T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie...

Tsja Evert, waarom waren race Suzuki's blauw-zilver, Yamaha's rood-wit, Hionda's rood zilver, MV's rod met rood frame...

De T20's waren er in ieder geval vaf het begin ook in candyred, al vind ik de diepblauwe inktlak candyblue het mooiste staan met het vele chroom op die machines. Alhoewel, mss is candy red ook niet gek... ;)
full
 
Het voorbandje is nog helemaal origineel, INOUE 2.75-18 4-PLY RATING. Maar een tikkie droog '(
full
 
Probeer die vorkpoten eens te demonteren. :Y
Zou dat steekasoog afbreken of gaat de wringpijp krom?
full
 
Valt niet mee dit zonder co-lateral damage los te krijgen.[afbeelding]

Weet niet of je zo'n oliefiltersleutel met kettinkje hebt ?

Maar anders zo'n "sleutel" gebruiken en een stuk oude binnenband om het chroom en ketting aanklemmen en draaien maar :Y

De beste manier is om die 2 bussen te "lossen" als de voorvork nog in de motor zit en dan kun je ze daarna met de hand verder losdraaien bij de verdere demontage.
 
Laatst bewerkt:
Nog druk aan het slopen, maar ook al bezig met "serious business". Verzamelen van NOS parts. Al valt dat NOS wel mee, sommige handelaren zien weinig verschil tussen NNR (Nearly New Replica) en NOS.
full
 
Thx Dunsz.

Inderdaad rubbertje erom was verstandiger geweest dan deze lappen katoen...Zal dat onthouden voor bij de montage.
 
Niet alles is wat het lijkt...

Onderdelen exemplarisch voor dit fietsje: roest, krom en....twee 1/4" boutjes in de kroonplaat |(

full
 
Niet alles is wat het lijkt...

Onderdelen exemplarisch voor dit fietsje: roest, krom en....twee 1/4" boutjes in de kroonplaat |(

[afbeelding]

Ach, blijf het als een uitdaging zien :Y hij is inmiddels behoorlijk "bejaard" en schaars :+
Ben in 2003 begonnen aan een T350J uit '72 en zoek af en toe nog naar onderdelen *D
Hij is wel mooi en betrouwbaar en zeer rijdbaar, maar je blijft wensen houden ;)
Het belangrijkste als je er mee wilt rijden :] is een goed en betrouwbaar blok en de electrische installatie. Pas dan heeft "blingen" zin :Y
 
Mooie details, hoe verzorgd een serie produktie ontwerp T20 anno 1964 werd opgebouwd: smeernippels op de remhevels en o-ring afdichitingen. Houden straatvuil buiten en smeervet binnen.

Bij nasmeren is het zeker dat het vet in de remtrommels blijft :? .....rare jongens die Japanners. :Y

full
 
Vetnippels zijn idd verdwenen. Valt ook weinig na te smeren. Zo vuil of heet wordt het nou ook weer niet.

Denk dat Suzuki heel hard z'n best heeft gedaan om de T20 heel goed te maken (eerste produktiemotorfiets met 6 versnellingen, gescheiden smeersysteem en veel vermogen voor een 250 in die tijd). Op sommige punten zelfs te goed. *D

Helaas zijn de binnenvorkpoten aangevreten.... ;(


Zoeken naar een oplosing...
full
 
Vetnippels zijn idd verdwenen. Valt ook weinig na te smeren. Zo vuil of heet wordt het nou ook weer niet.

Denk dat Suzuki heel hard z'n best heeft gedaan om de T20 heel goed te maken (eerste produktiemotorfiets met 6 versnellingen, gescheiden smeersysteem en veel vermogen voor een 250 in die tijd). Op sommige punten zelfs te goed. *D

Helaas zijn de binnenvorkpoten aangevreten.... ;(


Zoeken naar een oplosing...[afbeelding]


Er is/was iemand op MP die daar mee adverteerd(e). Het opnieuw hard ver chromen/ slijpen van vorkpoten. En volgens mij heb ik ook heel positieve reacties over die man gelezen :Y
 
Bedankt voor de tip, maar soms kost hardverchromen en slijpen meer dan NOS pootjes uit de E-Baai. Alhoewel je dan maar moet afwachten wat je krijgt.

Metteen ff een kenmerk van de vroege T20 series: tankdop of is het hier tankstop :}

Tank is leeg maar toch behoorlijk zwaar en stinkt een uur in de wind naar peut. Binnenkant is chocolade bruin. Dat belooft niet veel goeds. :N

full
 
Is een tankje uit de eerste series met tankstop. Wil 'em daarom liever opknappen.

Wat verbetering in de tankontluchting. *O* Komen later toch weer de chroom schilden overheen.

Is deze tank nog te redden??? ;(

Iemand tips voor een inktlak spuiterij?

full
 
Mooi fietsje! Deed me meteen denken aan de Kawa Avenger 350 uit 69 die ik gehad heb!
Nog spijt dat ik hem verkocht heb, lang geleden...
 
heb ook een t20 gehad nieuw gekocht in 1968(2900 gulden), ik weet nog dat de voorste ophangbout wel eens brak latere types hadden een extra buisje tussen de wieg.
het instruktieboekje moet nog ergens liggen.
veel succes. gr,jan.
 
Haha, die zwarte schoensmeer. _O-

Zal voor de krukaskeerringen ook niet veel helpen ben ik bang.

Nasst de tank een gevreesde probleem zone: de middelste krukaskeerringen. Maatje moeilijk en kennelijk nergens te krijgen? :N



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan