't Honda Ses 150 Dylan Topic

b51iQFZtkAl8GJKaXDHPkcLQeEuP9UcHGLZ-2BCJ5dhIMAAwVw_7miAeUMAdaVo_-tVQtRvkG9AUNDiJtHz3aMs7m2ZW4wrj5ByomsGVWkqmHqPkz9X7XkZ077Em0emf9UrD3HMvCaWlba1TupNgNRYFjGPN4WqZ2wZ1nBpvWVPJX0zmD8NV4xNdJCQZAAgbS43TD_NfpG5UicVGVKUGwODIZ97zLNna6-ImGt1UQNKLlFS_fcFDwSomUNYN5AbZu08wW_aHT28uKuGGZakQd_am3U7Aa4g7dN4cSvwy-fK-cwU--XC52-vyB9K6VC4Ejh8vWPWX35EYZOzbbyzUcDhG3vbI-6Q9znyR9O0SHZodl1aqPHFi2DUuntc_w3e1wMZpykPDag6fXVT9DhlxdwxHYObHS5-YwweUZNSUPiIaVDO8oA3iUzDyWZEL5o4KzDxWGwDtzUE-F8lo9_HeYWO_bGE_DCDjqqbxD7Xcdx1LhOGzQbYXi2PCubN9A7w2Vvq5bJV6Ihc8UMKjjvm6iS1if3E-dfyoariJbeszhj-oAIYvVyVA9N2dXYld4GJH8sE7UjedHGn-eNjl7gdXS1Vh7aP96csn9BGoMHr6cgUO8d7hbO2Sgmtm8CVklvj0iWUbY-1QvDmKXZ5sRFVC3W2zY4pP8xT5Zce03mvUQ88oKCoDSgf7FbKtkR84yZwL4BXLHbJvEnNxtyGsu00NZIKJrVTo67NcwV54smp16cZIRJBD49rPxKrvluseIBldKElkPd095G9Jrp7wryZ3MoDohqma9ZlkCFffbXi0FsGSci9bIOuvpHtwxeRdVbujylsgsn-zHvFgatXzQrKQokHoT_bzgZ2-n8o5LSO3wYInIhW7gRRU53NPX5JXO9L3Gq3-lD09MDElTi8DedmvX2VeMLDJ_bzl9Mq55iuRXXaW9QBEdTC0mw9uTl8Ep-i0skbqiFpdJSWsLtpUdyk1gViiEj1avEKCn-eS3jKmtvXGSG7n-vA4wKAR7fE9IFxxfrDaWnzwiZLdMV_7BSShHGjtOnSM=w1358-h1019-no
Klopt het dat de spiegels iets hoger en verder naar buiten staan?
 
Ik heb er inderdaad van die beugeltjes bij tussen, maar ik meen dat die oorspronkelijk bij het hoge scherm zaten.
Het geeft mij wat meer ruimte voor de bevestiging van de telefoonhouder.
Volgens mij is het wel te zien bij item van paar weken terug toen ik de telefoonhouder bevestiging liet zien.
 
Heerlijk binnen klussen aan de Honda Ses Dylan 150. Het weer laat het toch niet toe om te touren. De Honda Africa Twin is ook nog in winterslaap.
4497CD38-52BB-4744-9414-A065F090C09C.jpeg
 
Als jullie tijdens het rijden het stuur los laten, schud die van jullie dan ook zo met het stuur??

Er gebeurt verder niks maar het stuur gaat erg tekeer,tenzij ik achterop ga zitten ,dan is het weer over.
 
Als jullie tijdens het rijden het stuur los laten, schud die van jullie dan ook zo met het stuur??

Er gebeurt verder niks maar het stuur gaat erg tekeer,tenzij ik achterop ga zitten ,dan is het weer over.
Ik zal het morgen eens proberen. Tot nu toe is het mij niet opgevallen.

Vanavond ben ik over de autobaan terug gereden van Maarn naar Almelo. Of mensen zien je niet of mensen willen je gewoon niet zien. Voelde me net een sjoelschijf. Na Deventer ben ik maar binnendoor gegaan.
 
Ik rij soms over de A10 en dan wijzen mensen met hun vinger naar hun voorhoofd,in de stad krijg je ook niet altijd voorrang. Op de gewone motor nooit last van.
 
Als jullie tijdens het rijden het stuur los laten, schud die van jullie dan ook zo met het stuur??

Er gebeurt verder niks maar het stuur gaat erg tekeer,tenzij ik achterop ga zitten ,dan is het weer over.
Heeft te maken met een combinatie van
Slijtage voor/achterband en vering/demping en belasting in kg
Heb het ook wel bij diverse scooters gehad, verse bandjes, en/of nieuwe vering en het was over, maar kwam na verloop van km's wel weer terug
 
Klopt, met de Africa Twin dwing je toch net iets meer respect af.
Ben met de Monkey eens doelbewust van de weg af gereden
80 km weg, gaat van 2 baans naar enkelbaans (reed op de rechterbaan) auto vond het nodig ruim het verdrijvingsvlak te pakken, zodat hij naast me kwam rijden, om DAN, naast mij, naar rechts te sturen
Met 80 de voeten aan de grond gehad om hem rechtop te houden, maar gelukt, wit heet was ik, dus achtervolging ingezet
Dorp verderop (klein stukje) binnen de kom hem ingehaald en voor hem gestopt (Monkey dwars op de weg) tegemoet komend verkeer zorgde dat hij wachtte, deur los getrokken en gebriest, "Wat dat voor een idiote actie was"
Zijn antwoord: Ik wil een punt maken, dat je als brommer het fietspad op moet, en niet op de autobaan rijden
:? :? :? :?
En dan rijdt je iemand doelbewust de vernieling in??????
Heb hem echt de huid vol gescholden (nee, echt niet netjes, maar ja, was echt boos) Je rijdt achter me, zit een MOTORPLAAT op, dan ga je op een verdrijvingsvak ervoorbij om je punt te maken dat ikvolgens jouw ergens moet rijden waar ik niet mag komen (het fietspad)
Zijn vrouw liep ook op hem te mopperen..... Ik zei je toch, dat het geen brommer is........

Hij dook wel heel diep in zijn schulp, kon wel sorry af

-Edit-
Jaren terug, heb het hier ergens wel eerder verteld
 
Heeft te maken met een combinatie van
Slijtage voor/achterband en vering/demping en belasting in kg
Heb het ook wel bij diverse scooters gehad, verse bandjes, en/of nieuwe vering en het was over, maar kwam na verloop van km's wel weer terug
Misschien heeft het daar mee te maken, het is me alleszins niet duidelijk hoe het precies werkt.
Van Vespa's is dat schudden bekend. Ik rij met een Beverly en nooit iets van gemerkt, maar toch heeft die dat schudden ook.
Per toeval achter gekomen. Rond 60 per uur 1 hand van het stuur gehaald en dat stuur begon te schudden.
Ik heb er een beetje mee geëxperimenteerd.
Het schudden treedt op in een beperkt snelheidsgebied rond 60km/h. Rij ik sneller, geen probleem, rij ik trager, ook geen probleem.
Kom ik in dat 60 km/h gebied en laat ik het stuur los dan begint dat schudden. Hou ik met beide handen het stuur vast dan voel ik niets van schudden. Vast houden is gewoon je handen op het stuur houden, meer niet, dat is genoeg om dat schudden niet te hebben.
 
Mijne heeft het al vanaf 30kmpu , ik heb een cruise control erop zitten en die gebruik ik geregeld. Maar mijn achterschokbrekers zijn helemaal op, zadel trouwens ook.
 
Via Modern Vespa dit Youtube filmpje tegengekomen:
Het is al oud en de beeld- en geluidskwaliteit is dus niet al te best, maar zijn uitleg is dat wel.

Conclusie: dat schudden komt bij wellicht bijna elke motorfiets voor in een bepaald snelheidsgebied als je de beide handen van het stuur haalt. Niets ongewoons dus want eigen aan de constructie van de voorvork van een motorfiets.
Niet erg ook. Gewoon je stuur vasthouden en dat is alles.

Dat andere gedrag, dat weaven, dat kende ik niet. Maar is op zich ook niet zo vreemd.
Hoge en smalle voorwerpen, zoals vb een motorfiets, die je door een medium trekt zoals water of lucht beginnen spontaan een golfvormige beweging te maken. Hoge schouwen gaan ook heen en weer loodrecht op de windrichting.
 
Het balanceren van deze wielen is ook nog een dingetje, ik heb bij zo'n apparaat waar ze standaard ook niet op kunnen een as van 11mm op maat gemaakt die precies strak in de lagers past.
Heb bij geen enkele snelheid ook maar de minste onbalans meer.
 

Bijlagen

  • 20230406_122018.jpg
    20230406_122018.jpg
    128,3 KB · Weergaven: 16
Mijn voorkeur ging ook uit naar een City Grip 2 maar die was niet voorhanden en ik had echt een nieuwe achterband nodig op mijn Beverly.

Het is een Dunlop Scootsmart geworden en ik moet zeggen dat die me wel goed bevalt.
Goed grip, ongevoelig voor naden en zo in het wegdek. Over de slijtvastheid kan ik me niet uitspreken. Ik heb er nog maar een kleine 2000km mee gereden.

Mijn conclusie: je moet niet te beperkend zijn, er zijn wel meer goede banden op de markt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan