't Honda Ses 150 Dylan Topic

full
 
Laatst bewerkt:
Beste forum-leden,

Graag jullie advies bij het volgende:

Ik wil de kleppen stellen, om daar bij te kunnen moet er nog al wat van de "kappen" gedemonteerd worden. Het probleem zit bij de grote kap aan de achterzijde, waar ook het achterlicht in zit.

Ik heb de drie bouten bij de bagagedrager los gemaakt, de kruiskopschroeven aan de zijkant waarmee de grote kap aan de voetenplank vastzit, de stiften van de plastic "piefjes" (weet even geen betere naam, trim clips in het Engels) uitgetrokken.
Volgens het Haynes-handboek moet de kap nu los kunnen, ze zeggen: release the tabs from the floor panel.

Maar hoe dan ? Moet je de kap naar achteren bewegen, of omhoog ? Ik durf er geen kracht op te zetten, het is allemaal maar kunststof en breekt zo af.
 
Beste Forummers,

Sinds 3 weken heb ik een Honda Dylan 150. Rijdt prima, heb alleen wel een vraagje:

Tussen de 60 en 70 km/h trilt het stuur behoorlijk, als je het even loslaat zwiept het heen en weer. Bij lagere en hogere snelheid geen probleem, de scooter is heel stabiel.
Bij het heen en weer halen van de voorvork voel ik geen speling op de balhoofdlagers.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn:

- voorband niet goed gebalanceerd ?
- balhoofdlagers staan toch te los ?
- nog iets anders ?

Alvast bedankt voor zinvolle reacties :-)

bij mij was het wel weg na nieuwe voorband. De oude voorband had te lang te zacht rond gereden wsl en had geen mooi loopvlak meer.

Beste forum-leden,

Graag jullie advies bij het volgende:

Ik wil de kleppen stellen, om daar bij te kunnen moet er nog al wat van de "kappen" gedemonteerd worden. Het probleem zit bij de grote kap aan de achterzijde, waar ook het achterlicht in zit.

Ik heb de drie bouten bij de bagagedrager los gemaakt, de kruiskopschroeven aan de zijkant waarmee de grote kap aan de voetenplank vastzit, de stiften van de plastic "piefjes" (weet even geen betere naam, trim clips in het Engels) uitgetrokken.
Volgens het Haynes-handboek moet de kap nu los kunnen, ze zeggen: release the tabs from the floor panel.

Maar hoe dan ? Moet je de kap naar achteren bewegen, of omhoog ? Ik durf er geen kracht op te zetten, het is allemaal maar kunststof en breekt zo af.

check wphb over volgorde van kappen weghalen even misschien is die wat anders in beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:
Wie kan mij vertellen wat een standaard onderhoudsbeurtje kost en met welke frequentie dit het beste kan worden uitgevoerd. De Dylan staat bekend om zijn trouwe diensten maar ik wil hem toch zo lang mogelijk rijden tegen een redelijke onderhoud. Nu weet ik ook dat er na 4000km olie ververst moet worden. Maar valt dit bij elke 4000km onder een kleine beurt?
Mijn Dylan kocht ik uit 2007 met 8900km op de teller. Inmiddels staat er probleemloos 12500km op de teller. Ik zie jullie advies graag tegemoet,
Groet, :)
 
Standaard beurtje , hangt er vanaf hoelang ze bezig zijn de ene dealer doet alleen nieuwe olie er in de andere ook met filter en vario schoonmaken misschien een nieuwe riem omdat hij al een aantal jaren oud is en misschien uitgedroogt.
nieuwe bougie kleppen stellen koppeling schoonmaken en na kijken misschien een nieuwe drukveer erin en kijken of de banden niet uitgedroogt met scheurtjes en remmen nog goed zijn.
Zal denk tussen de 30 en 600 euro kosten.
 
Ik probeer altijd zoveel mogelijk zelf te doen, olie verversen is niet echt een punt bij de Dylan, luchtfilter en bougie hetzelfde (handig klepje)
De monteurskosten spaar je op die manier al uit...
 
Leeft het hier nog een beetje?

Ik ben op zoek naar een Dylan 150cc, als iemand wat heeft staan voor een leuke prijs heb ik intresse.

Alvast bedankt!
 
Mijn budget is max 1000, en liefst een kmstand onder de 25.000.

Alleen het aanbod is zooo schaaaars haha.

Ik vind de Dylan 1 van de leukste motorscooters, dus daarom wil ik die gewoon heel graag.
 
Beste mensen na vorige week dit draadje over de Dylan doorgespit te hebben heb ik er ook eentje aangeschaft voor naast mijn motorfiets (BMW R 1100GS)

Heb er nog niet veel op gereden maar de funfactor vind ik in ieder geval al geweldig!

Even een paar vraagjes, welk merk en type slot werkt het beste met een Dylan? En is wat goed op te bergen?

Is een ruitje zinvol (comfortabeler)?

Zijn er mensen die handige tips hebben om er navigatie op te installeren?
 
Beste mensen na vorige week dit draadje over de Dylan doorgespit te hebben heb ik er ook eentje aangeschaft voor naast mijn motorfiets (BMW R 1100GS)

Heb er nog niet veel op gereden maar de funfactor vind ik in ieder geval al geweldig!

Even een paar vraagjes, welk merk en type slot werkt het beste met een Dylan? En is wat goed op te bergen?

Is een ruitje zinvol (comfortabeler)?

Zijn er mensen die handige tips hebben om er navigatie op te installeren?

1. gewoon goedgekeurd schrijfremslot...
2. uiteraard... maar doet afbreuk aan het imago... tenzij je Holeeder heet..
3. rammount aan de spiegel.

Gefeliciteerd met Dylan... en veel plezier ermee. :]
 
Beste Leeuwarder,

Ik gebruik een ART 4 goedgekeurd kettingslot van Abus en leg mijn Dylan ook altijd aan een lantaarnpaal o.i.d vast, anders dekt de diefstal-verzekering (ANWB Unigarant) niet. Het is en blijft bij bepaalde lieden een populair model....

Een ruitje heb ik nooit gebruikt, net zo min als navigatie, ik ga er tenslotte niet mee op vakantie

Veel plezier met je Dylan, hij bevalt me prima naast m'n BMW R80 RT :-)
 
Bedankt voor de eerste al snelle reactie's zie dat ik bij Unive ook minimaal een Art 4 of 5 slot moet hebben, hier kan ik wat mee.
Ik ga even op zoek naar een rammount voor de spiegel.
 
Laatst bewerkt:
Ruitje bevalt mij erg goed, zo lang het niet donker is en regent of mistig is..

Je vangt echt bijna geen wind. Daardoor heb ik ook veel minder last van mijn oren/gehoor..
 
Welk type ruitje heb je artifex? Vind persoonlijk de Puig erg goed staan op de Dylan, maar dat zegt natuurlijk niets over het comfort.
 
En wat navigatie betreft zou ik het liefst mijn telefoon op een goede manier even op bevestigen, het leukst natuurlijk met ook nog wat tips over waar stroom af te tappen en leuke oplossingen voor contact doosje etc.
 
Veel plezier ermee,
M'n buurman heeft er ruim 50K probleemloos ww mee gedaan,
Hoge ruit,lekker uit de wind,enjoy
 
Beste Dylan rijders,

Ik zit er over te denken om de rollers in de vario te vervangen door de "sliders" van dr.Pulley, en eventueel de koppeling door hun HiT koppeling alhoewel die prijzig is.

Heeft een van jullie hier ervaring mee, is het de moeite (en het geld) waard ?

Dank voor jullie reacties,

Dirk
 
En wat navigatie betreft zou ik het liefst mijn telefoon op een goede manier even op bevestigen, het leukst natuurlijk met ook nog wat tips over waar stroom af te tappen en leuke oplossingen voor contact doosje etc.


Ik gebruik onderstaande houder voor navigatie op de scooter, een PCX 125 in dit geval. Houder past ook op mijn DT maar weet niet meer waar ik deze gekocht heb.
Kleine zwarte draad in de 2e foto is een stukje koperdraad, mocht de houder op een of ander manier losraken ben ik niet direct de telefoon kwijt.

Als navigatie gebruik ik Mapfactor, een gratis app, offline, met kaarten op de SD-kaart.
Je kunt GPX bestanden inlezen in deze app. Ik heb Mapfactor nog niet zo ver dat deze de GPX bestanden ook be-navigeert. Ik zie wel de route op het scherm maar moet zelf de route volgen. M.a.w. ik moet zelf op het scherm letten waarheen de route loopt, Mapfactor geeft niet aan of er links-/rechtsaf gegaan moet worden.

Verder gebruik ik Routeconverter, waarmee ik zelf routes (als Track) op de computer kan maken. Een route als Track bestaat uit punten, verbonden met rechte lijnen. Door voldoende punten te kiezen kun je de track vrij nauwkeurig wegen laten volgen.

Ik heb geen electrische aansluiting gemaakt omdat er behoorlijk lang genavigeerd kan worden op een batterijlading. Normaalgesproken gebruik ik de telefoonnavigatie in de vrachtwagen en zet de schermhelderheid op 50%. Verbruik ligt dan op ong. 7.5% per uur. Heb laatst met de PCX een route van 255km gereden en had veiligheidshalve een extra batterypack meegenomen.
Helemaal probleemloos is de app echter ook niet, omdat deze wel eens vastloopt. Kost dan toch wel een paar minuten voordat deze weer functioneert. App is echter gratis, moet dan ook niet te veel zeuren.
Verder heb ik de ondergrond van de telefoonhouder, waar de telefoon op ligt, van zachter foam voorzien, om fijne trillingen in het stuur te dempen.

pcx34_zpsmoeppdoe.jpg


pcx35_zps4qucgv8d.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan