t-cat: inhouden met brom

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
net 19.000 op de teller en nu al gezeik? ;(

vandaag hielt de fiets al brommend in, vooral met lage toeren en snelheden, waardoor je meer gas moet geven om vooruit te komen.

Dan stopt plots het inhouden en \"schiet\" je vooruit.
Irritant en gevaarlijk. Precies voor m\'n straat hield hij er helemaal mee op, en wou niet starten.

Weet iemand wat dit is? Vuile caburateurs, of iets duurders?
 
Het kan goed door vuil of water in de carb\'s komen. Of door een haperende ontsteking. Ik denk vooral het laatste i.v.m. het weer.

==> pak een bus WD40 en spuit de bekabeling in en draai het schroefje onderaan je carb\'s even open zodat het water en vuil er uit loopt.

Succes,

Speedevil
 
Check je bougies en de bougiekabels...
Een brommend geluid kan ook zijn dat je motor op 3 cilinders loopt ipv 4. ( Heb ik met zowel de FZR als met mijn CBtje regelmatig last van gehad.)

ps geluiden zijn zo moeilijk te omschrijven....
 
Check je bougies en de bougiekabels...
Een brommend geluid kan ook zijn dat je motor op 3 cilinders loopt ipv 4. ( Heb ik met zowel de FZR als met mijn CBtje regelmatig last van gehad.)

ps geluiden zijn zo moeilijk te omschrijven....

Had ik \'m ook ge-icq\'ed gister. Omdat het regenachtig weer is geweest kan het zijn dat een van de (of meerdere) bougies/kabels problemen geven. Maargoed, bij dit soort gevallen moet je het gewoon zien/horen.
 
als je nog een klein beetje benzine in je tank hebt en het schud nog een beetje kun je in een keer weer vooruit schieten en dan weer inhouden. Na een paar keer is het echt op en slaat die gewoon af. Ik vond hem nog niet eens zo slecht gevonden.
 
Sorry, daniel... \ '(
Ik had met Kawa bijna hetzelfde probleem... Ding klonk anders (soms zware brom bij brave toeren, meestal niet), hield soms in en schoot dan opeens weer vooruit... Reed eigenlijk gewoon k*t... Vooral i/d file naadje. Carbs zijn door de dealer schoongemaakt, een of ander dopeje erin en gaan :)

Test: Trek eens plotseling het gas open in de vrij... pakt ie niet meteen op, maar loopt ie wel gewoon hoog in de toeren zonder te veel gehik of rook? Hoogst waarschijnlijk de carbs...
 
ik niet ik kijk wel uit...was een collega motorrijder die ik ken. een jaar oud en een losse klep in je cilinder nee dank je ik houd het wel bij honda dat blijft heel zolang je het maar van de grond af houd....

ik loop met een grote boog kawa\'s heen, bang dat ik wat sloop :)
 
ik niet ik kijk wel uit...was een collega motorrijder die ik ken. een jaar oud en een losse klep in je cilinder nee dank je ik houd het wel bij honda dat blijft heel zolang je het maar van de grond af houd....

ik loop met een grote boog kawa\'s heen, bang dat ik wat sloop :)
Een collega van een jaar oud hoort ook nog geen motor te rijden... :P
Daarnaast hou ik me Kawa juist liever wel op de grond... :P

Nog nooit eerder gehoord, afbrekende klep-dingetjes bij een Kawa... Fabricage-foutje, dus nieuwe?
 
vandaag teruggereden naar mijn ouders waar de fiets normaal staat en echt helemaal NIKS meer van het voorgaande gevoelt.

Toch is het \"vertrouwen\" weg en moet ie een keer langs de dealer om de cabu\'s en brandstof toevoer na te kijken.
 
benzine kan op zijn (heb ik ervaring mee :) ), dan kan hij inderdaad wat brommen en af en toe vooruit schieten, en dan uiteindelijk ophouden.

of haperende ontsteking. heb ik gehad, voorste cilinder liep niet, nou dat rijdt brak met een twee cilinder, of je dat ook zo erg merkt met een vier cilinder weet ik niet...
 
symptomen lijken op iets wat ik ook heb gehad met een cbr600, nl. een kapotte spanningsregelaar (gebeurt vaker bij cbr-en). Kwam er ook langzaam in, maar kwam steeds vaker terug totdat ik een keer 250 km. van huis weg stil kwam te staan.
Vooral het inhouden en dan vooruitschieten samen met veranderende geluid kan ik me goed herinneren.
Check ff de toerenteller, die begon ook heel vreemd te doen (min./max. weergave).
Hoop niet dat dat het is, maar als je met de andere tips er niet uit komt kun je dit checken.
 
Laatst bewerkt:
wat waren de weersomstandingheden?
was het de temp tussen de 2 en 5 graden? Zo ja dan heb je denk ik last gehad van bevroren carberateurs.
Een bekend kwaaltje van FZR600-tjes en FZR600R-tjes en dus ook van de T-catjes.
Ik heb er op het moment ook last van met mijn FZR600R, niks ernstig wel vervelend.
ff-tjes stoppen en een paar minuutjes wachten en je kan weer rijden.

CU FiZeR
 
Zelfde verhaal hier met mijn T-cat (op het bromgedeelte na dan).
Donderdagavond: mistig, en iets boven het vriespunt op autosnelweg: hij reageerde veel trager dan normaal op het gas en als hij dan reageerde ging het heel erg vlot.

Vraagje voor BertV: heb je dat dan nooit gezien bij je divje ?
Ik ben zo eens (zelfde weersomstandigheden: mist en koud) stilgevallen op een kruispunt en pas na een tijd weer kunnen vertrekken. Ook de div reageerde eigenaardig op het gas (alles of niets): bevroren carburateurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan