'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

ik meld mij bij deze ook aan voor de club. Mijn naam is Bennie, 33 jaar en woonachtig in zwolle. Sinds kort de trotse eigenaar van een Yamaha R6 uit 1999 genaamd Stacy. altijd wel in voor een ritje mochten er mensen zijn die nog mensen zoeken om te toeren.


R6.jpg
 
ik meld mij bij deze ook aan voor de club. Mijn naam is Bennie, 33 jaar en woonachtig in zwolle. Sinds kort de trotse eigenaar van een Yamaha R6 uit 1999 genaamd Stacy. altijd wel in voor een ritje mochten er mensen zijn die nog mensen zoeken om te toeren.


Bekijk bijlage 1546115
Welkom :)

Is volgens mij al wel weer een tijdje geleden dat er een ritje vanuit mf zwolle is georganiseerd
Zeg dat niet te hard. Ik heb ooit iemand gesproken die een rij-ontzegging heeft gehaald met een MT-03.....
Beetje late reactie maarreh, ik heb het gepresteerd op een Honda NTV uit 93 (werd toen niet zo heel erg gewaardeerd in dit toptic:+)
Maar eventjes een paar seconden aan het gas en je bent er al, ook met circa 50pk. Vindt het altijd knap hoe mensen met een 1000cc supersport zich kunnen inhouden.
 
Nog tips voor ritjes in de omgeving van Zwolle? Wordt morgen mooi weer namelijk.
 
Via Hasselt naar Zwartsluis naar Baarlo naar Meppel naar oud avereest. Bakje koffie bij ten Cate en dan terug (al dan niet binnendoor maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd zonder er te rijden)
 
Hmmz, ik heb vrij, maar de agenda is evengoed best vol. Anders had ik misschien kunnen aansluiten :(

Zo heb ik mijn motortrailer thuis staan, nog ff iets aanpassen en dan kan die weer richting opslag. En gisteren kon ik mijn project motor weer ophalen bij een niet nader te noemen motorzaak (iets met name and shame, ga ik niet doen). Ik bracht hem voor het afstellen van de carburateurs, toen men er gisteren mee kwam dat het brandstofrelais o.a overleden zou zijn heb ik hem daar opgehaald. Dat ging duidelijk niet goed komen.

Heb 'm nu hier thuis weer op de brug gezet, even een accu erbij gepakt ivm startkabels. Choke, startknop... Jahoor, lopen! Toch wel gek dat-ie het gewoon doet met een kapot brandstofrelais, is het niet? Ik ga het zelf wel weer doen, ik was nu een aardig bedrag armer en ik weet nogsteeds niks, want de diagnose die men gesteld heeft klopt van geen kant. Erg jammer...
 
Over de dijk van de IJssel, richting Deventer, ga je via Hattem enzo. Doordeweeks helemaal top zonder fietsers en wielrenners.

Is dat de agenda morgen overdag te vol is, anders sloot ik aan.

thanks voor de tip, volgende keer maar weer dan ;)


Via Hasselt naar Zwartsluis naar Baarlo naar Meppel naar oud avereest. Bakje koffie bij ten Cate en dan terug (al dan niet binnendoor maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd zonder er te rijden)

die heb ik laatst gereden. Best een mooie route trouwens
 
Hmmz, ik heb vrij, maar de agenda is evengoed best vol. Anders had ik misschien kunnen aansluiten :(

Zo heb ik mijn motortrailer thuis staan, nog ff iets aanpassen en dan kan die weer richting opslag. En gisteren kon ik mijn project motor weer ophalen bij een niet nader te noemen motorzaak (iets met name and shame, ga ik niet doen). Ik bracht hem voor het afstellen van de carburateurs, toen men er gisteren mee kwam dat het brandstofrelais o.a overleden zou zijn heb ik hem daar opgehaald. Dat ging duidelijk niet goed komen.

Heb 'm nu hier thuis weer op de brug gezet, even een accu erbij gepakt ivm startkabels. Choke, startknop... Jahoor, lopen! Toch wel gek dat-ie het gewoon doet met een kapot brandstofrelais, is het niet? Ik ga het zelf wel weer doen, ik was nu een aardig bedrag armer en ik weet nogsteeds niks, want de diagnose die men gesteld heeft klopt van geen kant. Erg jammer...

Net toch weer even langs geweest bij desbetreffende motorzaak.

Ze waren het toch wel met me eens dat het raar was, al blijven ze staan achter hun constateringen. De eigenaar/directeur bood aan om m'n geld terug te geven (netjes!), maar ik was niet zozeer geïnteresseerd in het geld. Hun kachel moet ook branden, zo werkt dat. Heb ze verzocht om mijn gegevens uit hun systeem te halen, want ik voel me toch niet correct behandeld en ik wens met hen nooit meer zaken te doen. Al helemaal niet toen de eigenaar/directeur terug kwam en mij (non)verbaal zeer agressiief te woord stond. Uiteindelijk het geld overigens wél aangepakt. Ze hadden het van me mogen houden, dat ze er maar gelukkig mee worden. Maar als je professioneel bent, behandel je je klanten niet zo.

Nogmaals, ik ga geen namen noemen. Dat is beneden mijn niveau.
 
Laatst bewerkt:
Net toch weer even langs geweest bij desbetreffende motorzaak.

Ze waren het toch wel met me eens dat het raar was, al blijven ze staan achter hun constateringen. De eigenaar/directeur bood aan om m'n geld terug te geven (netjes!), maar ik was niet zozeer geïnteresseerd in het geld. Hun kachel moet ook branden, zo werkt dat. Heb ze verzocht om mijn gegevens uit hun systeem te halen, want ik voel me toch niet correct behandeld en ik wens met hen nooit meer zaken te doen. Al helemaal niet toen de eigenaar/directeur terug kwam en mij (non)verbaal zeer agressiief te woord stond.

Nogmaals, ik ga geen namen noemen. Dat is beneden mijn niveau.
Gewoon aan de brandpaal ermee, welke zaak was het? :+

Sleutel meestal gewoon zelf, heb je ook niet van dat gezeur. M'n Hawk GT had ik laten afstellen door tk op de dyno, ging prima.
 
Gewoon aan de brandpaal ermee, welke zaak was het? :+

Sleutel meestal gewoon zelf, heb je ook niet van dat gezeur. M'n Hawk GT had ik laten afstellen door tk op de dyno, ging prima.

Ik doe normaal ook alles gewoon zelf. Ik ben jaren auto monteur geweest, en ik beschik over een schuur met o.a een heftafel ;) In dit geval twijfelde ik aan mijn carbtune, ik wilde de Magna afstellen maar de carbtune reageerde nergens op. Toen toch maar besloten de motor door een professional te laten afstellen, incl. ultrasoon reinigen. Gewoon, in één keer goed doen.

Gezien mijn ervaring (of beter gezegd: aanvaring) met de directeur, is het verleidelijk om de naam te noemen... Maar nee, ik ga het niet doen. Het begon met miscommunicatie aan de kant van die zaak tussen balie medewerker en monteur, ongetwijfeld. Ik geloof niet dat iemand daar bewust erop uit is geweest om de zaak te besodemieteren. Dat men uiteindelijk aanbood dat ik maar mijn geld terug moest nemen, is netjes. Een excuses erbij en we waren wat mij betreft als vrienden uit elkaar gegaan. Let wel, als de directeur dit niet had gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Net toch weer even langs geweest bij desbetreffende motorzaak.

Ze waren het toch wel met me eens dat het raar was, al blijven ze staan achter hun constateringen. De eigenaar/directeur bood aan om m'n geld terug te geven (netjes!), maar ik was niet zozeer geïnteresseerd in het geld. Hun kachel moet ook branden, zo werkt dat. Heb ze verzocht om mijn gegevens uit hun systeem te halen, want ik voel me toch niet correct behandeld en ik wens met hen nooit meer zaken te doen. Al helemaal niet toen de eigenaar/directeur terug kwam en mij (non)verbaal zeer agressiief te woord stond. Uiteindelijk het geld overigens wél aangepakt. Ze hadden het van me mogen houden, dat ze er maar gelukkig mee worden. Maar als je professioneel bent, behandel je je klanten niet zo.

Nogmaals, ik ga geen namen noemen. Dat is beneden mijn niveau.

Dat is even balen! Gelukkig in ieder geval je geld terug, ondanks dat je er geen belang bij had haha.

Ik weet over welke zaak je het hebt (denk ik:9)
Toevallig zat ik maandagmiddag daar aan tafel en hadden ze het over ik vermoed jou motor met “hobby monteur” die denkt een hele monteur te wezen dit en dat.

Ik zat daar omdat ik imitatie voorremmen had gekregen die na 3000km nog steeds een raar geluid maakte als ik volop de rem in kneep.
Ze hebben nu originele er onder gezet en ik hoefde alleen het verschil ten opzichte van de imitatie te betalen.
 
Dat is even balen! Gelukkig in ieder geval je geld terug, ondanks dat je er geen belang bij had haha.

Ik weet over welke zaak je het hebt (denk ik:9)
Toevallig zat ik maandagmiddag daar aan tafel en hadden ze het over ik vermoed jou motor met “hobby monteur” die denkt een hele monteur te wezen dit en dat.

Ik zat daar omdat ik imitatie voorremmen had gekregen die na 3000km nog steeds een raar geluid maakte als ik volop de rem in kneep.
Ze hebben nu originele er onder gezet en ik hoefde alleen het verschil ten opzichte van de imitatie te betalen.

Het zou mij totaal niet verbazen als we het dan inderdaad over dezelfde zaak hebben. Tsja, zegt meer over hun dan over mij. Ik weet dat ik gewoon netjes een vakopleiding heb gehad ;) Ondertussen heb ik wel ernstige twijfels bij de kwaliteiten en vakkennis van hun monteurs, en dan met name degene die ik altijd wel hoog had zitten (die ook aan de motor gewerkt heeft).

Er is ofwel sprake van miscommunicatie (lijkt me het meest waarschijnlijk), of men is er vanuit gegaan dat ik de technische staat van de motor niet kende en heeft er een extra slaatje uit willen slaan. Het resultaat mag duidelijk zijn. Mij zien ze daar nooit meer terug, en dat geldt ook voor de mensen die ik altijd heb doorgestuurd. Definitief afgelopen. Het verhaal mbt de motor is wat mij betreft afgehandeld, men heeft aangeboden mijn geld terug te geven en dat heb ik aangenomen. Case closed. Maar het gedrag van de eigenaar/directeur? Tsja... "Niet professioneel", laat ik het zo maar schrijven.

Onderaan de streep blij dat ik mijn motor weer in eigen beheer heb, en hij inmiddels ook weer loopt. Ik had dit gezeik allemaal liever niet gehad, maargoed.. Inmiddels is me een goede carbtune te leen aangeboden, ik ga gewoon zelf aan de slag (zoals ik normaal dus altijd doe) en dan komt 't gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
Het zou mij totaal niet verbazen als we het dan inderdaad over dezelfde zaak hebben. Tsja, zegt meer over hun dan over mij. Ik weet dat ik gewoon netjes een vakopleiding heb gehad ;)

Er is ofwel sprake van miscommunicatie (lijkt me het meest waarschijnlijk), of men is er vanuit gegaan dat ik de technische staat van de motor niet kende en heeft er een extra slaatje uit willen slaan. Het resultaat mag duidelijk zijn. Mij zien ze daar nooit meer terug, en dat geldt ook voor de mensen die ik altijd heb doorgestuurd. Definitief afgelopen. Het verhaal mbt de motor is wat mij betreft afgehandeld, men heeft aangeboden mijn geld terug te geven en dat heb ik aangenomen. Case closed. Maar het gedrag van de eigenaar/directeur? Tsja... "Niet professioneel", laat ik het zo maar schrijven.

Onderaan de streep blij dat ik mijn motor weer in eigen beheer heb, en hij inmiddels ook weer loopt. Ik had dit gezeik allemaal liever niet gehad, maargoed.. Inmiddels is me een goede carbtune te leen aangeboden, ik ga gewoon zelf aan de slag (zoals ik normaal dus altijd doe) en dan komt 't gewoon goed.

Je bent weer een wijze les wijzer geworden, laten we het daar maar op houden :t
Klopt het dat deze motor een jaar heeft stil gestaan? Zo weet ik 99% zeker dat het om jou motor ging haha. Niet dat iemand er wat aan heeft want ik ben totaal niet technisch als het op motors/auto’s aan komt _O-
 
Je bent weer een wijze les wijzer geworden, laten we het daar maar op houden :t
Klopt het dat deze motor een jaar heeft stil gestaan? Zo weet ik 99% zeker dat het om jou motor ging haha. Niet dat iemand er wat aan heeft want ik ben totaal niet technisch als het op motors/auto’s aan komt _O-

Ook wel een paar jaar :) Gelukkig binnen, want anders was ik er niet aan begonnen. Ik denk 100% dat wat jij hebt gehoord over mij ging. Ik schreef het al: Dat zegt meer over hoe zij in elkaar zitten, dan over mij. Ik heb ze tijdens het gesprek ook gezegd: Als je denkt: Gatverdamme, heeft er eerst iemand anders aan die motor gewerkt en nu mogen wij het oplossen... Als monteur zijnde heb ik die gedachten ook vaak gehad bij een half werkende auto die eerst door de eigenaar verder was gesloopt. Als ze daar eerlijk voor uitgekomen waren, had ik daar respect voor gehad. Ookal ben ik dus zeker niet de eerste beste hobbyprutser, maar als ze hadden gezegd "Joh alsjeblieft, doe ons een lol... Rot op met dat ding". Prima, had ik 'm gewoon weer meegenomen en was al dit gekloot niet nodig geweest. Tegenover mij werd ontkent dat ze er zo tegenaan keken, maar als ik jouw post zo lees... Weer een kans voor ze om eerlijk te zijn, die ze niet hebben benut.

Had-ie buiten stil gestaan, had ik 'm gesloopt en in onderdelen verkocht. Die les heb ik wel geleerd, toen ik via MF een VF1000F verkocht. Ik had het ding als donor motor gekregen bij een goed rijdende VF1000F maar ik had geen donor fiets nodig in mijn ogen, en ik heb ook geen onbeperkte ruimte. Verder niet naar gekeken (Dat had ik dan wellicht wel moeten doen...). Ding verkocht, en later bleek er water in de cilinders te staan. Ding verroest, blok kon in het oud ijzer. Dat is natuurlijk heel lullig, de koper nam mij niks kwalijk (en het ging om heel weinig geld). Anders had ik die motor terug genomen, ik zit niet op gezeik te wachten en wil geen slechte naam hebben voor een donor/sloop motor, nog niet misschien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan