Tail-riser hab ik er wat aan?

Heeft alleen zin als je je limiet qua grondspeling hebt bereikt!

Soms gebruiken ze hem ook om de motor meer op zijn snuit te zetten,maar dan kan je hem net zo goed door zijn vorkpoten laten zakken!
 
zoals het woord al zegt verhoogt zo'n geval de achterzijde van de motor. of het makkelijk te installeren is weet ik niet.
of je er iets aan hebt kan ik zo niet zeggen. als de achterzijde wat omhoog komt zou je in principe iets sneller in kunnen sturen oftewel de motor valt wat sneller de bocht in. bijkomend is dat je iets meer grondspeling krijgt.

nu is de vraag hoe je rijd. rij je de voetsteunen aan de grond, zoja misschien een voordeel. stuur je zo scherp dat je de complete schaamranden van de banden rijd (ook voor) zoja zul je het verschil in stuurgedrag kunnen merken.
als het antwoord op bovenstaande vragen allebij nee is, dan denk ik dat je er weinig aan hebt en dat je het verschil niet zo erg zult merken.

er zijn ook heel veel mensen die de vorkpoten door de kroonplaat steken. zeggen dan dat ie echt veel sneller instuurt en blablabla. om vervolgens ala een natte krant rond te rijden.
ja stuurt echt veeeeeeeel sneller in |(
 
Als je enigszins kan sleutelen, moet het installeren van een riser wel te doen zijn.

Ik heb ook lang getwijfeld of ik indertijd eentje op mijn FZR-R zou plaatsen. Heb er maar vanaf gezien omdat de achterkant nogal erg verhoogd zou worden (tussen 3 - 4,5cm).
Dit zou in mijn ogen resulteren in een enorm nerveuze voorkant. Daarop heb ik de voorvork verder door de kroonplaat laten zakken (ongeveer 1 - 1,5 cm).

Dit maakte in mijn ogen al een behoorlijk verschil :)
 
Op mijn vorige motor (zx6r) had ik ook een tailriser laten plaatsen (3 1/2 cm verhoogd) wat rij /stuurgedrag betreft merkte ik niks, ik ben nou eenmaal niet zo'n professionele coureur om die verschillen te kunnen merken. Maar van achteren gezien zag het er wel stoer uit, en het oog wil toch ook wat?
:)
 
Ik heb voor m'n meeste motoren tailrisers gemaakt.
Je motor gaat er iets scherper van sturen, en 't staat gewoon wel stoer.
Monteren is niet zo moeilijk, zéker niet als je een middenbok hebt.
Meestal maak ik ze zo'n 5mm. korter, wat resulteerd in een 3/3,5cm hogere achterkant.
SoeF!
 
Terug
Bovenaan Onderaan