SZR rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik koop bij een dealer aangezien ik wat in te ruilen heb... of iemand moet eerst intresse in mn Kawa hebben?

Maargoed eerst maar eens een stuk rijden op zo'n SZR dan zien we wel verder. Heb ook eens op andere motoren proefritjes gedaan maar dat viel helaas vaak tegen. :')
 
Mankeert niets aan. Staat al ff te koop, heeft alleen onder een andere email adres te koop gestaan. Is in de tussentijd niet verkocht geweest.

Aight vandaar!
Hij is erg mooi... dat zeker. :9

Ik koop bij een dealer aangezien ik wat in te ruilen heb... of iemand moet eerst intresse in mn Kawa hebben?

Maargoed eerst maar eens een stuk rijden op zo'n SZR dan zien we wel verder. Heb ook eens op andere motoren proefritjes gedaan maar dat viel helaas vaak tegen. :')
Wat voor heb je proef gereden dan, aangezien het tegen viel?

Lijkt me stug dat je dat bij de szr zal krijgen. :Y
Hij rijdt beter als een er5! (wat ik ervaar dan.. :P ) O-)

Owja..of deze natuurlijk. :9 ;)
 
Laatst bewerkt:
Op een Duc Monster gereden, dat was een ramp. vind dat een van de mooiste motoren van het moment maar de zitpositie en de harde koppeling was helaas om te huilen... '(
Ook eens een Fazer aangepakt. Die zat en reed heerlijk. Ik wou hem wel alleen de (lompe)dealer had hem de volgende dag gewoon aan iemand anders verkocht...


mooi woord!

marktwaarde bij particuliere verkoop is €2700 tot €3000. Bij de dealer zal ik bij inruil rond de €2300 krijgen.

De emotionele waarde is vele malen hoger natuurlijk :P
Eigenlijk moet ik hem houden en een motor erbij kopen. Dan zet ik de Kawa in m'n woonkamer.
 
mooi woord!

marktwaarde bij particuliere verkoop is €2700 tot €3000. Bij de dealer zal ik bij inruil rond de €2300 krijgen.

De emotionele waarde is vele malen hoger natuurlijk :P
Eigenlijk moet ik hem houden en een motor erbij kopen. Dan zet ik de Kawa in m'n woonkamer.
Ok, dank je. Helaas is jouw ER dus net wat hoger qua marktwaarde om met gesloten portemonnee te kunnen ruilen. Niet dat ik nu perse een ER-5 zoek of zo, het is meer gewoon tijd voor wat anders geloof ik :')

Wel apart dat jij de particuliere waarde hoger inschat dan het inruilbedrag bij de dealerd.
Volgens mij is dat meestal andersom, toch :?
 
Ik ben van zin om mijn SZR achteraan op te hogen.

Ik heb daarstraks 135mm dogbones gaan proberen, maar deze waren te kort.
Ik heb hier in dit topic gelezen dat 142 mm het absolute minimum is, zonder dat je in de achterbrug moet beginnen slijpen.

Heeft er hier nog iemand 142 tot 144mm dogbones in gebruik, of nog beter tekoop??

Ervaringen gevraagd !!!
 
Ik ben van zin om mijn SZR achteraan op te hogen.

Ik heb daarstraks 135mm dogbones gaan proberen, maar deze waren te kort.
Ik heb hier in dit topic gelezen dat 142 mm het absolute minimum is, zonder dat je in de achterbrug moet beginnen slijpen.

Heeft er hier nog iemand 142 tot 144mm dogbones in gebruik, of nog beter tekoop??

Ervaringen gevraagd !!!
Ik heb ze gewoon zelf gemaakt, ik meen 144 mm of 145 mm. Was inderdaad wel het minimum, want ik heb ze iets breder gemaakt dan de originele. Voor de zekerheid.
Is totaal niet moeilijk om die dingen te maken en het scheelt een boel duiten. Men neme een dikke plaat/staaf (iets dikker dan origineel) en men zaagt hier twee dogbones uit. Gaten van de goede grootte boren en klaar is Klara.

Helaas bleek de motor nog steeds niet hoog genoeg, ook niet met maximaal opgeschroefde veervoorspanning. Ik reed op Zolder m'n uitlaat te hard aan de grond en ik lag te schuiven... ;(

Ik ga nu twee Duc 998 Termignoni's erop zetten. En dan natuurlijk wat hoger dan de originele... ;)
 
Hallo oma,
Is het kleppenstellen een beetje te doen bij een SZR? Kan je er een beetje bij? Om de hoeveel kilometer moet dat eigenlijk? Stelschroeven of plaatjes?

Betreft de motor van -XX- :)
 
Is wel te doen. ff tank eraf halen.
Op de uit en inlaat kant zit een speciaal klepje. Je hoeft je kleppendeksel er daarom niet af te halen. Stellen met stelschroefjes.
Ik heb er ruim 25000 mee gereden en check 1x per jaar (om de 5000) maar eigenlijk hoeft er nooit wat aan bijgesteld te worden.
Succes!

Hallo oma,
Is het kleppenstellen een beetje te doen bij een SZR? Kan je er een beetje bij? Om de hoeveel kilometer moet dat eigenlijk? Stelschroeven of plaatjes?

Betreft de motor van -XX- :)
 
Is wel te doen. ff tank eraf halen.
Op de uit en inlaat kant zit een speciaal klepje. Je hoeft je kleppendeksel er daarom niet af te halen. Stellen met stelschroefjes.
Ik heb er ruim 25000 mee gereden en check 1x per jaar (om de 5000) maar eigenlijk hoeft er nooit wat aan bijgesteld te worden.
Succes!
Controleren kan natuurlijk geen kwaad :) . Ik vind dat deze SZR wel bijzonder tikt en nog wel toerental afhankelijk, persoonlijk denk ik dat er wel wat te ruim staat. Moeilijk te zeggen natuurlijk, ik weet niet hoe een SZR hoort te lopen :) .

Weet je de toleranties toevallig ook? In en uitlaat?
 
Net mijn mooie SZR verkocht ;(

Maar ben toe aan wat anders geloof ik. Wat? Dat weet ik zelf nog niet :X

Maar wat die klepspeling betreft: ik heb mijn SZR gehad van 13.500 km tot 41000 km en in die tijd drie keer de klepspeling gecontroleerd. Enkel de laatste keer stonden 2 kleppen iets te ruim. Maar het verloop is echt minimaal. Hulde aan Yamaha :Y
 
Heb dogbones laten maken, 144mm.
Dit is echt de minimum lengte wel, anders komt de veer tegen de swingarm.
Ik voel dat de SZR wat meer de bocht in 'valt', dus scherper stuurgedrag.

Mensen met een andere kont op de SZR (liefst monozit). Hoe hebben jullie dit aangepast? Een ander subframe, gepolyesterd,...
Laat het me weten.
Als er mensen zouden zijn die hun gemodificeerde kont willen verkopen, laat het me ook weten!!


groeten
 
Arno m kijk bij aprilia rs 50 daarhoef je niets aan te passen alleen de mooie kenteken bumper afzagen ( creatief zijn )
Heb dogbones laten maken, 144mm.
Dit is echt de minimum lengte wel, anders komt de veer tegen de swingarm.
Ik voel dat de SZR wat meer de bocht in 'valt', dus scherper stuurgedrag.

Mensen met een andere kont op de SZR (liefst monozit). Hoe hebben jullie dit aangepast? Een ander subframe, gepolyesterd,...
Laat het me weten.
Als er mensen zouden zijn die hun gemodificeerde kont willen verkopen, laat het me ook weten!!


groeten
 
Arno bij marktplaats staat er een ( Aalsmeer Noord-Holland naam dennis )
Aprilia rs gepolyesterde kont compleet niet klaar , of bi O4 trading kont van de nieuwe rs 125
 
Controleren kan natuurlijk geen kwaad :) . Ik vind dat deze SZR wel bijzonder tikt en nog wel toerental afhankelijk, persoonlijk denk ik dat er wel wat te ruim staat. Moeilijk te zeggen natuurlijk, ik weet niet hoe een SZR hoort te lopen :) .

Weet je de toleranties toevallig ook? In en uitlaat?
Toch maar een keertje voelen? :+

Enigste manier om er achter te komen of het klopt!
Ik heb er namelijk geen idee van wat goed is of niet. O-)
Net mijn mooie SZR verkocht ;(

Maar ben toe aan wat anders geloof ik. Wat? Dat weet ik zelf nog niet :X

Maar wat die klepspeling betreft: ik heb mijn SZR gehad van 13.500 km tot 41000 km en in die tijd drie keer de klepspeling gecontroleerd. Enkel de laatste keer stonden 2 kleppen iets te ruim. Maar het verloop is echt minimaal. Hulde aan Yamaha :Y
Ohhh.. :o Die mooie rode!

Helemaal geen idee wat je nu wilt? Geen voorkeur naar iets? :]
 
Laatst bewerkt:
Arno m kijk bij aprilia rs 50 daarhoef je niets aan te passen alleen de mooie kenteken bumper afzagen ( creatief zijn )

Ja die vind ik wel mooi op jouw motor.

Heb jij je origineel binnenspatbord behouden en wat ingekort, of heb je een van een rs50 dan ook gebruikt??
En heb je dan een aprilia zadel ook?
En hoe is de zit aan het subframe bevestigd??

Zou je me wat goede resolutie-foto's kunnen doorsturen??


groeten
 
Laatst bewerkt:
De mijne is van een rsw 250 maar de rs50 is de zelfde grote .
En ja de monozit past op de szr subframe ( 4 gaatjes boren en walla )
Het zadeltje is plaatje hout / foam / skyleer/ nietpistool .
Heb het in uurtjes voor elkaar gekregen.

Succes ( kijk op marktplaats ) staan er 2
Grtzzzzzzzzzzz
Ja die vind ik wel mooi op jouw motor.

Heb jij je origineel binnenspatbord behouden en wat ingekort, of heb je een van een rs50 dan ook gebruikt??
En heb je dan een aprilia zadel ook?
En hoe is de zit aan het subframe bevestigd??

Zou je me wat goede resolutie-foto's kunnen doorsturen??


groeten
 
ik zag vandaag eentje... stond bij de stoplicht op de bedaseweg in tilburg en toen kwam iemand met een blauwe szr :). ik was de jongen met de sv650...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan