TÃœV

!RCO!

Die hard MF'er
2 feb 2002
474
0
Vraagje,

Wat betekent in hemelsnaam

TÜV
:? :? :? :?

Dit kom ik tegen bij motoradvertenties in Duitsland. Er staat dan nog een nummer bij. ---->TÜV 09/03

BVD
 
TUV is een duits keurings instituut. Zoiets als KEMA in nederland voor electrische apparaten. Alleen keurt de TUV echt alles.
Ik heb wel eens gehoort: \"als er tuv op staat, dan is het zeker goed\".
Deutsche grundlichkeit dus.
Wat de letters precies betekenen weet ik niet.
 
gekoppeld aan SGS, zelfde als Lloyds in nederland geacrediteerd door de raad van acreditatie om certificaten voor bijvoorbeeld NEN ISO 9002 te geven en daar een survaillance programma bij te onderhouden om een toetsing van de standaard (NEN ISO HACCP enz..) te waarborgen
 
gekoppeld aan SGS, zelfde als Lloyds in nederland geacrediteerd door de raad van acreditatie om certificaten voor bijvoorbeeld NEN ISO 9002 te geven en daar een survaillance programma bij te onderhouden om een toetsing van de standaard (NEN ISO HACCP enz..) te waarborgen

:? Dat zeg ik (maar dan in het nederlands) :)
 
Thnx voor de tips. Tis me helemaal duidelij :)


Euh, HACCP is toch het keurmerk voor de HORECA?

Geef je bedrijfsvoeringscursussen?

Groetuh
 
HACCP wordt ook in de industrie gebruikt overal waar met voedingsmiddelen gewerkt wordt zijn HACCP regels
HACCP:Hazard Analysis and Critical Control Points
oftewel analyseren in een bedrijf / produktie pproces waar er kans op vervuiling is /bestaat en deze dan wegwerken uiteraard ,
Gaat in combinatie met GMP = Good Manufacturing Practice. is voor de nederlandse wetgeving verplicht
 
gekoppeld aan SGS, zelfde als Lloyds in nederland geacrediteerd door de raad van acreditatie om certificaten voor bijvoorbeeld NEN ISO 9002 te geven en daar een survaillance programma bij te onderhouden om een toetsing van de standaard (NEN ISO HACCP enz..) te waarborgen
:? Zo te zien ben je van beroep Metzger ;)
 
Gaat in combinatie met GMP = Good Manufacturing Practice. is voor de nederlandse wetgeving verplicht


en zo kom je dus uiteindelijk bij de bron... namelijk IKB (integrale Keten Beheersing) van begin tot eind een omschreven beheerst/gecontroleerd proces en krijgt er niemand in de wereld meer diaree :?

(ik van de week nog maar ik had dan ook in me neus gepeuterd)

Metzger jah..... maar dan wel in het groot denken :)
 
tüv is niet lief! van die jongens mag ik op m\'n pan het 2e gedeelte van mijn koplamp niet aansluiten, of mijn richting-aanwijzers constant meteen 5w lampje branden laten, of een KN-filter inbouwen, enzovoorts.

tüv doet de duitse apk, ook voor motoren, overigens slechts elke 2 jaar.

Van www.tuev-nord.de:

\"Kaum zu glauben daher, dass vor über 125 Jahren Dampfkessel-Überwachungs-Vereine, DÜV, nur für eine einzige Aufgabe ins Leben gerufen wurden, um Explosionen von Dampfkesseln verhindern zu helfen, die „Selbsthilfegemeinschaft“ der Betreiber solcher Dampfkessel. Mit der flächendeckenden Versorgung mit Elektrizität wuchs ein neues Aufgabengebiet um die Jahrhundertwende heran: Prüfung von elektrischen Anlagen, Aufzügen und Fahrtreppen. Später kamen Autos hinzu, als sie sich im Stadtbild festigten. Führerscheinbewerber legten ihre Prüfungen beim DÜV ab, der Mitte der 30er Jahre seinen Namen in TÜV änderte, um so zu dokumentieren, dass die Zeit der reinen Dampfkessel-Überwachung schon lange Vergangenheit war.\"
 
Terug
Bovenaan Onderaan