't BMW Sportboxer topic (deel 15 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
fvlproducts haalt de woorden uit Stampertje z'n mond:
Afterburn, ik snap je punt gezien de concurentie.

BMW heeft een K1300S, K1300R met 170+pk voor sport/tour
BMW heeft een S1000RR voor als je de allersnelste wilt zijn
BMW had sportboxers met vermogens van 100-130pk.

Stel dat ze straks met een R1200'S' komen met pak hem beet 135pk, net wat meer dan de HP2 sport.
Stel dat daar ook nog eens een quickshifter op zit en dat in combinatie met een meervoudige natte plaat en radiale brembo's.... Heb je dan die 15 extra pk's echt zo hard nodig om het naar je zin te hebben? Je hebt dan op 30pk na net zo veel als in je K1200S en eigenlijk ben je in de praktijk een stuk sneller omdat de boxer veel meer gevoel geeft in de bochten en heel wat kilo's lichter is. Plezier haal je toch uit bochtenwerk? Hoe snel kan jij in een tweede versnellingsbocht van 180 graden vol gas de bocht uit met je 167PK? Dat bedoel ik, het is niet allemaal topvermogen maar ook koppel en een blok waar rust in zit. Een stukje comfort en sterk als het moet.
Wel eens een HP2 sport gereden?

Als BMW ook maar met iets komt wat meer power heeft dan dat ding, iets meer kilo's en ook comfort bedienen ze 99% van de mensen die een sportboxer zouden willen. BMW heeft zelf de keus gemaakt om verkoopflops als de R1200ST, R1200S, F800S niet meer te maken. Wat niet verkoopt maken ze simpelweg niet meer.

Op papier vliegen de ducati's en apilia's je misschien voorbij, afgelopen weekeind heb ik toch echt het tegendeel ondervonden na 1000km in de Moezel en omgeving op mij 105pk sje. Kunnen rijden en uit je spullen halen wat er in zit is een stuk lastiger dan een fiets kopen met een hoop pk's en snelle acceleratietijden. BMW weet gewoon dat de doelgroep het net zo belangrijk vind om met de motor chill naar huis te kunnen rijden en normaal weg te rijden bij het stoplicht als sportief te kunnen rijden als het moet. Daarom zullen ze ondanks dat het technisch wel kan zeer waarschijnlijk nooit zo'n 150+ PK's uit de nieuwe R1200 peuteren, niemand zit er echt op te wachten...
Bedoel ... heb je wel eens op m'n HP2 Sport gereden :+


137,3 Pk / 132,4 Nm (gemeten aan't achterwiel)
- 8 Kg door een volledig Akra systeem = 191 Kg

+ een 73 Kg wegende berijder voor het ideaal beeld ;)
 
Laatst bewerkt:
...brengt toch heel wat los hè ; zo'n nieuw vloeistof-boxer... :+
 
...oh..., en als het zo doorgaat, dan kan ik morgen denk ik wel een nieuw deeltje openen... :/
 
...en sommige vestigen hun hoop op de toekomstige R1200RT-LC... ;)
...ben al aan het sparen geslagen...

...en tegen die tijd zullen de bekende altijd aanwezige BMW-ziektes ook wel uit blok zijn... ;)
...want er zal wel weer een bak sneuvelen...
...of een koppeling...

...of vloeistof uit de koelers...
...of een ventilator die er mee ophoudt...


...of, of, of... ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb net de karbon snorkel en staintune set geplaatst,oioioi wat lekker loopt die s weer, ik hoef nog geen waterkoeling

Water hoort in de sloot :+
 
Zeg net op de oprit A13 komende vanuit Rijswijk een gele 1100s staan samen met een auto, de motor stond wel recht maar jullie waren volgens mij wel bezig met papieren... ik kon niet zien of er een sticker op zat.. iemand van hier?
 
tis tochwel een decadent cluppie, die S-figuren.
Heb je voor niets, ik herhaal voor niets d.w.z. dat er geen prijs wordt gevraagd een accu voor een S-je voor de liefhebber beschikbaar en dan reageert niemand.
Merkwaardig.
Die yuppen die met allerlei Optimate of vergelijkbare electronisch ongenoegen hun accu's op peil houden, daar kan ik nog enig begrip voor opbrengen.
Maar de mensen die een brommert hebben die zo af en toe wordt gebruikt.
De mensen die op die ene dag dat er eindelijk wat zon schijnt.
De mensen die op dat moment geen zakelijke of andere verplichtingen hebben.
De mensen die gewoon spontaan de brommert willen pakken.
De mensen die er op dat moment achter komen dat die kl*re accu leeg is.
De mensen die wel een acculader hebben, maar dat kl*te ding niet aangesloten kunnen krijgen op de accu in de brommert.
De mensen die dan toch willen gaan rijden.
Die twee mensen (zijn het er meer?) die zouden hun voordeel kunnen doen met een extra accu die zij naar believen vol kunnen pompen en ter vervanging van het lege kreng in de brommert kunnen hangen.

Voor die één of twee mensen staat hier een accu te geef.
 
...sorry..., ik ben zo'n yup...
...heb zelfs 2 Optimate's...

...betitel mij dan maar als een Optiyup, zeg maar... :/


...heb je niet iets anders weg te geven...?
...iets waar ik wel wat aan heb...??
 
tis tochwel een decadent cluppie, die S-figuren.
Heb je voor niets, ik herhaal voor niets d.w.z. dat er geen prijs wordt gevraagd een accu voor een S-je voor de liefhebber beschikbaar en dan reageert niemand.
Merkwaardig.
Die yuppen die met allerlei Optimate of vergelijkbare electronisch ongenoegen hun accu's op peil houden, daar kan ik nog enig begrip voor opbrengen.
Maar de mensen die een brommert hebben die zo af en toe wordt gebruikt.
De mensen die op die ene dag dat er eindelijk wat zon schijnt.
De mensen die op dat moment geen zakelijke of andere verplichtingen hebben.
De mensen die gewoon spontaan de brommert willen pakken.
De mensen die er op dat moment achter komen dat die kl*re accu leeg is.
De mensen die wel een acculader hebben, maar dat kl*te ding niet aangesloten kunnen krijgen op de accu in de brommert.
De mensen die dan toch willen gaan rijden.
Die twee mensen (zijn het er meer?) die zouden hun voordeel kunnen doen met een extra accu die zij naar believen vol kunnen pompen en ter vervanging van het lege kreng in de brommert kunnen hangen.

Voor die één of twee mensen staat hier een accu te geef.
Wat ben je toch een goed man Ruud ;)
Mijne heb ik recentelijk voorzien van een nieuwe accu, daar de oude voor slechts 5 start beurtjes goed was....

Gelijk maar een CTEK druppel lader erbij gehaald (betere reviews dan de optimates :+)

Maar een Accu bij een BMW R1100s vervangen is wel IETS meer werk van bij de gemiddelde brommer :)
Staat er voor volgend jaar eigenlijk nog een Eifel tourtje op de planning?
Vorig jaar erg genoten! :9~
 
Laatst bewerkt:
stampertje wat is de topsnelheid van je hp2. dat zou ik wel eens willen weten.kan je het vergelijken met een rsv mille.ook kwa optrekken';
 
...stel nou je zoekt nog een nieuwe HP2 Sport... ;)

Ja, stel je zoekt zoiets ... en dan lees je onderaan de advertentie het volgende:

"Wij raden u aan uw bezoek vooraf aan ons kenbaar te maken, mogelijk bevindt de door u beoogde auto zich elders."

Dus ik mag wel met 18 ruggen op komen draven, maar aandacht aan de advertentietekst is nog teveel gevraagd. Of ben ik nou een zuurpruim *D

Ow ja, vette machine trouwens, dat wil ik wel!

Maar nu ik de advertentie nog een keer, en nu ietsje beter bekijk zie ik ook nog staan:

AUTOGEGEVENS
Kleur Alpinweiss II
Kilometerstand 0
BTW/Marge BTW auto
Vestiging Heerenveen

Dat ligt toch niet aan mij, da's toch gewoon lullig...
 
Laatst bewerkt:
tis tochwel een decadent cluppie, die S-figuren.
Heb je voor niets, ik herhaal voor niets d.w.z. dat er geen prijs wordt gevraagd een accu voor een S-je voor de liefhebber beschikbaar en dan reageert niemand.
Merkwaardig.
Die yuppen die met allerlei Optimate of vergelijkbare electronisch ongenoegen hun accu's op peil houden, daar kan ik nog enig begrip voor opbrengen.
Maar de mensen die een brommert hebben die zo af en toe wordt gebruikt.
De mensen die op die ene dag dat er eindelijk wat zon schijnt.
De mensen die op dat moment geen zakelijke of andere verplichtingen hebben.
De mensen die gewoon spontaan de brommert willen pakken.
De mensen die er op dat moment achter komen dat die kl*re accu leeg is.
De mensen die wel een acculader hebben, maar dat kl*te ding niet aangesloten kunnen krijgen op de accu in de brommert.
De mensen die dan toch willen gaan rijden.
Die twee mensen (zijn het er meer?) die zouden hun voordeel kunnen doen met een extra accu die zij naar believen vol kunnen pompen en ter vervanging van het lege kreng in de brommert kunnen hangen.

Voor die één of twee mensen staat hier een accu te geef.


Hee Ruud, of mag ik 'ouwe' zeggen ... *D

Ik heb je aanbieding van een graties accu even gemist. Nou wil het geval .... vorige week heb ik mijn contact aan laten staan, zeker drie uur lang. Accu plat, da's logisch. Aan de lader gezet, twintig minuten en broem, lopen dat ding! Brave S. Een minuutje laten lopen en toen maar weer uitgezet want het was al veel te laat en en moest geslapen worden want vijf uur in de ochtend gaat die klere-wekker weer. Ik dacht; morgen nog een uurtje laden en dan kan 'ie wel weer. Dus ik de dag er na nog een uurtje de lader aan het ding gezet ... startmotor draait als een dolle, ik heb vonk, ik heb benzine, maar lopen ho maar. De experts in mijn omgeving zeggen dat het toch aan de accu ligt, zelf denk ik eigenlijk meer dat de computer een beetje in de war is en gereset moet worden o.i.d. En hij moet ook al voor de 60.000 kilometerbeurt dus het leven wordt er niet goedkoper op. Als de experts op het forum hier ook zeggen dat het aan de accu ligt, dan ben ik wel bijzonder geïnteresseerd in je gratis accu!

Maar misschien hebben de experts hier nog wel een beter advies over wat te doen aan de ongesteldheid van mijn dit jaar pas verkregen pracht-S ... want als het niet nodig is om de accu te vervangen, kun je hem beter aan een ander geven natuurlijk.

Kortom; iemand een idee wat er met mijn S aan de hand is? Na een lege accu twintig minuten laden loopt 'ie. Een dag later laad ik hem nog een uur en loopt 'ie helemaal niet meer? Los ik dat op met een nieuwe accu of is dat onzin.

Ik ben zo benieuwd naar het oordeel van de oude wijzen hier :9
 
@slonzebons

is moeilijk te zeggen of het aan de accu ligt.
Misschien via startkabels met een andere accu proberen of het starten wel wil lukken?

Dan is de kans groot dat het aan de accu ligt.
Grote kans, maar niet meer dan dat.
Geen zekerheid dus zoals ik zelf heb ondervonden.
Dacht dat het aan de accu lag.
Accu vervangen.
Nog niet starten (soms wel, soms niet).
Bleek het aan de startmotor te liggen.
Heb daardoor accu te geef.

@Roloo. Ben al jaren tot volle tevredenheid Optiyup. Tevredenheid geldt dus welteverstaan de Opti.
Tja, wat heb ik te geef dat bruikbaar voor jou zou kunnen zijn......
Volgens mij heb jij zo'n beetje alles op het gebied van gemotoriseerd vervoer.

@Daniel. In de hoop en verwachting dat Sloo-baas de BenidormExpress met dienstregeling 2013 onder stoom wil brengen, leef ik naar dat moment toe.
 
Laatst bewerkt:
Als het starttoerental te laag is slaat hij ook niet aan.

Meestal sluipt dat er in, maw hij draait naarmate de accu slijt steeds langzamer, veel mensen merken dit niet en kijken me dan ook raar aan als ik zeg dat de accu z'n beste tijd heeft gehad. Tot ik eenzelfde fiets aanslinger met een goede accu.
 
Laatst bewerkt:
@slonzebons

is moeilijk te zeggen of het aan de accu ligt.
Misschien via startkabels met een andere accu proberen of het starten wel wil lukken?

Tja, ik denk het eigenlijk nog steeds van niet, de startmotor draait echt heel vlot rond, maar hij start gewoon niet. Ik denk dat ik hem van de week maar even laat ophalen door iemand die hem toch de 60K beurt gaat geven. Wel bedankt voor je reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan