T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Eureka! De koppeling slipt niet meer door!
Maar nu nog wel een nieuwe koppelings kabel erop. Zit te veel rek in schat ik zo. Krijg hem (nog) niet goed afgesteld om weer in z'n vrij te krijgen. Zal de hevel ook schoonmaken en van nieuw vet voorzien.
Want gaat best zwaar. Tot nu toe grote blij 😁 :Y
 
Ook geen wonder dat de koppeling zwaar gaat. Veel te dikke veer ertussen.
Om enkel de kabel een beetje op spanning te houden.
Kan deze bijna niet met de vingers indrukken. :?
20220812_175301.jpg

Dit is in uitgerekte stand. :/
 
Nou het zaadje is gelegd bij:
Ff reklame maken als dat mag, zonietdoeikdattoch!
Die gaan een paar nieuwe kabels maken voor Swiebelt. Met een paar kleine aanpassingen wat mijn inziens nodig is.

En deze staat weer op de brug. Nadat je de olie eraf laat lopen, loopt het ook via de middenbok weg. Niet echt handig positie van de aftap plug. Je moet het eea schoonmaken daarna.
Maar goed had een stukje gereden, toch Swiebelt weer ff op de brug. Na een dag...
Ehh zwarte olie? Dat kan niet. Zit net nieuwe in!
Leert mij dat de Stihl bosmaaier olie echt wel goed is. Dat terwijl ik 1:30 smeer t.o.v. 1:25 volgens boekje.
Het loopt letterlijk de uitlaat uit op de verbinding... :Y
20220816_195220.jpg

Goede smering! :t
 
Ander vraagje, heb de orginele ketting schoon gemaakt, en opnieuw gevet. Nu heb ik al gezien dat deze niet de beste meer is. (Werkt nog) Maar tijdens de 2e proefrit is deze alweer gerekt. Dit is nog te spannen voor de keuring. Maar wil er zowiezo een nieuwe o of x ring ketting er op zetten. Maar hoe meet ik dat het beste? Tandwielen/kettingwielen zijn echt nog prima. Met zijn 27pk... _O-
Dus hoef echt enkel een ketting. Ja echt 😉
 
Nou het zaadje is gelegd bij:
Ff reklame maken als dat mag, zonietdoeikdattoch!
Die gaan een paar nieuwe kabels maken voor Swiebelt. Met een paar kleine aanpassingen wat mijn inziens nodig is.

En deze staat weer op de brug. Nadat je de olie eraf laat lopen, loopt het ook via de middenbok weg. Niet echt handig positie van de aftap plug. Je moet het eea schoonmaken daarna.
Maar goed had een stukje gereden, toch Swiebelt weer ff op de brug. Na een dag...
Ehh zwarte olie? Dat kan niet. Zit net nieuwe in!
Leert mij dat de Stihl bosmaaier olie echt wel goed is. Dat terwijl ik 1:30 smeer t.o.v. 1:25 volgens boekje.
Het loopt letterlijk de uitlaat uit op de verbinding... :Y
Bekijk bijlage 1794367
Goede smering! :t
Onverbrande olie,lijkt wel een 2takt :Y
Meer gas :] geven zodat de boel verbrand.;)
 
Ander vraagje, heb de orginele ketting schoon gemaakt, en opnieuw gevet. Nu heb ik al gezien dat deze niet de beste meer is. (Werkt nog) Maar tijdens de 2e proefrit is deze alweer gerekt. Dit is nog te spannen voor de keuring. Maar wil er zowiezo een nieuwe o of x ring ketting er op zetten. Maar hoe meet ik dat het beste? Tandwielen/kettingwielen zijn echt nog prima. Met zijn 27pk... _O-
Dus hoef echt enkel een ketting. Ja echt 😉
Gewoon het aantal schakels tellen,het beste is natuurlijk de kettingwielen en ketting te vervangen omdat die
op elkaar inlopen type ketting staat vaak op de schakels zelf.
Originalketten (530) sind tlw. noch im Handel zu bekommen. Es dürfen aber keine O-Ring-Ketten sein, da diese breiter sind und dann an der Ritzelaufnahme des Getriebes schleifen würden.
Geen o ring ketting gebruiken dus.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk niet te geloven dat uit dit blokje 220pk komt,voor 95000,- ben je het ventje,
ook mogelijk om een straatversie van te maken,dus Rob word het 220pk 🤗of 27pk:Z,
of zoals de Engelsen zeggen ,are you a manB| or a mouse🐭:+
 
Laatst bewerkt:
Zow, Donderdagavond met z'n 3en nog ff mee gereden met een oldtimer-rit in Staphorst. Het brommer gehalte was erg hoog. Heerlijk die 2takt geur :Y
Maargoed, t was warm en ging niet vlot. Dus waar ik al verdacht op was: Te warme carb en slecht lopen. Gaatje laten vallen, gas erop, met enig stotterwerk komt de 2e trap erbij en loopt Dorita als een tierelier (wat het ook betekenen mag)
Koppeling in. En op de dodemans knop drukken en uit laten vieren. Dat werkte totdat je weer in kleine straatjes komt. Dus parkeerplaats met schaduw en aan de kant. Ff af laten koelen.
Dan rijd ze ze weer ff prima.
20220818_191236.jpg

Dus sproeiers besteld. Had gezien dat de orginele carb een 87,5 main sproeier heeft. Dus een zooitje besteld van 90 tot 100.
Kwam einde vd middag binnen. Gelukkig kan je er makkelijk bij.
20220820_164450.jpg

Zit wel diep verstopt. Dus stofzuiger erbij met een doek om de slang word deze niet opgezogen. Maar werkt perfect :Y
Ding onder het vergrootglas, ahh dit is al een 90. Tja de carb van Rodnie zit erachter. Toch gek dat een texaan een iets kleinere sproeier heeft, terwijl het daar warmer is. Normaal gesproken...
Afijn zit nu een 92,5 in. Morgen eens uitproberen. Heb nog een ritje wat ik met de wankel wil doen 😉

Zelfgeknipte luchtfilter bekeken. Niks mis mee. Maar de orginele zit net als een K&N in een olie bad (niet meer verkrijgbaar) Dus deze kan e.v.t. ook wat meer lucht geven. En nu met warm weer problemen geeft. De RE5 is er gevoelig voor.
Dat blijkt. :Y En wellicht is het vapor lock...Ook al zit de spacer er tussen die minder warmte moet doorgeven aan de carb. Was een upgrade van Suzuki toen 😉
20220820_171219.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar al iets wat vroeger ook al speelde gezien de spacer,als de carb te heet word gaat de benzine
in de vlotterbak koken en een arm mengsel verergerd dat effect en word je zoek gereden door de 2 takt brommertjes🤭
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar al iets wat vroeger ook al speelde gezien de spacer,als de carb te heet word gaat de benzine
in de vlotterbak koken en een arm mengsel verergerd dat effect en word je zoek gereden door de 2 takt brommertjes🤭
Dat gebeurde bijna ook 😉
 
Maar vandaag een 80 mijl gereden. Bijna perfect 👌
Geen gestotter meer in de lage toerentallen.
Kon eerder niet na de 5 pas ik boven de 80Km/h zat. Nu kan ik de motor af laten zakken naar 65Km/h beetje gas erop, zonder stotteren pakt ze op en trekt rustig door in de 5e versnelling. Dik tevreden hoe ze nu rijd. Echt een stuk relaxter 👌
Natuurlijk van 1e naar 2e trap blijft de hik zitten als je abrupt volgas geeft.

Te arm stond ze. De uitlaten waren spierwit van binnen. Dat terwijl ik extra olie bij de tank in doe.
Nu zijn ze licht grijs.

Grote blij :Y :t
 
Extra olie zorgt er voor dat de motor armer komt te staan,waar olie zit kan geen benzine zitten. :Y
Als je bij een 2takt overschakelt van oliepomp naar direct mengen moest je ook veel grotere hoofdsproeiers
monteren.
 
Dat is waar RG-gamma. Maar de RE5 mengt zelf al. Doe er 1:100 aan olie er aan toe.
Het feit is dat de RE5 af fabriek te arm staat. Dit heeft iets met een olie crisis in de jaren 70 te maken. Maar ook het feit dat de orginele luchtfilter op olie basis is. En die zijn er niet meer. Dus krijgt wat 'te' veel lucht. Naar mijn mening. En dat blijkt dus wel.
 
Dat is waar RG-gamma. Maar de RE5 mengt zelf al. Doe er 1:100 aan olie er aan toe.
Het feit is dat de RE5 af fabriek te arm staat. Dit heeft iets met een olie crisis in de jaren 70 te maken. Maar ook het feit dat de orginele luchtfilter op olie basis is. En die zijn er niet meer. Dus krijgt wat 'te' veel lucht. Naar mijn mening. En dat blijkt dus wel.
Dit spul kan je zowel met als zonder olie gebruiken,
 
Maar ben afgelopen weekeinde met Dorita op pad geweest. Ff een nachtje weg. Goede 300Km er weer bij gereden en geen centje pijn. Ze loopt mooi en ben blij dat ze nu ook beter rijd in de wat lagere toerentallen. Kan dus eerder naar de 5e versnelling, zonder de 2e trap van de carb te gebuiken.
Een respectabele 1 op 14 gehaald.
Ok ok, enkel binnendoor gereden op de 80Km/h wegen.

20220828_152442.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan