Tailraiser voor/nadelen

BBBrian

MF veteraan
28 mei 2006
1.862
0
Soest
Ik wil mijn srad 750 (99) opleuken met een tailraiser, alleen wil ik vooraf wel weten wat de voor en nadelen zijn.

Is het makkelijk te doen, of is het slimmer om het te laten doen?

Op marktplaats zie ik weleens tailraisers, maar zijn deze van goede kwaliteit? Hebben jullie misschien nog adressen/websites waar ik tailraisers kan bestellen?

Thanks in advance
 
als je een middenbok of steun of een kratje bier hebt waarmee je je achterwiel de lucht in kan krijgen is het makkelijk om te doen.

voordelen: stuurt sneller/makkelijker in, meer grondspeling, staat (meestal) mooier
nadelen: minder stabiel bij hoge snelheden (200+ km/h enzo), middenbok komt tegen de ketting aan en moet gedemonteerd worden (geen probleem als je geen middenbok hebt om mee te beginnen :+)

kijk ook eens op de duitse ebay voor dogbones/tailraisers
 
als je een middenbok of steun of een kratje bier hebt waarmee je je achterwiel de lucht in kan krijgen is het makkelijk om te doen.

voordelen: stuurt sneller/makkelijker in, meer grondspeling, staat (meestal) mooier
nadelen: minder stabiel bij hoge snelheden (200+ km/h enzo), middenbok komt tegen de ketting aan en moet gedemonteerd worden (geen probleem als je geen middenbok hebt om mee te beginnen :+)

kijk ook eens op de duitse ebay voor dogbones/tailraisers

Bedankt voor de info, heb je er zelf ervaring mee?



Zie mijn reactie in het 750 topic ;)

www.racing-bikes.nl heeft ze zeker weten :Y
Anders eens vragen bij de motorzaak bij jou om de hoek, kunnen er vast ook wel aan komen.


Ik heb je post bekeken, thanks again voor de info.


Nog meer mensen ervaring met tailriser op een srad? Of andere bikes?
Eventuele fotos van met en zonder tailrisers zijn erg welkom!!
 
ik heb 3 ringen op de achterveer gelegd. Achterkant ging 30?mm omhoog. Ik heb dit voor de stuureigenschapen gedaan.

En hoe rijdt dat nu? Last van meer/minder schuiven van voor/achterwiel?

Ik heb bij mijn gsxr1000K5 onlangs een ring van 10mm dik op de achterveer gelegd.
Heb er slechts een paar rondjes mee door de straat gereden (hij staat nog in de winterstop) maar vond het zeer nerveus aanvoelen. Over 3 weken is ie weer verzekerd, dan kan ik echt gaan testen.
 
Heb het destijds bij mijn CBR-etje gedaan :Y

Voor:

e7e9e36b1800c974a50581796400b172


NA:

d5fb82508c0153fa1dbdb3480700e09a
 
Ik heb ze ook gemonteerd op mijn YZF 750.

Waar je inderdaad even goed op moet letten is dast de motor een stuk schuiner op je jiffy komt te staan. Persoonlijk vond ik dat zo onplezierig dat ik een blokje onder de jiffy heb gelast zodat ie weer wat rechter staat.
 
Waar je inderdaad even goed op moet letten is dast de motor een stuk schuiner op je jiffy komt te staan.

daarnaast heb ik op mn gsx-f nog een middenbok en sja...

die heeft nu niet veel nut meer hehe kan der nét op staan maar beide banden op de grond. ketting over geleider gaat nét maar had niet gekker moeten zijn. langere schokbreker gemonteerd wat geheid op hetzelfde neerkomt ;)
 
Ziet er heel erg vet uit! Als je een undertail hebt gemonteerd, ziet dit er nog mooier uit!



En wat gebeurt als je ringen tussen je veren zet, EN je plaatst een tailriser? Of glij je dan de hele tijd richting je tank?

Dan heb je een nerveus/gevaarlijk/tankslapper gevoelig scheurijzer.
Beter kun je gewoon het subframe aanpassen ,waardoor de balhoofdhoek/geometrie van de motor ongewijzigd blijft.
 
Ik vond het kut rijden op mijn gixxer 1100 W.
Heb ze nog wel maar niet gemonteerd.

Dat het beter zou rijden geloof ik niet.
Een simpele ingreep als dit hadden Yamaha, Honda, Suzuki enz zelf wel gedaan denk ik.
 
Ik vond het kut rijden op mijn gixxer 1100 W.
Heb ze nog wel maar niet gemonteerd.

Dat het beter zou rijden geloof ik niet.
Een simpele ingreep als dit hadden Yamaha, Honda, Suzuki enz zelf wel gedaan denk ik.
beetje rare redenering niet? dit soort opties zijn erg persoonlijke voorkeuren.. daar zullen ze zich fabrieksaf dus niet mee bemoeien
ik hou zelf ook wel wat een wat strakker sturende brommert, maar als het gros van de mensen dat niet doet zal dat nooit een fabrieksoptie zijn
 
KUT in de zin van veel zenuwachtiger.
Door de meeste leken wordt dit vertaalt in beter bochtengedrag, ik betwijfel dat ten zeerste.
En motor komt wat hoger te staan, vond ik ook niet fijn. Hoewel ik een gemiddelde lengte heb van 1,82 had ik soms (bij ongelijk wegdek) moeite met de voeten fatsoenlijk op de grond te zetten.

Riser verhoogden de zaak ongeveer 4 - 5 cm.
 
Ik weet niet of ik het bij een sportmotor ook zou doen, die hebben vaak al een flinke stijle balhoofdshoek. Lijkt me dus nadelig om deze nog rechterop te zetten.

Op mijn Hornet 900 heb ik het laatst wel gedaan, in combinatie met een hyperpro veer.

In eerste instantie voornml. voor de looks, ik wist dat hij er wat nerveuzer van worden, maar dat deerde me niet. Niet dat ik ontevreden was over het stuurgedrag voor het plaatsen, maar het stuurgedrag is echt bizar verbeterd. ik ben nogal een een gooi- en smijter, en dit is bij zowel lage als hogere snelheid echt heerlijk geworden. dit was echt de beste aanpassing die ik gedaan heb voor de Hornet, had ik veel eerder moeten doen.
De zit is wat sportiever geworden en de Hornet voelt ff wat manser dan de standaard hoogte. Ook ben ik blij met de verhoogde bodemspeling

Toegegeven, boven de 180 is het fijne er wel vanaf, maar dat zal een toekomstig stuurdempertje wel opvangen. En hoevaak rij je met een naked nou 180+ :?

Nadelen zijn er zeker, ik heb mijn Jiffy moeten verlengen en je moet goed op je kettingslider letten, want die slijt wel een stukkie harder.

full



Blijft mooi :W
 
Laatst bewerkt:
Heb m eronder geknald, nog niet genoeg gereden om een duidelijke mening erover te vormen. Vooralsnog gaat de bike makkelijker een bocht 'invallen'.

Foto's volgende nog!

Hij staat trouwens te koop, iemand interesse?




*O*
 
Ik heb er eentje gemonteerd gehad onder mijn oude Fireblade.
De achterkant kwam er 4 cm mee omhoog.
Rijdt heerlijk, en stuurt beter, ja zelfs met een "neurotische" Fireblade.

Madpiottr vindt het gezeik van de neurotische voorkant het sprookje van het moment.
 
Ik heb er eentje gemonteerd gehad onder mijn oude Fireblade.
De achterkant kwam er 4 cm mee omhoog.
Rijdt heerlijk, en stuurt beter, ja zelfs met een "neurotische" Fireblade.

Madpiottr vindt het gezeik van de neurotische voorkant het sprookje van het moment.


Die tailrisers kunnen ook in lengte verschillen, en de reactie van een motor verschilt natuurlijk wel per soort/merk. Ben er tot nu toe ook erg blij mee, nog niet op hoge snelheid uitgeprobeerd hoe het dan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan