Talent

J.Iwema

MF'er
28 sep 2004
160
0
Hooghalen
Als je met talent om wilt gaan moet je met leerscholen werken.. zoals in italie, wat vinden jullie, hoe willen jullie talent maken in nederland??
 
Kan men in Nederland niet samendoen met de Duitse RedBull rookies for MotoGP?
Nederland lijkt me te klein om zo iets op te zetten.
Door samen te doen kan nieuw Nederlands talent gelijk rijden op andere banen dan alleen Assen.
 
Denk dat ze het financieel voor elkaar moeten krijgen, de meeste "jonge" en nieuwe talenten willen wel rijden maar hebben er het geld niet voor (kijk maar naar de jonge coureurs in 125 en die in SS600, allemaal met rijders in de familie, anders kom je er haast niet tussen) ik ben nu 15 en heb ook al het 1 en ander uigezocht om er tussen te komen, maar elke keer is geld het probleem.
Je moet de Goede contacten hebben, en daardoor wat redelijk materiaal ziet te krijgen, voordat je kunt gaan rijden, en dan nog maar hopen dat er mensen met talent tussen zitten...
'T word gewoon te duur om zomaar te gaan racen, en daar ligt het probleem.. :X
 
Hee, ben jij die Dinant van Kane???
Volgens mij wel....anders zou je het niet ontkennen..... 8-)

On topic maar weer....

Er had allang een team Holland moeten zijn, met financiele begeleiding van de KNMV, met ervaren coureurs als begeleiders enzovoort. Moet je alleen ook wel het ONK verbreden (samenvoegen met Belgie en Duitsland?) en meer vaste circuits hebben.
 
Laten we het nou niet mooier maken dan dat het al is mensen, Hier in dit bekrompen land zal zoiets Nooit maar dan ook Nooit van de grond komen.
In de eerste plaats omdat we een ander het licht in zijn ogen niet gunnen en in de 2e plaats omdat voor zoiets gewoonweg geen geld zal worden vrijgemaakt.
Stel je voor dat we geld gaan investeren in iets waar een ander lol in heeft ben helemaal van de pot gerukt. Wat mij betreft zouden ze al dat geld wat steeds naar het buitenland gesluist word (als leningen die kwijtgescholden worden b.v) mogen investeren in goede sportbegeleiding zodat we ook als klein kikkerlandje ons eens goed op die wereldkaart kunnen profileren.
We weten allemaal dat het met de voetbal en de schaatswereld wel goed zit en ons drugs gedoogbeleid zijn we ook een kei in, dus worden we zo geprofileerd in de wereld als voetbalgekken die onder de dope lekker een rondje kunnen schaatsen.
 
Talent kun je niet maken, hooguit verder ontwikkelen.

Ach, er gaat vooral veeeeeeel geld mee gemoeid,

talent moet je ontdekken... de drempel in nederland is veel te hoog en er is te weinig initiatief om daar wat aan te doen.
nederland is een klein land, maar een relatief groot voetballand. omdat ontzettend veel mensen voetballen :X
 
wat vinden jullie, hoe willen jullie talent maken in nederland??

Door het haalbaar te maken.
Wat naar mijn mening moeilijk is. je moet vroeg beginnen. Als je 15 bent...kan nog maar het is wel laat. je moet het op je 4e 5e 6e van je ouders of familie hebben. ik doe nu aan motocross...als hobby, maar vaak denk ik nog hadden mn ouders me maar op mn 6e op een bike gezet. Kinderen zijn er niet bewust van. welke andere manier(en) is/zijn er? dat hoor ik graag.
Nu is het geld een probleem, ik studeer nu sinds sept. en heb nu meer dan 2 maanden niet gecrossed en dan te bedenken dat het bij crossen haalbaarder is dan op het asfalt.
Als je begint moet je alles ervoor geven wil je verder komen. ik ken een jongen van 16 die nu 2 jaar crosst, maar héél intensief. mininmaal elke zaterdag trainen op ermelo, elke wedstrijd die daar komt ook aan meedoen, ook aan andere wedstrijden meedoen en nu rijdt hij op goeie shit betaald door zijn pa die zijn leven er ook voor geeft. nu hoorde ik van hem dat er een kans is dat hij samen met iemand gaat trainen die veel kosten uit handen zal nemen. van daaruit kan je verder, maar is de kans nog klein dat je er geld mee zal verdienen.
Je leven geven voor iets waarvan de kans zo klein is dat je het voor elkaar krijgt is voor mij te riskant.
Ik dwaal alleen een beetje af...misschien zouden er trainers beschikbaar moeten komen, voor mensen die beginnen en dat er kosten uit handen worden genomen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet je (helaas) ook afvragen of er wel genoeg talent is in Nederland om op wereldniveau echt structureel mee te kunnen doen. Neem Henk vd Lagemaat. Reed hier in Nederland iedereen zoek, rijdt het jaar daarna GP's en heeft daar al moeite met het kwalificeren. Neem Raymond Schouten, die hier toch tot de top behoorde in de 125, maar (laten we eerlijk zijn) speelt op GP-niveau geen enkele rol van betekenis. Om een grote te kunnen worden had ie nu al minstens halverwege het veld moeten rijden, en niet zoals nu steeds in het laatste groepje vaste deelnemers dat voor de wildcardrijders rijdt.

Vaak wordt er geroepen dat mannen als Joey Litjens er aan komen. Wordt door zijn fans nu al "Dutch Rossi" genoemd. Probleem is echter dat er in Spanje en Italie honderd Joey Litjens' rondlopen.

Ik ben bang dat we ons er gewoon mee moeten verzoenen dat de tijden van vroeger, toen Nederland met enkele coureurs tegelijk een grote rol speelde in de GP's toch echt over is.
 
Ronald ter Braake, hopelijk kan hij nog ver komen...

Verder is het inderdaad triest gesteld met het racetalent in Nederland, helaas behoor ik zelf ook die trieste groep wannabe's. :+
 
Je moet je (helaas) ook afvragen of er wel genoeg talent is in Nederland om op wereldniveau echt structureel mee te kunnen doen. Neem Henk vd Lagemaat. Reed hier in Nederland iedereen zoek, rijdt het jaar daarna GP's en heeft daar al moeite met het kwalificeren. Neem Raymond Schouten, die hier toch tot de top behoorde in de 125, maar (laten we eerlijk zijn) speelt op GP-niveau geen enkele rol van betekenis. Om een grote te kunnen worden had ie nu al minstens halverwege het veld moeten rijden, en niet zoals nu steeds in het laatste groepje vaste deelnemers dat voor de wildcardrijders rijdt.

Vaak wordt er geroepen dat mannen als Joey Litjens er aan komen. Wordt door zijn fans nu al "Dutch Rossi" genoemd. Probleem is echter dat er in Spanje en Italie honderd Joey Litjens' rondlopen.

Ik ben bang dat we ons er gewoon mee moeten verzoenen dat de tijden van vroeger, toen Nederland met enkele coureurs tegelijk een grote rol speelde in de GP's toch echt over is.

Ik denk dat het probleem zit in de kansen die mensen krijgen. Je moet zo vroeg mogelijk beginnen, dus heb je een vader/moeder nodig die motorrace mooi vind en je stimuleert (op mijn 6de ging ik voor het eerst naar de TT-baan, maar kon toen nog niet zeggen van dat wil ik ook, vond het mooi, maar had geen flouw idee dat ik het zelf ook kon doen, en zolang het je niet verteld word blijf je thuis bij voetbal (volleybal in mijn geval)
Later, als je er wel achter komt, word het eigelijk te laat om alle stappen te nemen, en kost het handen vol geld (ja, mijn pa verdient niet zo best, en vind vakantie belangrijker dan racen, ookal zou hij mij wel steunen, maar gewoon niet met zoveel geld)
en dan moet er nog de kans zijn om talent te ondekken, door veel mensen, die het leuk vinden, te laten rijden..
er moet eigelijk een dag komen dat iedereen kennis kan maken met het motorrace spectakel (is er nu volgens mij ook vanuit de KNMV, maar daar word weer niet genoeg reclame voor gemaakt B| )

En dan nog het materiaal, goed materiaal kost heel veel geld (en op top nivo moet je tegenwoordig ook al een plaatsje kopen :X ) En dan de nationaliteit nog, met sponsorgeld etc. (zie checa met malboro??) en grote mensen zoals rossi zijn in italië gewoon helden, en wat is V/D goorberg hier nou dan, de helft van mijn klas heeft nog nooit van hem gehoord :X
Motorsport moet hier gewoon populairder worden onder de mensen...
 
Je moet je (helaas) ook afvragen of er wel genoeg talent is in Nederland om op wereldniveau echt structureel mee te kunnen doen. Neem Henk vd Lagemaat. Reed hier in Nederland iedereen zoek, rijdt het jaar daarna GP's en heeft daar al moeite met het kwalificeren. Neem Raymond Schouten, die hier toch tot de top behoorde in de 125, maar (laten we eerlijk zijn) speelt op GP-niveau geen enkele rol van betekenis. Om een grote te kunnen worden had ie nu al minstens halverwege het veld moeten rijden, en niet zoals nu steeds in het laatste groepje vaste deelnemers dat voor de wildcardrijders rijdt.

Vaak wordt er geroepen dat mannen als Joey Litjens er aan komen. Wordt door zijn fans nu al "Dutch Rossi" genoemd. Probleem is echter dat er in Spanje en Italie honderd Joey Litjens' rondlopen.

Ik ben bang dat we ons er gewoon mee moeten verzoenen dat de tijden van vroeger, toen Nederland met enkele coureurs tegelijk een grote rol speelde in de GP's toch echt over is.
:^

Het probleem is zelfs nog groter dan jij schetst. Zelfs het EK niveau is een 'lachertje' in vergelijking met de GP's. Van de coureurs die tijdens de afgelopen TT de EK250 race reden, zou alleen de eerste startrij zich hebben gekwalificeerd voor de GP 250cc. Dat geeft wel te denken..
 
Hallo allemaal ik ben de eigenaar van http://www.remarracing.nl (www.remarracing.nl) ik ben 3jaar geleden met 0,0 begonnen met Danny de Boer,dit was in 2001 Danny was toen 11 jaar en had daarvoor div club croswedstrijden vanaf z,n 3e tot z,n 11e jaar .Met zoveel geld heeft het echt niet allemaal te maken,maar talent is een must.Ik vind persoonlijk dat de mentaliteit van het coureurtje en de ouders of verzorgers de juiste moet zijn als dit klopt heb je een goede basis.Ik heb Danny het eerste jaar leren kennen als een keiharde werker voor z,n SPORT.Dat hield in dat hij 3x in de week naar de sportschool gaat met zijn vader en ook gewoon tijd maakt voor zijn vriendjes deze mentaliteit spreekt mij als teambaas dusdanig aan dat ik bij wijze van spreken voor hem door het vuur ga . Als je echt ergens voor wilt gaan dan kun je een heel eind komen,daarom vind ik het een beetje flauw om direct altijd maar te zeggen dat het te duur is. Voorbeeld; Ronald ter Braake z,n vader heeft 2of3 125cc Apillia,s staan voor de cup,volgens mij heb je hem raceklaar voor 3000 euro,licentie,startgeld, banden,aanhanger of busje . Wij hadden een nieuwe motor gekocht buiten dit reden we een heel jaar voor 3150 GULDEN!!!!! Danny werd in z,n 1e jaar 3e in de eindstand met 3 gemiste wedstrijden in 2002.Motor verkocht Aprillia rs 250 weergekocht 2e in eindstand 2003 Challance.Door Danny z,n inzet en resultaten hadden steeds meer sponsoren interesse om wat voor ons te doen.In 2004 konden we dan ook een TenKate juniorstock honda kopen Danny werd hier als enige 14 jarige 600cc coureur 5e mee in het kampioenschap 2004.Danny blijft ook in 2005 bij mij in het team als enige coureur , we gaan in 2005 alle E.K.Juniorstock wedstrijden rijden deze worden vereden gelijktijdig met alle SUPERBIKE en WK SUPERSPORTWEDTRIJDEN door heel europa. Dit moest me even van het hart , zo zie je maar weer geef nooit op.
 
Kijk, van zulke mensen moeten we het hebben. Heel veel succes gewenst met het Remar Racing Team. Ik neem aan dat we Danny volgend jaar niet meer in de ZAC zullen zien? Of misschien toch een keertje om te trainen?

In elk geval veel succes gewenst.
 
Hallo allemaal ik ben de eigenaar van http://www.remarracing.nl (www.remarracing.nl) ik ben 3jaar geleden met 0,0 begonnen met Danny de Boer,dit was in 2001 Danny was toen 11 jaar en had daarvoor div club croswedstrijden vanaf z,n 3e tot z,n 11e jaar .Met zoveel geld heeft het echt niet allemaal te maken,maar talent is een must.Ik vind persoonlijk dat de mentaliteit van het coureurtje en de ouders of verzorgers de juiste moet zijn als dit klopt heb je een goede basis.Ik heb Danny het eerste jaar leren kennen als een keiharde werker voor z,n SPORT.Dat hield in dat hij 3x in de week naar de sportschool gaat met zijn vader en ook gewoon tijd maakt voor zijn vriendjes deze mentaliteit spreekt mij als teambaas dusdanig aan dat ik bij wijze van spreken voor hem door het vuur ga . Als je echt ergens voor wilt gaan dan kun je een heel eind komen,daarom vind ik het een beetje flauw om direct altijd maar te zeggen dat het te duur is. Voorbeeld; Ronald ter Braake z,n vader heeft 2of3 125cc Apillia,s staan voor de cup,volgens mij heb je hem raceklaar voor 3000 euro,licentie,startgeld, banden,aanhanger of busje . Wij hadden een nieuwe motor gekocht buiten dit reden we een heel jaar voor 3150 GULDEN!!!!! Danny werd in z,n 1e jaar 3e in de eindstand met 3 gemiste wedstrijden in 2002.Motor verkocht Aprillia rs 250 weergekocht 2e in eindstand 2003 Challance.Door Danny z,n inzet en resultaten hadden steeds meer sponsoren interesse om wat voor ons te doen.In 2004 konden we dan ook een TenKate juniorstock honda kopen Danny werd hier als enige 14 jarige 600cc coureur 5e mee in het kampioenschap 2004.Danny blijft ook in 2005 bij mij in het team als enige coureur , we gaan in 2005 alle E.K.Juniorstock wedstrijden rijden deze worden vereden gelijktijdig met alle SUPERBIKE en WK SUPERSPORTWEDTRIJDEN door heel europa. Dit moest me even van het hart , zo zie je maar weer geef nooit op.

Hoe komen jullie aan die bedragen , iedereen weet dat als je met de races mee doet dat de bedragen aanzienlijk hoger liggen!!!
Heb zelf Hans Smeets, Tonnie Wassink, Kipje Boesvelst gesponserd en ik praat nu over hele andere bedragen dan dat u doet!!!
Een standaard fiets kost al meer dan 3000,- euries, laten we het dan nog niet hebben over het tunen en alles wat erbij hoort!
Sorry maar hier klopt iets niet volgens mij, of heb ik al die tijd mijn geld weg gegooit?? :(
 
Sorry even voor de duidelijkheid ik heb het over beginnende talentjes,die klasse,s waar ik over praat mag er dus niet getuned worden. De coureurs waar U over praat waren waarschijnlijk al verder met hun cariere.Ik ben het U eens zodra er getuned gaat worden word alles behoorlijk duurder.Ik prevereer dan ookdan ook voor beginnende coureurs het eerste en probeer je hier in de kijker te rijden. Kijk voor de gein eens op onze site http://www.remarracing.nl (www.remarracing.nl) . Veel plezier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan