't Honda Ses 150 Dylan Topic

ik heb de malossi multivar op mijn vorige dylan gehad, trok als een gek, maar geen hogere top.
en het verbruik ging wat omhoog (in de stad) maar ik vind het toch een aanrader.
 
Wat betekend trok als een gek? :+

als het nou egt significant verschil maakt zou je er over kunnen nadenken, maar hoger verbruik wil ik niet hebben hoor, dus zal niks voor mij worden :P
 
Nog wat fotos gemaakt van de dylan ben er erg blij mee heb er veel meer aan als een echte motorfiets.
Je ramt zo snel langs de autos naar het stoplicht toe om ze er vervolgens flink uit te trekken.
 
Misschien als ik denk van toch maar proberen zo n vario :) ik zie het nog even lijkt me wel lekker nog harder optrekken
 
GroteFoto-MGEQUW8E.jpg

GroteFoto-PG4RZJTA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even tel piccies gemaakt had geen zin om de spiegelreflex erbij te nemen.
Beetje een idee hoe mijne eruit ziet.
De achterste vleugel wat bijgespoten was iets beschadigd maar nu weer als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Nog wat fotos gemaakt van de dylan ben er erg blij mee heb er veel meer aan als een echte motorfiets.
Je ramt zo snel langs de autos naar het stoplicht toe om ze er vervolgens flink uit te trekken.

Nou, flink eruit trekken met 150cc? Je rijd vlot weg, maar een vlotte auto gaat het je wel moeilijk maken (zo niet jou voorbij rijden), zelfs als je een 250cc hebt. Been there, done that. :] Tenzij je in Amsterdam of Rotterdam woont. :+
 
Tot nu toe heb ik ze er nog flink uitgetrokken hoor uiteraard is een snelle auto wel sneller maar ik woon in amsterdam inderdaad :P
 
Ziet er mooi uit zo in t zwart! Mijn fotos zijn wederom uitgesteld. Moest werken :P
 
In Amsterdam heb je idd meer aan een motorscooter dan een gewone motor. En ik moet zeggen een snorscooter die ietsje gekieteld is (50km/u) is in de stad ook gewoon erg snel. Geen helmpje op, lekker over het fietspad, niets mis mee! :) [behalve het volk wat er soms op rijd, en dan bedoel ik gewoon de 16 jarigen zonder besef van verkeersregels ]
 
Laatst bewerkt:
Wat ik heb gelezen maakt het op top niet uit.
Maar eigenlijk vraag ik me af, wat voor winst wil men behalen uit een 150 cc. Ik zou geen aanpassingen doen. Hooguit misschien de uitlaat, maar das voor de looks en geluid.
Heb ongeveer 8000 km gereden met mijn Dylan en er toen een leovince uitlaat op gezet.
Leovince adviseerd gelijk om in de vario andere rolletjes te doen, gedaan dus en het verschil is behoorlijk.
Trekkracht is veel beter en top hoger.
Heb eerst gereden met alleen de demper, trekkracht was echt weg, dit had te maken met de veel dikkere uitlaatbocht van de leovince.
Een aanrader dus.......zit nu op 12000km. :]
 
Heb ongeveer 8000 km gereden met mijn Dylan en er toen een leovince uitlaat op gezet.
Leovince adviseerd gelijk om in de vario andere rolletjes te doen, gedaan dus en het verschil is behoorlijk.
Trekkracht is veel beter en top hoger.
Heb eerst gereden met alleen de demper, trekkracht was echt weg, dit had te maken met de veel dikkere uitlaatbocht van de leovince.
Een aanrader dus.......zit nu op 12000km. :]

Die demper zat er al op bij mij toen k m kocht, kan dus niet vergelijken met standaard demper. Rolletjes zou ik niet weten.

Ik kreeg bij de 8000 km een melding van OIL CHANGE, hoe moet dat weg?
 
dick , bedoel je alleen de demper en geen andere rolletjes?

de melding krijg je weg door het knopje op je dashboard in te drukken, dan de contact sleutel op aan zetten en een paar tellen ingedrukt houden ,dan loslaten. dan blijft de melding als het goed is weer weg tot het tijd is om weer te verversen.
 
dick , bedoel je alleen de demper en geen andere rolletjes?

de melding krijg je weg door het knopje op je dashboard in te drukken, dan de contact sleutel op aan zetten en een paar tellen ingedrukt houden ,dan loslaten. dan blijft de melding als het goed is weer weg tot het tijd is om weer te verversen.

Aha, thnx, zal het straks proberen :)
 
Net ff stukkie gereden voor de pret komt er een bui omlaag ik denk gauw weg naar huis kom ik thuis mooie zonneschijn....
Elke keer als ik op de dylan stap krijg ik een grijns van hier tot tokio op mn smoel ik vind het zo n prettige machine :P
 
Laatst bewerkt:
Berg nieuwe fotos gemaakt met de spiegelreflex.
Alleen nu heb ik volgens mij best veel verbruikt zeker geen 1 op 28.....
Komt dat omdat ik constant aan die hendel draai met hoge snelheid ofzo???
Zie onderste foto trip had ik op 0 gezet volgetankt meter bijna beneden na 170 kms....

GroteFoto-DIVUHAQJ.jpg


GroteFoto-AUCFAJYC.jpg
 
Berg nieuwe fotos gemaakt met de spiegelreflex.
Alleen nu heb ik volgens mij best veel verbruikt zeker geen 1 op 28.....
Komt dat omdat ik constant aan die hendel draai met hoge snelheid ofzo???
Zie onderste foto trip had ik op 0 gezet volgetankt meter bijna beneden na 170 kms....

[afbeelding]

[afbeelding]

Moejje wat minder gas geven met optrekken enzo. Maakt bij mij aanzienlijk verschil. Nou rijd ik verder op de snelweg ook vaak net over de 90. Het lukt mij niet altijd om rustig op te trekken, vaak geef ik toch ook ff gas. Dus gecombineerd gebruik. Daarmee kom ik 1 op 28 uit.

En btw ik schat dat er nu zon 6,5 liter uit is. Dus je ligt aardig op schema denk ik met je verbruik. De meter gaat in het begin langzaam omlaag, midden stuk wat sneller, en laatste stuk in het rood zit er volgensmij nog 2 liter in. Ik tank altijd in het rood en dan gaat er max 7 liter in
 
Laatst bewerkt:
Net getankt 5,2 liter goed voor 8 euries :)
Minder gas geven lukt me niet ding moet gewoon snell wegzijn : )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan