't Genootschap voor de Brikken Toerhistorie

Let op, Historische connotatie!
Onderstaande tekst is integraal kopietje van het napraattopic OBT 1 met gelinkte bronvermelding. Door Ralfie op 03-06-2002 11:29
*



De verkiezingen:

Kleinste brik: Kawasaki Z250 van Rommelrijder (250 cc)
Grootste brik: de V-Max van Nitromax (1300 cc) (of heeft het kevertje van Triker er meer?)

Edit: ja dus, 1600 cc, maar wel voor drie wielen...

Brikste brik: de CB400 van roestendoenze, die ging toch wel heel erg kapot onderweg (succes met de reparatie!!!!)

oudste brik: de CB750K6 van JohnCB750K6 van 1976 (of bied er iemand meer??)

alweer roestendoenze, met 1975 als bouwjaar voor zijn CB400. RDZ is hard op weg om top-brikker te worden...

nieuwste brik: de Honda CB750 van Bierelier (2001)

Edit: wordt de V-Max van Niels, 1997!! (eigenlijk veel te nieuw voor een brik...)

Waar blijven die tukkers trouwens? Zijn ze nog niet thuis???


*Post van Ralfie in topic 'Het Grote Ouwebrikkentour Sterke verhalen en foto'


't Genootschap merkt de eervolle vermelding van van JohnCB750K6 op! :W
biere zijn Sevenfifty is van 1992 :Y en zal zo rond de lustrum datum de 100.000 km volmaken *O*
 
Hoi Ting,
leuk al die historie, ook al heb ik nog maar 1 ritje meegemaakt,
maar er zullen er vast meer volgen...

Ik rijd op een Honda Supermagna VF700C uit 1987.

Rob
 
Ik heb nog maar 1 OBT meegemaakt, gelukkig wel degene waar het meest gereden werd :P

En met mijn 19 jaartjes denk ik dat ik wel een van de jongste ben die ooit heeft meegedaan O-) (zelf gereden dan)
 
(Afbeelding)

'In the future everyone will be famous for fyfteen minutes!'
Andy Warhol heeft dat gezegd.

Dit is je kans op het deel van de Brikkersroem!

De wat stoffige naam van het topic zegt al wat over de bedoeling, geschiedschrijving!
Digitaal bijeenkomen is leuk maar er lijkt meteen ook veel verloren te gaan. Dit topic kan er misschien toe bijdragen om beknopt iets vast te leggen van de jonge Brikkentoerhistorie hier op MF.

Kortom, hier mag het, ouwe koeien uit de sloot halen, laat de hersens kraken, duik in de gekrochten van de vergetelheid en open de 'deuren der waarneming'!

Hier zijn de eerste vragen voor de statistiek en de kronieken;

1. wat zijn de data van de tot nu toe verreden Oude Brikken Toertochten,
2. welke namen kregen die toertochten,
3. wie waren de toerleiders en deelnemers'
4. op welk type motorfiets namen zij eraan deel,
5. waar is de toer verreden,
6. hoeveel kilometer bedroeg de toer,
7. en volgens welk systeem.

Genoeg vragen voor de nodige kopij,.......so shoot!

De leden van het genootschap lezen het graag. 8-)

Hoi Ting,ben nog niet zo lang bij "Het Genootschap".
:} Dus heb maar een paar data's.

1e: KauweKlauweRit 2005/2006 op de suzuki Marauder 800 uit 1998.
2e: ZOBBT op de Suzuki Marauder 800.
3e: BLUMT op de Suzuki Intruder LC 1500 uit 1998.
4e: OBW 1 XXL op de Suzuki Intruder LC 1500.

Veel succes met de verwerking,ik trek nog een fles "Schrobbelaar" open,Mazzeltof. :W
 
Ik heb nog maar 1 OBT meegemaakt, gelukkig wel degene waar het meest gereden werd :P

En met mijn 19 jaartjes denk ik dat ik wel een van de jongste ben die ooit heeft meegedaan O-) (zelf gereden dan)


ik denk dat mark zelfs nog jonger was :P
 
't Kantoor van 't genootschap was ff dicht voor opnieuw een nachhie kamperen met de motor, bij de 'Boxer Party' van Mat's BMW Boxer Toko in Ijsselstein, Limburg. Heel gezellig!

Hier sneuvelen records, jongste deelnemer wordt mogelijk meteen overruled, bierelier heeft een oudere CB 750 en John een kortere nick met louter K6.

Ik ga af op info die ik terug vind in de topics en wil graag correcties doorvoeren. Aan bierelier de vraag van welk bouwjaar de CB750 was waarop hij aan OBT 1 deelnam. Klopt het bouwjaat 2001 niet, moet dat 1992 zijn?

Zodra de mist van het feestje een beetje is opgetrokken, gaat het hier ver met de noteringen! En suzi1500, bedankt voor de info enne......, ik hou die 'Schrobbelaar' ff voor gezien! O-)

Wie was de jongst sturende OBT piloot is de voorliggende vraag? :W
 
1. BRIKKENTOERHISTORIE 2006
Niets is zo gemakkelijk als de recente historie om te beginnen, het afgelopen weekeinde!

Op 26 en 27 augustus 2006 is de OBT XXL, totaal 140 km verreden tijdens het Oude Brikkers Weekeinde (OBW) in de Eifel, Duitsland.
De initiatiefnemer/toerleider was Roestendoense, laatste man was Magnamaniac.
Verreden volgens het Follow up systeem. Overnachting op Camping 'Little Creek' te Utscheid.

- Cadcatz en manlief.........Honda,(type en bouwjaar)
VT1100 (Shadow) 1986
 
2. BRIKKENTOERHISTORIE 2006

in de nacht van 15 op 16-07-2006 is de Brikkers Lunatic Midsummernighttoertocht, de BLuMT, totaal ca. 150 km verreden in de omgeving van Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland.
De initiatiefnemer/toerleider was Billy the kid, laatste man was Clown 683.
Verreden volgens het Follow up systeem.

De 16 deelnemers waren:

Cadcatz .........?
:N

Deze heb ik moeten laten schieten vanwege de oogproblemen...
 
3. BRIKKENTOERHISTORIE 2006

Op 14-05-2006 is de Zeeuwse Oude Brikken Brakwater Toer, de ZOBBT, totaal 190 km verreden over de eilanden Voorne & Putten, Goeree-Overflakkee, Schouwen Duiveland en de Hoeksche Waard.
De initiatiefnemer/toerleider was Ting Ting, laatste man was JooCHum.
Verreden volgens het Follow up systeem.
Bijzonderheden:
ufootje is voorrijder geweest op Voorne en Putten.
Marcules, aanvankelijk laatste man en medevoorbereider valt de dag voor de toer uit. Hij zorgt ervoor dat JooChum zijn plaats inneemt.
Horeca:
Mc Donalds Hoogvliet bij vertrek
Lunch bij de Chinees in Brouwershaven
Koffiestop op terras op de dam na Bruinisse


De 21 deelnemers waren:

- Cadcatz ..........Honda NTV650 bj.
1993
 
7. BRIKKENTOERHISTORIE

Op 18-09-2005 is de Oude Brikken Dijken Tocht kortweg OBDT verreden.

Totaal aantal kilometers:
In de omgeving van:
Initiatiefnemer/toerleider/Topicstarter: magnamaniac
Laatste man:
Volgens systeem: Follow up
Horeca/stops:
Bijzonderheden:

De ……. deelnemers waren:

Billy the kid………… Suzuki GS650-GT uit 1982

Overige deelnemers worden zsm uitgewerkt


Een reactie van de deelnemers met de ontbrekende info over merk, types en bouwjaren wordt op prijs gesteld met de excuses dat ik het niet scherp heb!
Deze ook gereden op de Honda NTV650 uit 1993 :Y
 
Mijn 1e OBT was die op 16 mei 2004...op de matzwarte *O*

Honda CB750 uit 1974...ooit geweest iig :P

2e zal dan wel de Hengelo OBT zijn...ook op de matzwarte...das iig een OBT die ik nooit meer zal vergeten, ondanks (of misschien dankzij) het feit dat ik de halve rit heb zitten slapen _O-

De BOBT heb ik verreden op de 1979 CB900F Bol d'Or...de rest van de ritten op de NTV :Y

De enige die ik dus heb gemist is de nachtrit geweest...de 1e paar OBT's was ik nog niet in het bezit van mijn Atje...en nog niet op M-F...
 
@ Roestendoenze en JohnK6, Hierbij de ......

full



als deelnemers aan OBT 1 met de oudste brikken van de bouwjaren 1975 en 1976.
 
Terug
Bovenaan Onderaan