't Honda Ses 150 Dylan Topic

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
@MFG

Set van 2 stuks 120,-- euro
Er scheen ook een goedkopere versie te zijn (ca. 90,--/set) maar die werd mij afgeraden als niet voldoende kwaliteit voor motorscooter (meer brommer kwaliteit)

Zijn qua diameter dikker dan origineel.
 
22 mei 2008
83
0
Set van 2 stuks 120,-- euro
Er scheen ook een goedkopere versie te zijn (ca. 90,--/set) maar die werd mij afgeraden als niet voldoende kwaliteit voor motorscooter (meer brommer kwaliteit)

Zijn qua diameter dikker dan origineel.~[/quote]

Ik denk dat die van mij er ook van op zou knappen, als ik er solo op zit met mijn 92KG gaat het, maar met vriendin achterop is het toch echt afzien op slechte wegen.

Voor mijn gevoel ook aan de voorkant, weet iemand of voor de demping ook steviger te krijgen is?
 

DT125

MF veteraan
21 okt 2006
1.158
0
Mag ik vragen waar je de schokdempers gekocht hebt? en welk type heb je van YSS?

Waarin verschilt het veer- en/of dempingsgedrag?


Zoek ook nieuwe schokdempers voor mijn PCX. Bij het zien van een verkeersdrempels slaat de achtervering al door. Een beetje stugger mag, maar wil ook geen stuiterscoooter.
 

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
Welk type weet ik zo niet, doos is al weg.
Ze zijn wel instelbaar.

Besteld bij van Amersfoort scooters Wenum (vlakbij apeldoorn) dus google >> van Amersfoort scooters apeldoorn en je vindt ze wel.

Als je ze belt en zegt dat ze onlangs YSS voor een Dylan hebben geleverd, weten zij vast wel welk type.
 

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
Zaterdag de Dylan weg gebracht,hij klonk als een diesel,en leek bij de vario vandaan te komen.
Ben net gebeld, en het is slecht nieuws.........

Krukas lager defect.
Als het mee zit 400,-- als de krukas mee moet, wordt het 600,--

Na alle reparaties die ik kort geleden heb laten uitvoeren, zit dit er echt even niet in.
Geen idee wat ik er nu mee aan moet. verkopen is zonde van de dure onderdelen,je krijgt er nix voor.
In onderdelen verkopen??

Of toch sparen en repareren??

Of is er iemand die dit als winter projectje wil fixen??
 

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
Ja, das mijn punt ook, dit gaat mij als eerste probeer projectje niet lukken :N (heb ook geen sleutel ruimte) '(

Heb er de afgelopen maanden bijna 700,-- ingestopt, nog meer is niet reeel en heb ik ook niet voor handen.

Op MP vraagt iemand een frame + kenteken, heb hem gemaild, als er redelijk uit te komen is, en ik kan het frame incl. overschrijving kwijt, denk ik dat ik hem demonteer en in onderdelen verkoop.

Zo levert hij toch nix op, zeker niet een acceptabele prijs voor de nieuwe onderdelen.

FF afwachten en rond kijken

Als een handige Harry wil helpen, heb ik er wel wat voor over (we hebben een restaurantje) of in overleg.........
 
Laatst bewerkt:

Karl

MF veteraan
23 apr 2008
9.657
0
Dat is balen ja.. Zou je niet verwachten na 27dk, maar ja, je weet nooit of de vorige eigenaar 'm weleens warm gereden heeft enzo...

Als de scooter verder goed is, zou ik 'm laten maken. Dat is wel een berg geld, maar voor 600 euro koop je geen andere scooter. Geen goeie althans.
 

Bluethunder88

Die hard MF'er
14 nov 2012
792
0
26
3146ak
Ik zou em zeker laten maken, een keer. Dan weet je ook dat je er een hoop nieuwe dingen op hebt.
Zeker omdat je het een fijn machientje vind en makkelijk enzo.
Ik kan je niet helpen, maar hoop dat iemand anders in de gelegenheid is. Succes.
 

DT125

MF veteraan
21 okt 2006
1.158
0
Weet je zeker dat het krukaslager kapot is? Heb je met weinig en/of geen olie gereden?.
Zover ik kon zien heeft de Dylan kogellagers en die zijn normaalgesproken na 27000km niet
kapot. Verder is de smering van kogellagers minder kritisch dan voor glijlagers.

Hoe heeft de monteur vastgesteld dat er een lager kapot was?

Klinkt de motor stationair en stilstaand ook als een diesel, of alleen tijdens het rijden?.
 

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
@DT125

Scooter garage heeft aangegeven dat het de krukas lagers zijn, vario zijde. Zit ook speling op de krukas.

Hij verbruikt best wat olie, ik controleer regelmatig, maar met 0,9 liter heb je erg weinig speel ruimte. Dus hij zal best wel eens met weinig olie hebben gereden.

Zowel stationair als met rijden klinkt hij erg rot. Valt direct op.
 

DT125

MF veteraan
21 okt 2006
1.158
0
Diagnose zou dan wel eens kunnen kloppen.

Is dit probleem in een keer ontstaan of na verloop van tijd?

Kun je er niet gewoon aan beginnen. Koopt of probeert een WPHB te downloaden. Kom je met een los motorblok of zelfs een nog verdere ontmanteling, is de monteur ook niet zo lang bezig.
 
Laatst bewerkt:

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
Allen hartelijk dank voor tips en aangeboden hulp

@Sossa,jij zeker!!

Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten op zoek te gaan naar wat recenters en een tikkie zwaarder. 250-300 cc

Ik heb ook besloten mijn Dylan in eigen beheer te slopen,staat inmiddels op MP,zal hier ook een slacht topic aan maken.

Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft............ PB.
o.a. Nieuwe schokdempers,Mallossi voor vario, Gianelli uitlaat.
En vele andere delen (hij is nu nog compleet).

Sorry voor dit bericht, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

Bedankt allen

Blijf actief op het forum en hoop een leuke brommer voor te kunnen stellen.
Mogelijk sh 300 of x-city

Iemand tips?
 

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
4.646
0
57
westland
Zonde van al dat geld wat je erin gestopt heb en wat is dat ding snel aan z'n einde gekomen zeg met 27.000 km
en dat voor een honda.
 

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.066
3
42
Deventer
Ja Zuunig, dat klopt
Toch blijft het onderbuik gevoel ........ waar houdt het op.

Heb er geen vertrouwen meer in.

Voordeel van wat jonger is dat je met de verzekering er direct pech hulp bij hebt, heb nu 3x stil gestaan zonder hulp, (2x met spontane hulp van derden thuis gekomen)
 

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
4.646
0
57
westland
Ja altijd beter een jonge scooter met weinig kilometers en liefst niet kleiner dan 250 cc, dan haalt hij waarschijnlijk vrij makkelijk de 50.000 km, een 125 of 150 cc moet vaak heel erg hard werken, vaak niet op kruis snelheid maar op het uiterste van zijn vermogen, en een dealer koopt liever ook niet een kleine cilinder inhoud scooter met 30.000 km op de teller, bij inruil.
Ik kan begrijpen dat je er geen vertrouwen meer in heb.
jammer maar het is niet anders, hopelijk meer geluk met de volgende.

misschien zoeken naar een scooter van iemand die wil stoppen met zijn hobby
en met weinig genoeg neemt
 
Laatst bewerkt:

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
4.646
0
57
westland
Tip, misschien Martin117, jij woont in Deventer, ik zag net op internet een yamaha x-max 250 staan met 3349 km
van 2010, nieuw model voor vraagprijs 3490 euro, wie weet mag je hem zo meenemen voor 3200 euro zonder inruil.
staat in Velp bij www.roadrunnermotoren.nl bij jou in de buurt.
 
Laatst bewerkt:

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
4.646
0
57
westland
Ook nog een 2011 honda sh 300 met 4600 km in Apeldoorn ook vraagprijs 3490 euro bij www.premiummotors.nl
Zonder inruil valt er meest wel een paar honderd van af te pingelen.
 
Laatst bewerkt: