Snap nu waarom :X

Maar goed: nu 3 jaar Schuberth Concept, en nog nooit
een schroefje hoeven aandraaien.
(behalve voor het inbouwen van de headset dan...)
Bij de ex-HJC van m'n broer trouwens ook niet,
maar ook die viel op een gegeven ogenblik uit elkaar.

shubert word ook mijn volgende kost wat maar dan heb ie ook wat
:Y
 
Airoh...
Wordt door diverse verkopers afgeraden voor veelrijders.
Snap nu waarom :X

Maar goed: nu 3 jaar Schuberth Concept, en nog nooit
een schroefje hoeven aandraaien.
(behalve voor het inbouwen van de headset dan...)
Bij de ex-HJC van m'n broer trouwens ook niet,
maar ook die viel op een gegeven ogenblik uit elkaar.

Ze meldde me dat dat bij alle helmen de normaalste zaak van de wereld.. Dus ook bij jouw Schuberth *O* :)
 
Caberg J1+ doet het ook. Begint na een jaar degelijks gebruik.
Gewoon de boel ff aandraaien als de klep heel makkelijk op en neer begint te gaan.

Of één of ander borgmiddel op het schroefje. Ben je er ook van af.
 
Caberg J1+ doet het ook. Begint na een jaar degelijks gebruik.
Gewoon de boel ff aandraaien als de klep heel makkelijk op en neer begint te gaan.

Of één of ander borgmiddel op het schroefje. Ben je er ook van af.
:^

Alleen borgmiddel op je schroefje in minder handig als de meuk later nog eens uit elkaar moet ...

[me]Dun Braojur heeft ooit eens een donker visiertje gescoord en dacht dat ff snel te plaatsen ... ff vergeten dat ik het zaakje errug goed geborgd had met loctite[/me]
 
Ze meldde me dat dat bij alle helmen de normaalste zaak van de wereld.. Dus ook bij jouw Schuberth *O* :)
Yep ... na 5 jaar intensief gebruik (> 140.000 km) zat er bij mij een schroefje los (van m'n helm dan B| ) Dat is wat anders dan na 1 maand, dat zou ik niet accepteren. Overigens doet een druppeltje loctite (losneembare soort) wonderen ;)
 
Ik heb ook een airoh en moet ook geregeld even een schroef aandraaien

Daarvoor had ik een nolan n100 en daar hoefde dat niet

Maar goed ik heb nu de helm die ik graag wou, dan maar afentoe even schroeven...
 
djees, als ie zo al spontaan uit mekaar begint te vallen vraag ik me af wat hij bij een ongeluk gaat doen. Ik zou het niet pikken en direct een ander (merk) nemen.
Bij mijn nolan is het iig ook niet zo. Dat je nu ff elk jaar een vijsje iets zou moeten aandraaien... ok. Maar maandelijks???
Bij mijn zoektocht naar een goeie systeemhelm heb ik ook veel verschil gemerkt in de sluitingen van het kinstuk. De goedkopere helmen hadden gewoon plastic sluitingen die er heel breekbaar uitzagen :X
 
Ik gebruik een BMW systeem 4 evo en draag die heel wat meer als een gemiddelde motorrijder en open-en-sluit dan ook nog eens vreselijk veel vaker m'n kinstuk.

Nooit ergens last van gehad en wat slijtage/gebruik de vergelijking trekkend naar een helm die door een normale motorrijder word gedragen zal hij nu toch wel 30 jaar oud zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Ach.Had ook zo un Airoh gekocht.Na 2 dagen rode knop al te barsten.Kinbak er af geschroeft,en jet helm van gemaakt.Kon kapotte gedeelte niet meer omwisselen voor nieuw,omdat ik het eraf had gesloopt.
Helm is nu bloempotje.En rij al weer half jaar met Shubert C2.Kost wat meer,maar perfect voor dagelijks gebruik.En Airoh??Leuk voor playmobil rijders. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan