't Honda Ses 150 Dylan Topic

Ik heb een dylan , honda cb450 caferacer , cb500 scrambler en een cb900 hornet maar de dylan gebruik ik bijna dagelijks maar de 900 maakt de meeste kilometers
 
weekje weg en hij mag mee



120410659_174904960878847_1268422792920632155_o.jpg
 
De vorige eigenaar van mijn Dylan had het scherm nog bewaard en dat mocht ik hebben van hem .....*O**O**O*

beetje frutten om het erop te krijgen ,vooral de volgorde .

Geen gezicht _O-maar benieuwd hoe het rijdt, zeker met deze kou:]
 
Beste Dylan peeps,

Ik heb eindelijk mn lang gezochte Dylan gekocht, overgenomen van een maatje.
Ding heeft al aardig wat kms maar de prijs was wel heel lief. :P 50.000km
Wat me op valt is dat de scooter een topsnelheid heeft van 70kmh en heeft totaal geen fut.
Het fenomeen gebeurde een of de andere dag zei mn maatje.
Ik heb hem daarom al uit mekaar gehad.
De vario nagekeken en de v snaar en de koppeling, dat zag er perfect uit.
De carburateur schoon gemaakt en doorgespoten, zag er niet vies uit.
Meteen ff een nieuwe bougie erin gedraaid.
Luchtfilter schoon gemaakt, maar was niet bijzonder vies ofzo.
Ding loopt nog steeds even brak. :(
Ben bang dat ik een compressie test moet doen, waarschijnlijk ligt het aan de cilinder.
Ik weet hoe deze scooters horen te rijden, en daarom snap ik dat het niet zo hoort, maar ik hoopte eigenlijk dat er weinig aan de hand zou zijn. :(
Iemand een idee?
Woon in de omgeving Bollenstreek.
Beste Dylan peeps,

Ik heb eindelijk mn lang gezochte Dylan gekocht, overgenomen van een maatje.
Ding heeft al aardig wat kms maar de prijs was wel heel lief. :P 50.000km
Wat me op valt is dat de scooter een topsnelheid heeft van 70kmh en heeft totaal geen fut.
Het fenomeen gebeurde een of de andere dag zei mn maatje.
Ik heb hem daarom al uit mekaar gehad.
De vario nagekeken en de v snaar en de koppeling, dat zag er perfect uit.
De carburateur schoon gemaakt en doorgespoten, zag er niet vies uit.
Meteen ff een nieuwe bougie erin gedraaid.
Luchtfilter schoon gemaakt, maar was niet bijzonder vies ofzo.
Ding loopt nog steeds even brak. :(
Ben bang dat ik een compressie test moet doen, waarschijnlijk ligt het aan de cilinder.
Ik weet hoe deze scooters horen te rijden, en daarom snap ik dat het niet zo hoort, maar ik hoopte eigenlijk dat er weinig aan de hand zou zijn. :(
Iemand een idee?
Woon in de omgeving Bollenstreek.
 
Ik zou eerst even kijken of de uitlaat nog wel okee is. Bij de mijne is in de demper ooit een schotje met een pijpje afgebroken, waardoor de doorstroom vastliep. Die was ook niet meer vooruit te branden. Ik heb de demper toen open geflext en de boel, inclusief de katalisator er uit gehaald. Probleem opgelost. Kan dus nog meevallen.
 
deze Dylan problemen weer gevonden waarschijnlijk betekend "opengeflext" opengesneden/gezaagd ,ben benieuwd welke hoogte van de uit je dat moet doen ,weet iemand waar katalysator gedeelde zit?
 
tja.. beetje van mijn kant 'zover ik weet' gezien ik blijkbaar geen dingen op internet vind die het hard onderschrijven. Maar de orginele uitlaat bevat heel braaf een katalysator. In mijn vorige uitlaat was die los gaan liggen en rammelde behoorlijk. Heb uitlaat niet open gehad of bewaard, had eigenljk wel leuk geweest zo achteraf
Je ziet ook homologatie uitlaten voor dylan met specifiek erbij gezet dat homologatie alleen van toepassing is al kat er in zit.
 
deze Dylan problemen weer gevonden waarschijnlijk betekend "opengeflext" opengesneden/gezaagd ,ben benieuwd welke hoogte van de uit je dat moet doen ,weet iemand waar katalysator gedeelde zit?
voor 'dit soort problemen' , zou ik niet direct een uitlaat open maken.. Ik heb zelf veel gespeeld met de vario en gewichten. Maakt enorm verschil, zeker in de top snelheid.
toen ik hem kocht zat er blijkbaar al geen orginele vario in, maar malossi. gewichten nooit gewogen.
Nu zit er standaard vario in met drPulley gewichten. Top snelheid is max 100, maar loopt lekker weg bij stop licht.
als je gewichten versleten zijn, gaat topsnelheid er ook aan.
 
Mijn top is 115 op de teller en alles is nog steeds origineel. Mijn uitlaat is ook open geweest om het beruchte schotje te verwijderen.
Als het ineens is gebeurt,verdenk ik ook je uitlaat.
 
Heeft iemand nog een tip wat rollen betreft? Die van mij loopt als ik er alleen op zit richting 130, maar met iemand achterop en iets tegenwind 90, en trekt nu ook stuk minder dan met de vorige (versleten) rollen. Deze had ik nog liggen, ik weet zo dus niet welk merk of type of gewicht ik er nu in heb.
 
ja.. dat is de hele truuk. Uitvinden wat je zelf lekker vind rijden en belangrijk vind.
met te lichte geweichten, maakt ie veel toeren en weinig top.. met andere vario kan je dat weer compenseren. Ik heb geen flauw benul wat advies moet zijn. Standaard vario met standaard gewichten is meest benzine besparend, alles wat je anders wil, is ff uitpuzelen
 
130 is wel snel voor een dylan, wat heb je er aan gedaan dan?
Ik heb geen idee van de gewichtjes, ik heb wel een andere vario ,gewichtjes en snaar liggen maar moet ze nog steeds monteren. (Al ruim 2jaar😊)
 
bij 110 op de teller heb ik al het idee dat ik zomaar een volle baan opschuif dus ik vind 100 eigenlijk hard zat voor dit gebakkie
 
Ik vind hem redelijk koersvast voor een scootertje.
Mijn oude vespa gts was wel stabieler maar ook langer en zwaarder.
Ik rij niet vaak harder dan 80,teveel verkeer en camera,s.
Ik heb vroeger een oude honda lead 125cc 2takt gehad, die werd bij de 80 al erg wiebelig,door het dunne framepje en door de 10inch wielen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan