szr

may

Rookie
3 aug 2006
1
0
tilburg
kan mij iemand vertellen, hoe het nu zit met dat dry-sump systeem van het 660 blok van Yamaha,de olie zakt al na een paar uur in het carter, als je hem even laat lopen pompt hij het tankje wel vol, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Want hoe weet ik nu zeker dat er olie in een moter zit voordat ik hem start, bv een andere motor, daarbij komt dat hij de eerste minuten olie uit de uitlaat vergast, gr May
 

Baffo

MF veteraan
30 apr 2005
2.515
0
Den Haag
www.mcha.nl
Dan is de olieterugvoerstop lek, die zit in t koppelingsdeksel, zie http://www.kedo.com bestelnr 27815
Peilen binnen een paar minuten na uit zetten bij een warme motor. En als je olie peilt voor t wegzetten 's avonds zit er de volgende dag nog evenveel olie in t totale systeem, alleen tijdelijk op de verkeerde plek (tot je die stop vervangt)
Als ie bij t starten olie verbrand is wsch 1 van je klepseals lek (of een scheurtje in de kop al gebeurt dat veel minder)