't Honda Ses 150 Dylan Topic

weinig leven in dit topic, maar iemand een idee?
ik heb vanochten mijn dylan gestart en daarna uitgedaan omdat het zadel nog even open moest.
Daarna start poging gedaan maar dat ging niet goed.
geen spanning meer te zien ergens (dashboard blijft uit). Maar het contact relais zoemt/trilt nu zodra ik de sleutel omdraai.
Rem in knijpen en hij wordt stil, maar nergens zie ik spanning terug. Hoofdzekering is nog goed.

heb contact relais los gehaaldd en geprobeerd zelf het contact te maken op de stekkers die normaal het relais schakelt, maar het doet helemaal niets...

wie o wie heeft een idee?

ja ik, meet je accu eens en kijk wat ie doet als je contact aan zet.... hee zakt van 11.8V naar 3V dan... goh, zal ik die eens vervangen *O* -O-

wie had dat gedacht, van starten in 1 keer naar startkabels maar weer
 
Dat is naast de lagere aanschafprijs een reden dat ik lekker voor de oude loodaccu's blijf gaan, die overlijden meestal geleidelijk.
 
weinig leven in dit topic, maar iemand een idee?
ik heb vanochten mijn dylan gestart en daarna uitgedaan omdat het zadel nog even open moest.
Daarna start poging gedaan maar dat ging niet goed.
geen spanning meer te zien ergens (dashboard blijft uit). Maar het contact relais zoemt/trilt nu zodra ik de sleutel omdraai.
Rem in knijpen en hij wordt stil, maar nergens zie ik spanning terug. Hoofdzekering is nog goed.

heb contact relais los gehaaldd en geprobeerd zelf het contact te maken op de stekkers die normaal het relais schakelt, maar het doet helemaal niets...

wie o wie heeft een idee?
Doet hij het al weer?
Ik zou beginnen met de accu opladen met een slimme acculader die ook aangeeft of de accu nog goed is.
 
Waar zitten die stelschroefjes voor de koplamp ook al weer. Ik kan de ooit geprinte handleiding zo ff niet vinden.
Gr
 
Heeft iemand ervaring met verschillende brandstoffen in de dylan?
Ik tank altijd euro 95 bij de tinq want die zit om de hoek maar laatst heb ik er texaco XL in gedaan en hij loopt nu iets harder en trekt beter op(volgens mij).
Volgende tankbeurt weer tinq er in en kijken of het echt zo is,helaas tank ik maar 1x in de 1.5 maand dus moet ik nog even wachten .
 
Ik gooi er bij voorkeur benzine zonder ethanol in, dat zijn de meeste premiums, zeker straks voor het wegzetten in de wintermaanden wil ik er goed spul in, en ding neemt zo weinig dat die paar dubbeltjes me niet deren.
 
Hoe is de zit van de Honda Dylan? Ik heb een Kymco Agility 150 16" wielen gehad en ik gleed naar voren op het zadel. Dat is de rede dat ik de Kymco verkocht heb. Hoe zit een Honda Dylan? Schuif je niet naar voren? Ik ben 1,86 lang, niet overdreven dus.
 
Heeft iemand ervaring met verschillende brandstoffen in de dylan?
Ik tank altijd euro 95 bij de tinq want die zit om de hoek maar laatst heb ik er texaco XL in gedaan en hij loopt nu iets harder en trekt beter op(volgens mij).
Volgende tankbeurt weer tinq er in en kijken of het echt zo is,helaas tank ik maar 1x in de 1.5 maand dus moet ik nog even wachten .
Ik rij Euro98 (E5) , gemeten iets zuiniger maar vooral mooier lopen van de motor...................
 
Ik gleed ook iets naar voren op de dylan maar ik heb een stoffeerderij er wat vulling onder laten stoppen.
Kost weinig maar werkt goed.
 
Ik gleed ook iets naar voren op de dylan maar ik heb een stoffeerderij er wat vulling onder laten stoppen.
Kost weinig maar werkt goed.
Dat is een goed idee ja. Handig als ik daar weer last van heb. Denk dat ik dat niet meteen merk bij een proefrit.
 
Mijn dylan reset de tripmeter zelf steeds ,Ik druk hem op 0 na het tanken maar sinds kort springt hij zelf op 0.
Laatst 77km gereden en ineens spring hij naar 0 en begint weer opnieuw.

Iemand een idee wat het kan zijn?
De rest werkt prima.
 
Het zal idd de accu wel zijn.
Vanmorgen deed ik het contact aan en toen stond er nog een getal op de dagteller maar na het starten stond hij weer op 0.
Dus binnenkort nieuwe achterband,remmen,olie,luchtfilter, bougie en een accu.
 
Eindelijk luchtfilter, remmen en achterband vervangen vandaag.
6d154f9d-6629-4d0e-92ab-3d1131fca365.jpg

De achterband heeft er bijna 19k op gezeten ,de voorrem blokken bijna 10k .

Volgende week olie en vario vervangen.
In het service boekje staat niks over vervangen snaar of vario en alles is netjes ingevuld en hij staat bijna op 43000km.
 
Die blokjes en dat bandjes waren er ook wel aan toe haha, ik heb op die van mij nu een 15.000 km gereden, en de koppeling en aandrijving werken nog perfect, geen idee bij welke km stand dat ooit vervangen is, hij staat nu op een 45.000
 
De vorige eigenaar heeft er 35k mee gereden en voornamelijk op 80km wegen dus daar is de vario in gesleten en dat voel je. Verder doet de dylan nog niks verkeerd.
De uitlaat word nu wel slecht,maar hij staat altijd buiten dus dat is niet zo gek
 
zijn er hier mensen met tips voor fatsoenlijke site met onderdelen... mn half poelie is los gegaan en heeft langs deksel lopen slijpen. Heb dus behoefte aan
half poulie
ventilatie inlaat (is gesmolten door wrijving)
 
zijn er hier mensen met tips voor fatsoenlijke site met onderdelen... mn half poelie is los gegaan en heeft langs deksel lopen slijpen. Heb dus behoefte aan
half poulie
ventilatie inlaat (is gesmolten door wrijving)

Er worden altijd wel onderdelen aangeboden op Marktplaats, anders even bij de motorsloperij, Boonstra bied ook altijd onderdelen aan voor de Dylan.
Op Ebay is ook veel te vinden, en zelfs bij Ali.
 
Er worden altijd wel onderdelen aangeboden op Marktplaats, anders even bij de motorsloperij, Boonstra bied ook altijd onderdelen aan voor de Dylan.
Op Ebay is ook veel te vinden, en zelfs bij Ali.
jup.. dat rijtje afgewerkt idd. Zal nog eens wat bladeren bij ali, nog weinig behoefte aan gehad tot dus ver .. THX! :)
 
Even een vraagje, in de Dylan zou 10W40 moeten, hij heeft geen natte koppeling, kan er gewoon motorolie voor personenwagens in? Ik meen dat de 4T motorfiets olie enkel afwijkt omdat hij geschikt voor natte koppelingen is, of heb ik het mis?
 
Even een vraagje, in de Dylan zou 10W40 moeten, hij heeft geen natte koppeling, kan er gewoon motorolie voor personenwagens in? Ik meen dat de 4T motorfiets olie enkel afwijkt omdat hij geschikt voor natte koppelingen is, of heb ik het mis?
Ik zie dat de vraag wel eens eerder gesteld is heb het antwoord al. ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan