T500 R '71 caféracer bezinnings-project

Als ik heel eerlijk mag zijn, laat deze fiets intakt en koop een of ander echt brikje om om te bouwen tot caferacer. Gebruik de zoekfunctie maar eens en je zal versteld staan van al het schoons wat op het forum te vinden is op dit gebied.
Jouw T 500 vind ik veel te zeldzaam om te verbouwen, die behoort zijn originele schoonheid te behouden.

Er zijn genoeg caferacer waardige fietsen te koop, voor een leuk verbouw projectje. Ik ben zelf bezig met een cb 550, maar een volgende project wordt wel met een ander soort fiets, ik denk meer een 2 pitter o.i.d.
 
Was eigenlijk stiekem wel van plan alles om te bouwen zonder onomkeerbare veranderingen te doen aan het frame en dergelijke.
Zo zou ik de rearsets op een originele bevestiging plaatsen, evenals de tank en de zit.
Om achteraf nog lekker toe te slaan met een originele restauratie als die drang er zou komen.. O-)
echt zwaar ombouwen krijg ik niet over m'n hart!!

En over dat "pareltje" gesproken... op de foto ziet hij er wel goed uit, de demontage onthulde wel heel andere dingen zoals bad paintjob -lees: met borstel en geweldig dikke verf- , heel de moto gemonteerd met DIY-vijsjes. geklooide bekabeling... B|

Maar de basis is ok en alles is er nog zowat bij... zelfs het fietspompje!! *O*


Als je goede info zoekt mbt opknap---> Roel's 500
 
zo was de mijne na ombouw,ook niks gedaan waardoor hij nadien niet meer origineel kon worden

IM004091.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding!! En inderdaad ik ben het met de rest eens alleen poetsen en van genieten!!!






Of misschien toch een paar leuke expansie er op maar de rest zou ik zo laten....
 
Nice one pitte!!
is die zadel eigenbouw?

En qua poetsen en rijden...
TE LAAT!!!
hij ligt in stukken en brokken in de garage *D
Hij gaat hoe dan ook opgemaakt worden, alleen weet ik nog niet in welke richting het gaat gaan.

Foto's komen er aan (eerst de garage opruimen :$ )
 
nee hoor ,een rasechte giuliari


stond ook netjes suzuki aan de achterzijde,was wel oospronkelijk voor een gt500
 
Mooi exemplaar heb je daar! :9~

Ik ben ook bezig een T500 om te bouwen naar caferacer (staat ook wel een topic over).
Zoals gezegd, ik zou deze een laagje lak geven en netjes orgineel laten. Die van mij was al zo veel aan veranderd dat ze goed verbouwd kon worden.

Veel plezier ermee, en hou ons op de hoogte!
 
mooie motor, zo'n t500. Alweer een om aan m;'n lijstje toe te voegen:P

Wat voor 98cc sachs heb je eigenlijk? Heb hier namelijk ook 1 staan, een wanderer en een bak vol reserve blokjes.
 
mooie motor, zo'n t500. Alweer een om aan m;'n lijstje toe te voegen:P

Wat voor 98cc sachs heb je eigenlijk? Heb hier namelijk ook 1 staan, een wanderer en een bak vol reserve blokjes.


Ik heb er HELEMAAL geen idee van, op de tank staat covesax maar ik heb ondertussen al zoveel verschillende types van deze 98cc's gezien dat ik het echt niet meer weet. hoewel ik er nog nooit eentje heb gezien met dit type van voorvork. ik zie op jouw fototje dat de jouwe ook groen is... mss???

nog snel enkele pics genomen.
 
Laatst bewerkt:
de wanderer is niet van mij maar van m'n pa :P Maar Covesax zou best het merk kunnen zijn, er zijn zoveel van die merkjes. Vind het wel een leuk fietsje. Van welk jaar is hij? Probeer anders eens bij de vmc wat info te vinden, daar zit veel expertise :). Ga/ging er ook geregeld heen.
 
de wanderer is niet van mij maar van m'n pa :P Maar Covesax zou best het merk kunnen zijn, er zijn zoveel van die merkjes. Vind het wel een leuk fietsje. Van welk jaar is hij? Probeer anders eens bij de vmc wat info te vinden, daar zit veel expertise :). Ga/ging er ook geregeld heen.

Ik heb er helemaal geen info over, zelfs geen bouwjaar, ik heb hem gekocht in de staat waarin hij nu is, op enkele chromé-spullen na.

En wat is het vmc? :$
 
VMC : Veteraan Motoren Club

is voor motoren van voor 1940. Je motortje hoort daar, aan het blok te zien, waarschijnlijk ook bij. Is wel leuk, ze houden ook een aantal speciaale 98cc ritten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan