Tail-riser

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.925
57
Onder een steen
Iemand hier ervaring mee? (pics?)

Kan er namelijk weinig over vinden op het net.
De fiets komt meer op de neus te staan, maar wordt de fiets hier niet erg onstabiel van?
Als de achterkant maar 1 cm hoger komt te staan, voel je vaak al veel verschil.

Het gaat me ook om het uiterlijk natuurlijk, maar als het rijgedrag (echt) negatief wordt beinvloed zie ik er wel vanaf.
 
Ik heb een fzr 1000 uit '90. Toen ik hem net had zat hij van het type "pleepot". De zit van deze motor was dus behoorlijk :r ..!!

Nu is hij van voor iets verlaagd en van achter iets verhoogd. Voor het gezicht valt dit niet op, lijkt net of het zo hoord. De fzr's staan namelijk vaak een beetje afgezakt. Het weggedrag is er alleen maar beter op geworden, stuurt makkelijker enz. oftewel lekkerder :] .

moi
 
Ik zou oppassen met je achterkant te risen, want door je achterkant (meestal maar ongeveer 2 cm) te verhogenkrijg je uiterlijk misschien wel een iets mooiere kijk op je achterband (vind ik persoonlijk ook erg mooi) maar het nadeel is dat je echt wel een ander rijgedrag van je motor krijgt...

ik heb het ook geprobeerd met mijn zx6r, was wel mooier, maar ze werd praktisch onbestuurbaar.

anders moet je het gewoon eens proberen, die setjes zijn in principe helemaal niet duur
 
Van de week (maandag) toevallig zelf gedaan op de VTR en da's echt :}

Ik heb echter geen tailriser gebruikt maar een 6 mm rvs schijf tussen ophangpunt v.d. demper en het frame gezet.( nog voor nop ook )

Stuurt echt vlugger in, maar kan natuurlijk per motor verschillen , een R1 R6 of Gixxer zou ik het niet mee proberen denk ik maar op de VTR die toch redelijk looiig stuurde is het super.
 
Iemand hier ervaring mee? (pics?)

Kan er namelijk weinig over vinden op het net.
De fiets komt meer op de neus te staan, maar wordt de fiets hier niet erg onstabiel van?
Als de achterkant maar 1 cm hoger komt te staan, voel je vaak al veel verschil.

Het gaat me ook om het uiterlijk natuurlijk, maar als het rijgedrag (echt) negatief wordt beinvloed zie ik er wel vanaf.

Je kan hem voor toch wat laten zakken,

of heb je dan te weinig grondspeling :?
 
Ik zou oppassen met je achterkant te risen, want door je achterkant (meestal maar ongeveer 2 cm) te verhogenkrijg je uiterlijk misschien wel een iets mooiere kijk op je achterband (vind ik persoonlijk ook erg mooi) maar het nadeel is dat je echt wel een ander rijgedrag van je motor krijgt...

ik heb het ook geprobeerd met mijn zx6r, was wel mooier, maar ze werd praktisch onbestuurbaar.

anders moet je het gewoon eens proberen, die setjes zijn in principe helemaal niet duur

Het eerste wat ze met een circuit test doen, is het omhoogschroeven van de achterkant (kan standaart bij zx6r) Dus hij zal er niet onbestuurbaar van worden lijkt me.
 
hoe zou dat werken bij een Rf600R
ik heb nl in mijn bestelboeken gezien dat ik voor veel motoren zo'n kitje kan bestellen en rond de 70 euro kost maar daarin hebben ze het over 5 cm rise
is dat dan niet erg veel ?
 
Mijn Fzr is van voor ongeveer 1,5 cm verlaagd. Mijn voorvork was geborgd d.m.v een klein groefje in de poten, mijn broer heeft een nieuw groefje op de poten gedraaid zodat deze dus kon zakken.

Mijn achterkant is ongeveer 1,5 cm verhoogd, dit is gedaan door de 2 strippen waar de veer aanzit iets intekorten (gewoon andere gemaakt) hierdoor komt hij achter iets omhoog. Ligt natuurlijk aan de constructie van de achterbrug en veer.

Hierna zat de motor stukken beter en reed hij ook fijner. Nooit last van geen goede rechtuit stabiliteit enz. Hij rijd boven de 200 net zo goed als eronder....... *D ...haha

moi
 
Bij het verhogen van je achterkant, en het verlagen van de voorkant, gelden in principe 2 regels.

Het verlagen van de voorkant heft tot gevolg dat die makkelijker instuurt.

Het verhogen van de achterkant heeft tot gevolg, dat de motor in een bocht minder naar buiten wilt lopen.

Bij actie's maken je balhoofdhoek steiler en je naloop korter.
Dit heeft tot gevolg dat de kans op tankslappers toeneemt en stabiel gedrag rechtuit mindert wordt.

Het is raadzaam om, als je dit gaat doen, een stuurdemper te monteren.
Alles is natuurlijk afhankelijk van de beginwaarden van je motorfiets.
 
Ik heb m'n fazer ook verhoogd "gehad". Hij stuurde er nog iets beter mee maar de stabiliteit op hoge snelheid werd echt belabberd. Heb het setje er dus ook maar weer uit gehaald. Hij stond achter iets van 2,5 3 cm hoger waardoor met opbokken de achterband ook op de grond stond

Biking
 
Terug
Bovenaan Onderaan