't Honda Ses 150 Dylan Topic

Hallo
Sinds kort de eigenaar van een Dylan ! Rijdt heerlijk ,alleen vind ik de voorvering aan de slappe kant.Is hier iets aan te doen? evt. nieuwe olie of zo ?
Ik zal een foto posten van mijn Dylan.
Bj 2004 km stand 25.000.
 
..
full
 
Hallo
Sinds kort de eigenaar van een Dylan ! Rijdt heerlijk ,alleen vind ik de voorvering aan de slappe kant.Is hier iets aan te doen? evt. nieuwe olie of zo ?
Ik zal een foto posten van mijn Dylan.
Bj 2004 km stand 25.000.

Bij mijn Dylan heb ik busjes bovenin de voorpoten geplaatst.
Hiermee geef je de veer iets meer voorspanning en slaat de vork niet zo snel meer "door".
Dit werkt prima voor mij, ik heb ze zelf gemaakt van een stuk pijp die qua diameter net in de veerpoot paste en +/- 20mm lang.
Is redelijk simpel zelf te doen met een beetje gezonde sleutel kennis.

Mvg
 
Hoe lang gaat een vario eigelijk mee,ik bedoel de 2 ijzeren schijven en niet de rolletjes.
Mijne heeft 37000km gereden en rijd en trekt nog goed maar op constante snelheid voel je toch iets trillen.
De snaar en rollen zijn nu 6000km oud
 
Ik vond een los stekkertje vlakbij de accu. Een geel en een zwart draadje in een wit stekkertje.
Iemand een idee waar de ze er van is?
Volgens werkt alles en ik vind hem ook niet in een dradenschema?
 
Volgens mijn Hayes manual is er maar een setje draadjes dat er op lijkt: wit/geel en zwart.
Het is de aansluiting van de "Throttle position sensor reset connector", je zou verwachten dat het stekkertje dan bij de carburateur aangesloten zou moeten zijn.

Andere kant van het draadje is je ECU (motor management). Als je Honda het verder prima doet zou ik me er niet al te druk om maken.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn Hayes manual is er maar een setje draadjes dat er op lijkt: wit/geel en zwart.
Het is de aansluiting van de "Throttle position sensor reset connector", je zou verwachten dat het stekkertje dan bij de carburateur aangesloten zou moeten zijn.

Andere kant van het draadje is je ECU (motor management). Als je Honda het verder prima doet zou ik me er niet al te druk om maken.
Een TPS reset connector?
Ik kijk morgen wel even of ik kan vinden waar hij hoort tezitten en hem dan aansluiten.
Maar dan hoort hij toch ook slecht te lopen?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de afmetingen van de binnenveren , dus de losse veren.
De diameter en de lengte.
Ik ben van plan om er andere in te zetten .
 
Een TPS reset connector?
Ik kijk morgen wel even of ik kan vinden waar hij hoort tezitten en hem dan aansluiten.
Maar dan hoort hij toch ook slecht te lopen?
Het is een stekkertje voor de dealer om hem uit telezen of zoiets,dus hij hangt wel goed daar.

Ik heb vandaag getankt bij de 210km ,normaal altijd bij de 180km dus ik zal wel rustig gereden hebben😎.
Na mijn vakantie zal ik eens naar de vario kijken,hij heeft nu 37500km gereden dus nakijken kan geen kwaad.
 
YqFSkGUMtpwv6B357


Ik ontdek aan de onderkant van het cockpitje aan iedere zijde 2 gaten waarachter schroefdraad (aan het stuur) zit, horen daar rubbers in en hoort dat vastgeschroefd? Of is dat voor de bevestiging van handkappen oid?

Ik zie zelf foto zo niet, hier het losse linkje nog eens

https://goo.gl/photos/YqFSkGUMtpwv6B357
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam dit tegen na onderzoek omdat er iets daar in de buurt resoneert bij iets hoger als stationair toerental, zijn er bekende puntjes bij de Dylan?
Zo te zien zit alles goed vast, misschien ergens een ruim rubbertje oid?
 
FF een losse vraag. Past de koffer van de SH300 op de Dylan? Zou handig zijn namelijk.
gr. Hans

<edit> Laat maar, ik zie zo al aan de vorm dat dit niet gaat passen.
 
Laatst bewerkt:
Ja luitjes, kon het weer niet laten, had toch beetje spijt van verkoop van de vorige...dus weer een Dylan 150 gekocht *O*
Natuurlijk was de eigenaar de codes kwijt maar ik heb em al thuis staan...
Stuurde als een dweil maar dat was niet raar met weinig lucht erin..ook de voorrem liep zwaar aan maar das weer opgelost..voor en achterrem moeten wel vernieuwd worden en voorbandje maar dat drukte de prijs ook weer...wordt vervolgd.
 
Heb nog wel een setje wielen met redelijke banden (voorwiel zit ook een goede schijf op)
En wat klein spul,laatste dingen van de sloper
 
Ja, staat hij sinds kort weer, moet ik ff speurders checken 8-) 8-)
Misschien is die nog gelinkt aan oud e-mail.
Mag hier ook met pb
 
Probeer het even op deze manier, ik zag geen veld om anders item aan dit topic toe te voegen.


Ik zie dat de stiknaad in het midden van de buddy wat uit elkaar getrokken raakt, heeft iemand een idee of er nieuwe hoezen voor de buddy te krijgen zijn? En of dat wat betaalbaar is en zelf te doen?
Alternatief is natuurlijk op de sloop zoeken, maar vind daar dan maar eens een heel nette.
Iemand hier toevallig nog een heel nette buddy te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan