'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Gaaf ding!

Is het verbruik nog een beetje te doen? Had gelezen dat het enorme zuipschuiten zijn. :9

Het is echt afhankelijk van de rechterhand, met een beetje normaal toeren kan het ding de 1:21 wel halen maar zodra je een beetje gek gaat doen word dat al gauw 1:10
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Die wheelie simulator was wel geinig, toch moeilijker als ik dacht om m mooi te balanceren dat er net geen spanning op de sjorband zat.
 
Ik vind dit (naast de R1/R6) een van de weinige mooie yamaha's op dit moment (ik ben normaliter Yamaha fan). Zuipen zal ie wel doen als een R1 ;-)
Mja, de MT-10 (Tourer) kun je zien als de opvolger van de Fazer 1000, alleen dat verbruik komt niet echt in de buurt. Doe 1 op 18 op de Fazer, de MT-10 doet 1 op 12,5 (fabrieksopgave). Vindt ik wel knap van een fiets die 15 jaar jonger is. :9

Heb bij veel huidige Yamaha's niet echt dat ik ze mooi vindt (te modern Japans), gaaf/bruut vindt ik een beter woord.
Vindt de nieuwe Ténéré 700 overigens wel mooi, daar zou ik uiteindelijk wel mijn WR250R op willen inruilen. :Y
 
Heb sinds kort (een week) een CBR600F, daarmee zit ik over de eerste 400km op gemidddeld 1:20, en dan heb ik niet echt m'n best gedaan om zuinig te rijden (lees: hier en daar fel optrekken, door tot de toerenbegrenzer etc). Mij hoor je niet klagen in elk geval, maffe ding is zuiniger dan m'n vorige motor, Diversion 900 :P
 
Mja, de MT-10 (Tourer) kun je zien als de opvolger van de Fazer 1000, alleen dat verbruik komt niet echt in de buurt. Doe 1 op 18 op de Fazer, de MT-10 doet 1 op 12,5 (fabrieksopgave). Vindt ik wel knap van een fiets die 15 jaar jonger is. :9

Heb bij veel huidige Yamaha's niet echt dat ik ze mooi vindt (te modern Japans), gaaf/bruut vindt ik een beter woord.
Vindt de nieuwe Ténéré 700 overigens wel mooi, daar zou ik uiteindelijk wel mijn WR250R op willen inruilen. :Y

Wat je nu heb is wel meer vermogen. Ooit was 140PK uit een 1000 nog erg veel en het zal wel met een schone verbranding te maken hebben. Ooit wel eens een vergelijking met een houtkachel gelezen. Daar moet je ook meer hout opgooien voor een mooiere verbranding, anders gaat het een beetje smeulen en roken.

Ik mis de motoren met een kuip(je). Naked is nu de trend.... . Die T-700 is wel gaaf en zeker weer de goede richting op qua design..

Maar zoals de Tracer serie vind ik ook niet verkeerd maar vond de TDM reeks dan even wat meer motor (waarom ik dat idee heb weet ik niet)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Heb sinds kort (een week) een CBR600F, daarmee zit ik over de eerste 400km op gemidddeld 1:20, en dan heb ik niet echt m'n best gedaan om zuinig te rijden (lees: hier en daar fel optrekken, door tot de toerenbegrenzer etc). Mij hoor je niet klagen in elk geval, maffe ding is zuiniger dan m'n vorige motor, Diversion 900 :P

Carburateurs zijn nog niet zo verkeerd hoor. Die XJ 900 is zwaarder, luchtgekoeld en heeft een cardan aandrijving (kost je ook 15% vermogen=meer brandstof)
 
Carburateurs zijn nog niet zo verkeerd hoor. Die XJ 900 is zwaarder, luchtgekoeld en heeft een cardan aandrijving (kost je ook 15% vermogen=meer brandstof)

Klopt ook, het scheelt ongeveer 60kg al met al. En de CBR heeft natuurlijk ietsje meer vermogen dan de Diversion. Jaren monteur geweest, maar heb meer met het iets oudere spul, minder elektra :P
 
Laatst bewerkt:
Als je een mt10 overweegt om te toeren kun je beter naar de tracer 900gt kijken met “normaal” rijden doe ik Max een keer 150km op een tank maar het ding veel te leuk om leuk te rijden en boven de 4K rpm rijdt hij pas lekker soepel
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Wat je nu heb is wel meer vermogen. Ooit was 140PK uit een 1000 nog erg veel en het zal wel met een schone verbranding te maken hebben. Ooit wel eens een vergelijking met een houtkachel gelezen. Daar moet je ook meer hout opgooien voor een mooiere verbranding, anders gaat het een beetje smeulen en roken.

Ik mis de motoren met een kuip(je). Naked is nu de trend.... . Die T-700 is wel gaaf en zeker weer de goede richting op qua design..

Maar zoals de Tracer serie vind ik ook niet verkeerd maar vond de TDM reeks dan even wat meer motor (waarom ik dat idee heb weet ik niet)
De MT-10 heeft ook maar 17pk meer op papier, zal wel onderin wel wat meer power hebben denk ik(?). Maar het is gewoon slecht van Yamaha, BMW doet het beter met de S1000R. Klopt dat er meer brandstof nodig is voor een schonere (koelere) verbranding. :Y
 
Als je een mt10 overweegt om te toeren kun je beter naar de tracer 900gt kijken met “normaal” rijden doe ik Max een keer 150km op een tank maar het ding veel te leuk om leuk te rijden en boven de 4K rpm rijdt hij pas lekker soepel
Had laatst een stukje gereden op de normale Tracer 900 tijdens de Gebben demo dag maar werd er niet enthousiast van. Voelde wel licht aan maar vond het niet bijzonder in de bochten. En ook een aardig zenuwachtig op het gas maar ook weer niet bijzonder krachtig (niet het spaceship hyperdrive gevoel wat de Fazer mij geeft als ik op het gas ga).

Maar de MT-10 is denk ik dan ook meer hooligan tool als ik dat zo hoor :9
Fazer is vanaf stationair al soepel en kan 300km op een tank. Scheelt dat ik de Fazer nog niet zo lang heb en hem graag eerst op een ton zet (staat nu op 50k) voordat ik hem weg doe. :Y
 
Heb sinds kort (een week) een CBR600F, daarmee zit ik over de eerste 400km op gemidddeld 1:20, en dan heb ik niet echt m'n best gedaan om zuinig te rijden (lees: hier en daar fel optrekken, door tot de toerenbegrenzer etc). Mij hoor je niet klagen in elk geval, maffe ding is zuiniger dan m'n vorige motor, Diversion 900 :P
Foto's! :9
 
Een foto'tje dan :)
 

Bijlagen

  • CBR600F2.jpg
    CBR600F2.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 7
Bij deze meld ik me dan ook maar vanaf de overkant vd IJsselbrug!
Ik had als eerste motor een GSX600F gekocht, die helaas te vroeg is overleden...
Nu gisteren een custom Diversion 600 gekocht.
Eind vd week haal ik hem op, omdat de vorige eigenaar hem nog even netjes wil afleveren.
Voorvorkkering was lek en die wordt incl betere olie vervangen.
Tevens was er iets met het ventiel vd achterband en die wordt ook vervangen.
Dus nog ff geduld en ik kan Hattem weer onveilig maken! :+
9E59BD61-C25D-4BBF-8771-D5518443B289.jpeg
 
Bij deze meld ik me dan ook maar vanaf de overkant vd IJsselbrug!
Ik had als eerste motor een GSX600F gekocht, die helaas te vroeg is overleden...
Nu gisteren een custom Diversion 600 gekocht.
Eind vd week haal ik hem op, omdat de vorige eigenaar hem nog even netjes wil afleveren.
Voorvorkkering was lek en die wordt incl betere olie vervangen.
Tevens was er iets met het ventiel vd achterband en die wordt ook vervangen.
Dus nog ff geduld en ik kan Hattem weer onveilig maken! :+
Bekijk bijlage 1398342

Diversions zijn echt lekkere fietsen kerel, rip gsx600f...
 
Een Diversion, inderdaad prima spul :) Heb de 600 en de 900 gehad, vooral die laatste was een goede toerbuffel en mocht ik ooit moeten reizen voor woon-werk, staat met name de 900 absoluut op de lijst. Voor naast de CBR dan dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan