SZR rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer maar helaas hij kan niet 25 kw. Ik heb wel zo'n plaatje voor in de uitlaat die hem 25 kw maakt. Maar de SZR kan niet 25 kw. Dat heeft Yamaha Nederland mij tenminste wijsgemaakt. Maar ik denk dat als je hem knijpt dat je hem met een vermogensuitdraai toch wel kunt verzekeren, toch???
 
Jammer maar helaas hij kan niet 25 kw. Ik heb wel zo'n plaatje voor in de uitlaat die hem 25 kw maakt. Maar de SZR kan niet 25 kw. Dat heeft Yamaha Nederland mij tenminste wijsgemaakt. Maar ik denk dat als je hem knijpt dat je hem met een vermogensuitdraai toch wel kunt verzekeren, toch???

ja zo bedoelde ik het ook!!

Mijn rs250 van bouwjaar '95 is ook officieel niet terug te voeren naar 25kW.
Ik heb er gewoon de CDI in van bouwjaren >98 en een vermogensuitdraai erbij.
De verzekering wou mij wel verzekeren nadat ik dat bewijs op tafel lag... :)
 
FF wat rechtzetten........ O-)

EEN SZR KAN WEL IN 25KW!!!!!!

Ik rijdt er zelf namelijk ook één!!
De manier van begrenzing is dan ook niet dat hij geknepen is in de uitlaat maar dat hij naast de carb begrenst is d.m.v. een blokje staal waar de gashendel tegenaan loopt.....zo heb je maar 3/4 gas en dus 25 kW!!!!
Deze 25 kW-kit wordt fabrieksaf meegeleverd (4-SU 25kW) Ook heb ik gezien dat je in polen een dusdanig imitatiesetje kunt kopen, zelf maken ken ook!!!

Greetz Derkster!
 
Hee, krijg nou wat! Dat ding op de foto staat op een normaal achterbokje. Bij de mijne kan dat dus mooi niet he!
 
Ik heb van de week mijn steppie op de grond gehad }) . Was gaaf. Kneedownen lukt nog niet. Ik zit met uitgestoken knie nog niet lekker op de motor. Maar alles op z'n tijd.


Ik moet ook nog zo'n bok hebben. Heeft iemand misschien een tekening? Een maat van me kan hem zelf maken, maar moet wel een tekening hebben. Wellicht iemand een tekening?

Alvast bedankt


Derkster --> die szr ziet er goed uit!! mooie uitlaatjes.
Ik ben benieuwd hoe het met die van jou staat! Vordert het al een bietje??


25kw --> ik heb btw een plaatje voor in de uitlaat dat voor de vermogensbeperking zorgt. Gelukkig mag ik hem vol rijden :)


Wat hebben de szr'rijders voor bandenspanning? Ik heb voor 2.1 en achter 2.2


Maken jullie veel gebruik van de instelbare vering. Ik heb er nog nooit mee geexperimenteerd... jullie wel?



 
Laatst bewerkt:
Heeey Roeland,

ja ik heb hetzelfde probleem qua bochtentechniek!? Kan ook nog steeds mijn goede positie in de bocht niet echt vinden! Misschien is mijn 1,95m ook een beetje aan de lange kant voor een SZR, ben toch wel sterk aan het twijvelen om over een jaartje (als ik vol vermogen mag) een TRX aan te schaffen.
De uitlaat wil nog niet echt vlotten, omdat er naast het BSM idee meerdere ideeen door mijn hoofd vliegen. Zo lijken me de 2 einddempers van een RS250 nog veel mooier staan.

Greetz Derk.

Ik heb mijn vering ingesteld op dezelfde waarden als de SZR staat afgesteld in de meeste Rij-impressie tests.
 
zit er eigenlijk een temperatuurmeter op een szr ?
en zo ja kan iemand mij vertellen waar de sensor zit ?
 
nou, ik zit prima op mijn SZR hoor. Steppie gaat aan de grond, maar sinds ik kan kneedownen gebeurt me dat bijna nooit meer. Kneedownen is gewoon een efficientere manier om hard een bocht te nemen.

Temperatuurmeter zit erop, waar de sensor zit: geen idee.
 
Ben ooit met been szr 600 begonnen. En heb er een 5.000 heerlijke kilometers mee gereden. Moet zeggen dat ie voor mijn persoon (1.85) eigenlijk te klein was, maar om een beetje te leren sturen, ideale fiets. Geen overdreven aantal PK's, vergevingsgezind, en goed stabiel in de bochten. Als je extreem wil rijden, moet je dit niet kiezen, maar zet je de eesrte schreden op het sportieve motorpad: wat mij betreft: aanrader
 
Wat dachten we dan van deze uitlaat?
ACSZR.jpg
 
De temperatuursensor zit in de koelwaterleiding, aan de rechterzijde van het stuur nabij de overdrukdop.....
Vette uitlaat hierboven trouwens, had hem alleen een tijd terug zelf al gezien.

Greetz Derk!

Ps. kunnen we niet een keer een dagje touren/gassen met een paar SZR rijders?!
 
Ja, lijkt me lachen. Waar, hoe, wat, wanneer, welke route en wie organiseerd het?
 
is het een idee bij een dagie toeren de muz er ook bij te doen ?
wordt het een soort yamaha 1 pitrit :P
 
is het een idee bij een dagie toeren de muz er ook bij te doen ?
wordt het een soort yamaha 1 pitrit :P

Leuk idee, maken we er het MF eencilindertreffen van 8-) .
Is hier animo voor?

Zo ja, dan wil ik het wel helpen organiseren :)
 
Wat dachten we dan van deze uitlaat?
(Afbeelding)

Sorry, maar ik vind het geen porem twee van die vette pijpen op zo'n mooie strakke fiets.

Ik rij zelf een TRX omdat ik te lange ben voor een SZR (1.96 meter) en ik het vermogen net iets te weinig vind. Ik wilde vroeger ooit eens een srx kopen (nog mooier dan een szr) maar met 2 man zit er echt totaal geen pit meer in.( ja ik weet ook wel dat ze daar niet voor zijn, maar toch...)

Veel plezier met de twins en als er een tour komt dan wil ik ook wel meerijden en zal er dan eerst wel een bougiedop afrukken......

TRiX
 
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:00 schreef TRiX het volgende:Veel plezier met de twins en als er een tour komt dan wil ik ook wel meerijden en zal er dan eerst wel een bougiedop afrukken......

TRiX

Voor de duidelijkheid......een SZR is een (super) single!!!!!
:^

Derk!
 
Er wordt nu - we schrijven 30 aug. - een mooie oranje (zeer apart en misschien mag je voorop rijden op Koninginnedag) aangeboden op marktplaats voor "maar" 2400 euro. Valt me op dat meestal (veel) meer wordt gevraagd. Dzer heeft wel 42000 km op de teller. Is dat zo'n kilometrage dat je je voor ontzettende kosten geplaatst ziet? Roeland e.a. SZR experts, laat er jullie licht over schijnen. Graag.
... O ja, en waar kan je een mooie onderkuipaanvulling op het "behaatje" krijgen? Ooit iemand overwogen om de (volle) kuip van een ander, bijv. een Thundercat erop te doen?
 
een mooie oranje (zeer apart en misschien mag je voorop rijden op Koninginnedag)

:} ORANJE RULEZ MAN! :}

Om even verder in te gaan op je vragen, 42.000 km is natuurlijk wel een aardige km stand voor een ééncilinder. Ik zou zowiezo iemand meenemen die verstand heeft van SZR-etjes als je deze gaat bekijken.

Ik had mijn '96er SZR met 5500 (!) km voor minder in de garage staan......

Greetz Derk!
 
Haha, ook aan het denken over zo'n SZR?

Het is een mooie prijs. Ik denk er ook aan de mijne te gaan verkopen, tegen die prijsklasse. Dit omdat er wat krassen ed opzitten :X . Hij heeft 28000 gelopen. Voordeel is dat die van mij wel een dikke sportuitlaat en dynojet heeft, schijnt redelijk te schelen. Ik ben heel erg aan het twijfelen en heb daarom nog geen advertentie gezet. Je kunt me altijd ff mailen bij evt. interesse.

Uhhh, nu ff on-topic: ik denk dat het wel kan ja, zo'n kilometerstand. Ik zou zeggen de prijs is er ook naar he.
Denk niet dat je al te veel onderhoudsproblemen zal krijgen. Het is maar 1 cilinder dus desnoods laat je die even reviseren, kan nooit al te duur zijn lijkt me al heb ik hier geen ervaring mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan