Talent in aantocht

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
Terwijl Jarno Janssen en Jurgen van de Goorbergh er op het moment niet veel van bakken in de Gp's is er nu nieuw Nederlands hoop voor de toekomst!
Joey Lintjens (genoemt naar Joey Dunlop) reed eerst iedereen naar huis bij de minibikes, en nu is hij oppermachtig in de 125cc opleidingsklasse.
Het "ventje" is pas 12 en heeft dus nog even de tijd om zich verder te ontwikkelen.
Over 3 jaar in de 125 GP's ????? 8-)

zie ook : http://www.racesport.nl/script/pollmentor/news.asp?newsid=1342 (www.racesport.nl/script/pollmentor/news.asp?newsid=1342)

966.jpg
 
3 jaar? Geef 'm een wildcard voor deze TT :} :} :}
Met een standaard RS125 :?
Nee, ik dacht zo vlgd jaar NK125
het jaar daarop even Europees 125 kampioen worden, en het jaar daarna de 125GP's (minimuum leeftijd 15 jaar volgends mij)
Of ben ik nu te optimistisch :?
 
Op dinsdag 04 juni 2002 00:27 schreef TurboTeunis het volgende:Of ben ik nu te optimistisch :?

Ja. Maar niet zo te optimistisch als mij :) .

Is dit het broertje van die Arno? Litjens die in de 250 reed?
 
Laatst bewerkt:
Is nog twijfel of hij toegelaten wordt in die
open 125 cc klassen, geldt nl. minimumleeftijd
van 14...
 
knap hoor als je 12 bent en je kan al zo rijden...
je moet natuurlijk wel de oppertunity krijgen ...dat je pappie veel geld heeft om je aan het rijden te krijgen...

ik neem aan als je net begint dat het toch wel een paar centjes kost... :)
 
knap hoor als je 12 bent en je kan al zo rijden...
je moet natuurlijk wel de oppertunity krijgen ...dat je pappie veel geld heeft om je aan het rijden te krijgen...

ik neem aan als je net begint dat het toch wel een paar centjes kost... :)

Een rijke papa is niet direct nodig. Je moet er wel een hebben die zo gek is om veel dingen te laten (vakantie, nieuwe auto, nieuwe motor, nieuwe keuken). Die zijn ook niet erg dik gezaaid.
 
Een rijke papa is niet direct nodig. Je moet er wel een hebben die zo gek is om veel dingen te laten (vakantie, nieuwe auto, nieuwe motor, nieuwe keuken). Die zijn ook niet erg dik gezaaid.
Behalve als papa zelf al aardig in het wereldje zit..
 
En ook wel gaaf: Zijn 15-jarige zus wordt 4de!!
Zou het niet slim zijn voor hem om snel in het OP (open spaans) of OI (open italiaans) kampioenschap mee te gaan doen. Daar zit het sponsorgeld.
 
En ook wel gaaf: Zijn 15-jarige zus wordt 4de!!
Zou het niet slim zijn voor hem om snel in het OP (open spaans) of OI (open italiaans) kampioenschap mee te gaan doen. Daar zit het sponsorgeld.

In het Open Spaans kampioenschap (=OP :? ) wordt wel meer gesponsord, maar of ze dan ook NL-ers sponsoren? Misschien kan ie zich beter de Spaanse nationaliteit aanmeten. Blijven wij wel stiekum toch fans.
 
In het Open Spaans kampioenschap (=OP :? ) wordt wel meer gesponsord, maar of ze dan ook NL-ers sponsoren? Misschien kan ie zich beter de Spaanse nationaliteit aanmeten. Blijven wij wel stiekum toch fans.

:z :z :z :z OS bedoel ik dus....
Jij voelt je zeker al weer wat beter ;)
 
Terwijl Jarno Janssen en Jurgen van de Goorbergh er op het moment niet veel van bakken in de Gp's is er nu nieuw Nederlands hoop voor de toekomst!
Joey Lintjens (genoemt naar Joey Dunlop) reed eerst iedereen naar huis bij de minibikes, en nu is hij oppermachtig in de 125cc opleidingsklasse.
Het "ventje" is pas 12 en heeft dus nog even de tijd om zich verder te ontwikkelen.
Over 3 jaar in de 125 GP's ????? 8-)

zie ook : http://www.racesport.nl/script/pollmentor/news.asp?newsid=1342 (www.racesport.nl/script/pollmentor/news.asp?newsid=1342)

966.jpg
Nice :] :] .....don't crash please.....en ga zo lekker door.
 
En of ie zo doorgaat! Hij is vandaag de jongste Nederlandse kampioen ooit (12) geworden, door de achtste race van dit seizoen net als de eerste zeven te winnen :} !

Meer http://www.racesport.nl/frontpage/news.asp?newsid=1678 (hierzo).
 
Heb in Hockenheim met zo'n 'gekke' pa staan praten. Z'n zoontje van 12 rijdt ook mee in die cup samen met een 14-jarig vriendje. Ben de namen helaas vergeten. We hadden het ook zo'n beetje over talent en of zo'n mannekes door kunnen stoten naar de top.

In spanje organiseert Telefonica een standaard cup. Recept is heel eenvoudig. Telefonica stelt 25 racers (standaard RS125) ter beschikking. Ieder jaar zijn er 6000 :} aanmeldingen voor die cup. Gedurende een aantal selectiedagen blijven er 25 jongens en meisjes over die een jaar lang in die cup mogen racen. Om te zorgen dat het absoluut eerlijk gaat wordt er voor iedere wedstrijd geloot wie met welke fiets mag rijden. De beste uit de klasse rijden na 1 seizoen al in het Spaans Open.

Ene Dani Pedrosa werd op die manier ook geselecteerd.
 
Heb in Hockenheim met zo'n 'gekke' pa staan praten. Z'n zoontje van 12 rijdt ook mee in die cup samen met een 14-jarig vriendje.
da´s Danny de Boer, 2e in de tussenstand en afgelopen vrijdag nog een portret bij het jeugdjournaal. interview met het jochie, z´n vader en de teambaas. Beelden van de laatste wedstrijd en het podium, waar joey trouwens weer had gewonnen.
 
Ik weet niet wie je bedoelt met Danny de Boer, maar dat 12-jarige manneke heete Hugo. Ik was daar namelijk ook in Hockenheim. Maar goed, hoe hij heet is niet echt van belang ik hoop alleen dat er eindelijk eens wat talentjes naar boven komen hiet in Nederland.
 
Ik heb op Zolder eens met een coachende en zeer fanatieke Papa van een 15-jarige jongen gesproken. Zoonlief zelf reed voor het eerst op een circuit en had wel minibike ervaring. Na twee sessies zag ik dat ie met zijn hagelnieuwe RS250 beide knietjes aan de grond had gereden en dat zijn banden netjes geruld waren - 15 jaar oud!!

Zelf was ie er volkomen nuchter onder en zijn vader stond met een stopwatch naast de baan te kijken om achteraf aan zijn zoon mede te delen dat ie kostbare seconden liet liggen bij het remmen..... kijk... that's the spirit!!
 
Ik heb op Zolder eens met een coachende en zeer fanatieke Papa van een 15-jarige jongen gesproken. Zoonlief zelf reed voor het eerst op een circuit en had wel minibike ervaring. Na twee sessies zag ik dat ie met zijn hagelnieuwe RS250 beide knietjes aan de grond had gereden en dat zijn banden netjes geruld waren - 15 jaar oud!!

Zelf was ie er volkomen nuchter onder en zijn vader stond met een stopwatch naast de baan te kijken om achteraf aan zijn zoon mede te delen dat ie kostbare seconden liet liggen bij het remmen..... kijk... that's the spirit!!


Denk wel dat het scheelt dat als je 12 bent dat je niet denkt!
Ga je ook sneller schuiner van!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan