T-Boost V-Max Dynarun

bcans

Die hard MF'er
13 nov 2002
805
0
antwerpen
Hier heb je een uitdraai van mijn Dyna Run bij Paul met verschillende V-Boost instellingen.
Blijkt dat met een V-Boost vanaf 3000tr je vermogen verliest ipv wint.
Ik heb in het lage gebied 10pk en 10Nm minder door een boost vanaf 3000tr

Wie kan het verklaren?

dynarunRitzen2.JPG
 
Heee... bcans,
verklaring die ik zou kunnen bedenken is de combinatie toerental/mengsel welke niet optimaal is bij die 3000 toeren... en dat ie bij normale v-boost vanaf 6000 toeren wel goed is ontwikkeld door de yamaha boys... :? :? :?
Maar wat ik nu wel interesant vind is jouwn ervaring met het rijden met een T-boost?... is dat nu aan te raden of heb je er niet zoveel aan???

Bob
 
Ik vind het minder met de T-Boost en gassen is rot, het is een beetje een open dicht als je gas geeft, slecht te doseren bij traag rijden.
Hij staat bij mij altijd af, maar bedenk wel, dit is op mijn Max zo en hoeft niet zo bij een andere max te zijn.
Er zijn :} genoeg over T-Boost.

Als je wil lassen we eens een "T-Boost" dag je in.

Iedereen die er een wil komt dan samen en dan zal ik een hoop klaar maken.
voor 10€/stuk geïnstalleerd voor club leden !
Alles wat je meer geeft is goed voor mij maar niet nodig.

idee?
 
Ik vind het minder met de T-Boost en gassen is rot, het is een beetje een open dicht als je gas geeft, slecht te doseren bij traag rijden.
Hij staat bij mij altijd af, maar bedenk wel, dit is op mijn Max zo en hoeft niet zo bij een andere max te zijn.
Er zijn :} genoeg over T-Boost.

Als je wil lassen we eens een "T-Boost" dag je in.

Iedereen die er een wil komt dan samen en dan zal ik een hoop klaar maken.
voor 10€/stuk geïnstalleerd voor club leden !
Alles wat je meer geeft is goed voor mij maar niet nodig.

idee?

Heb ik iets gemist???

T-boost :?

Leg ff uit aub.

John :)
 
Je V-Boost gaat normaal open bij 6000tr
De module krijgt pulsen van één bobine
Met een T-Boost schakelaar geef je hem met een trukje de signalen van twee bobines.
Dus hij denkt dat je dubbel zo snel draait, en gooit bij 3000tr de boel al open.
Normaal zou je meer vermogen onderin moeten hebben maar bij mij werkt het niet ivm de instellingen van mijn carburatie
 
Je V-Boost gaat normaal open bij 6000tr
De module krijgt pulsen van één bobine
Met een T-Boost schakelaar geef je hem met een trukje de signalen van twee bobines.
Dus hij denkt dat je dubbel zo snel draait, en gooit bij 3000tr de boel al open.
Normaal zou je meer vermogen onderin moeten hebben maar bij mij werkt het niet ivm de instellingen van mijn carburatie

Aaaaaaahhhhh.....
Weer wat geleerd, :}
Alleen jammer dat je niet het bereikte resultaat bereikt hebt,maarja....

John :)
 
Gokje??

Te rijk mengsel??


Heeeey.....Onze bob was me net weer voor! :+

John :)

Gokken doen we (liefst) niet :+

Het verschijnsel is makkelijk te verklaren.
De zuigersnelheid is dan te laag om een kwalitaief goed mengsel uit TWEE! carburators te trekken, de gasstroom snelheid is bij de carburators gewoonweg te laag.
Ik zou zoiets ook alleen adviseren als aan het blok "gewerkt" is.

Paul.
 
bij de virago had je een mod om van twee over te gaan naar één carburator
Het gevolg was meer koppel en pk's in lagere toeren.
Verklaring, door twee cylinders op één carburator is de luchtdoorstroming beter op lagere toeren door de carburator.
In hogere toeren had hij wel verlies maar daar kom je toch niet met een virago
 
Gokken doen we (liefst) niet :+

Het verschijnsel is makkelijk te verklaren.
De zuigersnelheid is dan te laag om een kwalitaief goed mengsel uit TWEE! carburators te trekken, de gasstroom snelheid is bij de carburators gewoonweg te laag.
Ik zou zoiets ook alleen adviseren als aan het blok "gewerkt" is.

Paul.

Het komt er dus op neer dat de lucht/brandstof verneveling niet zo netjes gaat? (Tijd voor injectie? :) )
 
bij de virago had je een mod om van twee over te gaan naar één carburator
Het gevolg was meer koppel en pk's in lagere toeren.
Verklaring, door twee cylinders op één carburator is de luchtdoorstroming beter op lagere toeren door de carburator.
In hogere toeren had hij wel verlies maar daar kom je toch niet met een virago

Dat verlies in hogere toeren kan dan wel weer gecompenseerd worden met een dubbeltraps vacuümgestuurde carb.
 
Dat verlies in hogere toeren kan dan wel weer gecompenseerd worden met een dubbeltraps vacuümgestuurde carb.

Paul, ik heb 300€ bijgelegd op de verkoop van mijn virago en een V-Max gekocht :)

Dus voor 300€ heb ik er 100pk bij gekregen, dat vindt ik een goede prijs/kwaliteit verhouding ;)

Voor 300€ vindt je geen tweetraps carburator tenzij van een Peugeot 205 Rally jaar 1992 })
 
Ik heb even snel iets opgezocht op die link:

Nothing beats wide open Vboost if the bike is tuned for it.

Dus duidelijk, als je de boel afstelt met een open V-Boost is het kikken maar bij mij draaide hij al te rijk, dus als de V-Boost open gaat verzuipt hij gewoon.

Als je goed kijkt zie je even een bultje als Paul de gas opendraait met de T-Boost actief, dat is het moment dat de vacum schuiven nog niet volledig open zijn en toch de motor naar lucht hapt, dus de traagheid van de schuiven en wat zie je, meer power en koppel dan normaal, nadien zakt hij in elkaar.
Op mijn Air/Fuel grafiek zie ik ook dat hij op dat moment het rijkste draait van al de runs tussen 4200 en 5000tr.
op de vermogen curve blijft hij van 4000tr tot 6500 tr het laagste vermogen hebben,daar na net iets hoger doordat daar de V-Boost al open staat en in de normale 6K moet hij bij 6K open gaan en 7K vol open staan dacht ik.

Ook heb ik met mijn display gemerkt dat tijdens het optrekken met de V-Boost op 6k in eerste, de klep niet helemaal open raak door de traagheid van het motortje dat er in zit :(
Dus Veel te veranderen :)

Snelle servo voor de bediening ervan, V-Boost open zetten met de computer en dan bij Paul alles laten modifieren voor het beste resultaat , nadien V-Boost dicht en AIR/FUEL controlleren, die zou dan zeer zuining moeten zijn maar mischien minder PK's

Dus met een schakelaartje kiezen tussen Blazen knallen en veel verbruiken en tussen zuinig rijden, dat is toch iedereen zijn droom :)

Hou je maar al klaar Paul, ik kom eraan, heb je donderdag al tijd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan