SZR rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zaterdag 17 mei 2003 20:44 schreef !Roeland! het volgende:
...heel verhaal....

Knallen? Zet er eens een sportdemper onder, dat ding knalt bij mij altijd als ik bij 4 a 5000 toeren me gast loslaat. Is de investering echt meer dan waard.
Ik heb er trouwens vanmiddag net een nieuwe Michelin Pilot Sport onder laten leggen, zodra het droog is maar eens even testen. Eerste indruk op weg naar huis was errug goed. Hjeb ook getwijfeld over de Diablo en hoor graag of het een aanrader is.
 
Ja, dat knallen is vet hè!! Heb een keer een open micron einddemper geprobeerd, dan kan een SZR behalve knallen ook vuurspugen!! Die pijp er maar weer snel onderuit gehaald omdat mijn SZR bij hogere toerentallen te weinig uit de carb kreeg en er dus ook niet beter op liep, 25 kW :X namelijk!
Zijn er ook SZR rijders uit de buurt van Twente op dit forum btw? Anders moet ik eerst het hele land door voor eventueel een toertocht met meer SZR freaks!

Greetz Derk!
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens ervaringen met andere einddempers, ik vind het standaard geluid namelijk net iets te braaf.........

Greetz Derk!
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat knallen is vet hè!! Heb een keer een open micron einddemper geprobeerd, dan kan een SZR behalve knallen ook vuurspugen!! Die pijp er maar weer snel onderuit gehaald omdat mijn SZR bij hogere toerentallen te weinig uit de carb kreeg en er dus ook niet beter op liep, 25 kW :X namelijk!
Zijn er ook SZR rijders uit de buurt van Twente op dit forum btw? Anders moet ik eerst het hele land door voor eventueel een toertocht met meer SZR freaks!

Greetz Derk!

Heb je die micron nog ergensrondslingeren? De mijne is niet 25kw nml :9
 
Nee die Micron heb ik verkocht aan een jongen met een FZR 600, ik ben nu wel met iemand aan het mailen voor een BSM vampire met een aansluitstuk voor een FZR.
Dan nog een beetje pas en meetwerk....en dan een echt ééncilinder geluid :} !

Greetz Derk!

Foto verander ik eerdaags wel even om meer comentaar te voorkomen!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een Laser carbon onder hangen. Is gelast en klink wat mij betreft :9~

Piccie staat volgens mij nog wel ergens op MF.
 
Heeft een van de SZR rijders nog belang bij een microfilm van de Yamaha SZR?
de microfilm bevat het complete werkplaatshandboek van de SZR?
Ik heb hem gekocht maar nou blijkt dat we onze microfilmvieuwer niet meer hebben, en aangezien ik het boek van internet heb gehaald en ik dus niets met de microfilm kan............hij gaat weg aan de hoogste bieder!!
voor reacties: derkjournee@hotmail.com

Greetz Derk!

Bijlage: microfilm szr.jpg
 
Nee die Micron heb ik verkocht aan een jongen met een FZR 600, ik ben nu wel met iemand aan het mailen voor een BSM vampire met een aansluitstuk voor een FZR.
Dan nog een beetje pas en meetwerk....en dan een echt ééncilinder geluid :} !

Greetz Derk!

Foto verander ik eerdaags wel even om meer comentaar te voorkomen!!!!

Ik heb dus ook nog een orginele uitlaat erop zitten. Maar ik heb gehoord dat zo'n uitlaat specifiek voor een bepaalde motor gemaakt wordt. Krijg je er geen problemen mee als je een vampire eronder hangt voor een fzr? Ben benieuwd, want dat kan aardig wat schelen. Uitlaten voor de szr zijn namelijk nieuw erruggg duur!!
 
Ik heb de motofiche van de szr trouwens in pdf formaat
 
Nee de slip-on dempers zijn wel universeel, alleen die tussen stukjes worden voor elke motor specifiek gemaakt, en die van een FZR 600 is bijna gelijk aan die van een SZR (bocht, diameter) dus misschien binnenkort even een vampire proberen.
Kans is trouwens wel groot dat ik mijn SZRetje dan opnieuw af zal moeten stellen!

greetz Derk!
 
Das wel een goede tip! Ga je dat laten doen, dat afstellen?

De nieuwprijs van een demper voor de szr is hoog!! Dat ligt dus aan het tussenstuk.
 
Ik kijk eerst of het nodig is.
Dat afstellen doe ik zelf!
Weet nog niet op welke manier, hangt denk ik van de demper af, of een vernauwing in de demper zelf voor de juiste tegendruk, of anders afstellen van de carb!

Greetz Derk!
 
image31.jpg


image12.jpg


image13.jpg


image14.jpg


Kwam ik op het internet tegen


Derk is het nog gelukt met die uitlaat?
 
Heb ik gehad, check signature!!
Is echt een MEGA stuurfiets, niet zo snel rechtuit maar sturen..... :} :} :} :} :}
Ik had er mega plakkers onder BT56S achter en BT56RR voor ook heb ik op een gegeven moment een setje Dunlop intermediates overgenomen van wijlen ProCarbon's Ducati supermonoracer, op binnen 3000 KM maar plakken :P :P :P .
Vering afstellen en GUMMEN!!!! *D je pakt ze buitenom als je ze er al niet uitremt bij het aansturen :P
Had er een SUPERTRAPP (met die afneembare plaatjes) op laten maken MEGA SOUND!!
Je merkte echter wel dat het een halve Italiaan was, regenbuien veroorzaakten stotter of weiger sessies bij mijn schatje '( , zocht later toch wat meer gilwerk en vermogen maar ben nu weer bij een echte GUMMER beland (NC30) want...... hard rechtuit kan iedere jan L#L met een beetje lef :]
Veel plezier met de SUPERSINGLE!!! een best beesie!!!
 
Laatst bewerkt:
Heey, das toevallig dat ie van een MF'er is geweest. Waarom weg gedaan?? Ziet er echt mooi uit die szr!!

Had er een SUPERTRAPP (met die afneembare plaatjes) op laten maken MEGA SOUND!!

Euh wat is een supertrapp :? :?
 
Heey People's,

tijdje niet online geweest.......
Tering wat een vet ding man, die 'OVER' SZR. Ik heb een keer een test verslag van een 'OVER' TRX gelezen, die had meer dan 100pk i.p.v. 83!!!! Mijns inziens is deze SZR ook flink gekieteld.
Ik ben nu met iemand aan het mailen die ook al verscheidene SZR-etjes verbouwd heeft met na mijn mening een mooie resultaten! De laatste bevat na mijn mening zelfs een veel mooiere kont en uitlaatsysteem dan die op de 'OVER' SZR gemonteerd zitten.
Zie foto........ :}
Greetz Derkster!

Roeland--> ik ben nog bezig met de uitlaat, ik heb de BSM Vampire nu thuis en moet hem nog pas maken. Als ie klaar is hoor/zie je het wel!!!
full
 
Heb 7 jaar gereden met een gekietelde Yam. Srx600. de voorloper zeg maar.
Dynokit, K&N filter, en een Supertrapp erop.
Liep als de brandweer, en reed zelfs zuiniger dan met orginele uitlaat( 1op 20, orgineel 1op 18)
Na 2 jaar viel de Supertrapp uit elkaar, letterlijk, kon niet tegen de klappen.
Vervolgens een BSM gekocht, werelds.
Uiteindelijk viel zowat de hele Srx uit elkaar, reed er zomer en winter mee door.
Kon hem inruilen voor een Speed triple...
Kijk nu nog steeds rond voor een redelijke Srx, voor erbij.............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan