Tamada kampioen in 2005

NC30Kerel

MF veteraan
1 apr 2004
3.974
0
Brisbane
Tamada is het talent van de afgelopen races, waar die in de laatste op Motegi Rossi in een direct duel PRACHTIG klopte. 2e Op valencia en een overwinning op Rio bevestigen zijn talent. Problemen zijn er zeker ook, zijn achterband was niet te vertrouwen op Mugello zodat hij vroegtijdig moest stoppen met de race om niet zoals Nakano een mega klapper te maken. Ook zijn motor werkt vaak niet mee, hij krijgt niet het laatste spul van Honda en HRC en blijft daardoor altijd een beetje achter maar Honda zal hem in 2005 op een fabrieks Honda zetten zodat Tamada voor het kampioenschap kan gaan, want laten we eerlijk zijn; Gibernau en Biaggi komen niet eens meer aan Rossi en nu dus ook Tamada. Hulde voor Tamada en grootse respect voor hem voor het zoveel plezier hebben in races waarbij hij zegt dat ie hoopt op een prachtig duel met Rossi en Rossi antwoordt net zo positief en sportief terug.

Deze 2 rijders gaan 2005 domineren!
 
full
 
Tamada op een fabriekshonda in 2005 zal heel goed kennen. Aleen gaat er dan een echte fabriekshonda op Bridgestones rijden?? Of moet Tamada overstappen op de Michelins?? lijkt me ook geen goed plan....
 
Is het niet zo dat tamada nooit echt een kans heeft gehad om vooraan mee te komen, hij rijd al behoorlijk lang op bridgestones en dit is het eerste seizoen dat die banden mee kunnen komen, ik heb het zelfde gevoel al een paar jaar bij Nakano, als ze die op een goeie motor zetten kan hij ook pas goed laten zien wat hij kan... :}
Het is en blijft een mechanische sport, rijdersqualliteiten zeggen veel, maar zonder goed spul kun je het nog steeds vergeten. (geluk speelt natuurlijk ook een rol.)
 
Tamada is het talent van de afgelopen races, waar die in de laatste op Motegi Rossi in een direct duel PRACHTIG klopte. 2e Op valencia en een overwinning op Rio bevestigen zijn talent. Problemen zijn er zeker ook, zijn achterband was niet te vertrouwen op Mugello zodat hij vroegtijdig moest stoppen met de race om niet zoals Nakano een mega klapper te maken. Ook zijn motor werkt vaak niet mee, hij krijgt niet het laatste spul van Honda en HRC en blijft daardoor altijd een beetje achter maar Honda zal hem in 2005 op een fabrieks Honda zetten zodat Tamada voor het kampioenschap kan gaan, want laten we eerlijk zijn; Gibernau en Biaggi komen niet eens meer aan Rossi en nu dus ook Tamada. Hulde voor Tamada en grootse respect voor hem voor het zoveel plezier hebben in races waarbij hij zegt dat ie hoopt op een prachtig duel met Rossi en Rossi antwoordt net zo positief en sportief terug.

Deze 2 rijders gaan 2005 domineren!
vind wat je zegt over gibernau niet terecht. ik vind dat juist hij de enige is die ng tegenstand aan rossi biedt, hij is de enige die nog een beetje kans heeft (al is het na zondag een stuk minder) op de titel. ook heeft gibernau dit jaar meerdere malen hevige concurrentie geleverd aan rossi en hem ook verslagen!
 
Niets negatiefs over Tamada, maar zou het ook niet aan de banden gelegen kunnen hebben dat hij Rossi eraf reed. Tenslotte was hij dit keer een echte thuis-rijder: Japanner & Japans circuit op een Honda op Honda testcircuit en Japanse banden....

Die andere Japanner met Bridgestones op de Kawa deed het ook erg goed...toeval?


Van mij mogen ze beide volgend jaar kampioen worden :}
 
Nu dat hij twee races heeft gewonnen, zie ik hem echt nog geen wereldkampioen worden. Nadat hij zijn eerste race gewonnen had scoorde hij de daaropvolgende races ook niet zo geweldig. En hier heeft hij idd het voordeel van de thuiswedstrijd gehad. Hij kan races winnen, maar wereldkampioen..........nope!!Voor volgend jaar zie ik weer hetzelfde rijtje 1,2 en 3, met Edwards er misschien nog wel bij, die zie ik eerder wereldkampioen worden dan Tamada.
 
talent of niet, die Tamada kan behoorlijk gas geven :)
Bovendien: die man heeft een glimlach van oor tot oor (kan niet altijd van Gibernau worden gezegd...); dus wat mij betreft wordt hij het 2005 (in elk geval beter dan dat zijn 'conculega' voor de zoveelste keer kapioen wordt (wat niet weg neemt dat her erg kanp is...)
 
Tamada is het talent van de afgelopen races, waar die in de laatste op Motegi Rossi in een direct duel PRACHTIG klopte. 2e Op valencia en een overwinning op Rio bevestigen zijn talent. Problemen zijn er zeker ook, zijn achterband was niet te vertrouwen op Mugello zodat hij vroegtijdig moest stoppen met de race om niet zoals Nakano een mega klapper te maken. Ook zijn motor werkt vaak niet mee, hij krijgt niet het laatste spul van Honda en HRC en blijft daardoor altijd een beetje achter maar Honda zal hem in 2005 op een fabrieks Honda zetten zodat Tamada voor het kampioenschap kan gaan, want laten we eerlijk zijn; Gibernau en Biaggi komen niet eens meer aan Rossi en nu dus ook Tamada. Hulde voor Tamada en grootse respect voor hem voor het zoveel plezier hebben in races waarbij hij zegt dat ie hoopt op een prachtig duel met Rossi en Rossi antwoordt net zo positief en sportief terug.

Deze 2 rijders gaan 2005 domineren!

Wat een griezel die Tamada, als ie niet kan winnen gaat ie met z,n ellebogen werken.

Als ik die foto zie van die gore griezel krijg ik al een kippevel :r
 
Vergeet ook niet dat Rossi altijd presteert, en mensen zoals Tamada en Gibernau zie ik nog niet over een heel seizoen strijden om de eerste en tweede plaats...

Rossi is elke race hetzelfde, en kan op elke baan winnen.

Gibernau heeft banen die 'm totaal niet liggen.

Tamada won afgelopen zondag op z'n 'thuisbaan'.

Wat dat betreft heeft Rossi overal nog voorsprong op en daarom denk ik dat beide heren wel voor concurrentie kunnen spelen, maar naar mate het seizoen vordert zal Rossi toch gewoon weer uitlopen.
 
Vergeet ook niet dat Rossi altijd presteert, en mensen zoals Tamada en Gibernau zie ik nog niet over een heel seizoen strijden om de eerste en tweede plaats...

Rossi is elke race hetzelfde, en kan op elke baan winnen.

Gibernau heeft banen die 'm totaal niet liggen.

Tamada won afgelopen zondag op z'n 'thuisbaan'.

Wat dat betreft heeft Rossi overal nog voorsprong op en daarom denk ik dat beide heren wel voor concurrentie kunnen spelen, maar naar mate het seizoen vordert zal Rossi toch gewoon weer uitlopen.

Precies. Als Tamada op Philip Island en Catalunya en Assen weet te winnen dan zou ie kampioen kunnen worden, maar voorlopig zie ik Edwards, Gibernau, Capirossi en Bayliss ( op een betere duc ) het Rossi moeilijker maken dan Tamada die eigenlijk alleen afgelopen zondag en op Mugello en Brazilië in goede doen was.
Alhoewel.... Brazilië is ook niet bepaald een mickey mouse circuit....
We zien het volgend seizoen wel....... *D
 
Ehh, kan me sterk vergissen, maar volgens mij hebben ze al gereden op
Catalunya (de race voor Assen), en is Valencia de laatste race van het jaar....
Tamada heeft trouwens al wel wat vaker iets laten zien hoor,
in 2001 of 2002 won hij beide Superbikeraces op Sugo. Tamada rijdt inderdaad
erg goed op Bridgestonebanen (Rio,Estoril en Motegi),maar is veel te wissel-
vallig op niet bridgestonebanen.
Wordt het trouwens niet eens tijd dat Capirossi z'n bijnaam veranderd
in Capi-crossi, of Capi-d'r-af-mostie?
Wel een tikje ironisch dat de strijd tussen Rossi en Biaggi beslist wordt
door loris..
 
Tamada is inderdaad een topper maar kampioen 2005 :? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Hij is echt een coureur met voorkeur voor bepaalde banen, of ze hebben veel getest op de banen waar hij goed gaat. Het is in ieder geval wel iemand waar vechtlust van af straalt als ie aan het racen is en dat is voor de kijker perfect om te zien.

Ben benieuwd naar de race in Quatar....een circuit dat voor iedereen gloedje nieuw is. Gokje dat Rossi dankzij zijn talent direct weer bij de snelsten hoort. Volgens mij ( maar wie ben ik ) haal je in dit soort situaties de grote talenten eruit. Mannen/vrouwen die op elke motor/auto hard gaan en op elk circuit.

Ene Schwantz won ook wedstrijden op een niet te rijden Soes door gewoon om de problemen heen te rijden :} Maarrrrrr.......ik dwaal af.

Toppers volgend jaar dezelfde als dit jaar met misschien Edwards en Tamada erbij.
 
Is het niet zo dat tamada nooit echt een kans heeft gehad om vooraan mee te komen, hij rijd al behoorlijk lang op bridgestones en dit is het eerste seizoen dat die banden mee kunnen komen, ik heb het zelfde gevoel al een paar jaar bij Nakano, als ze die op een goeie motor zetten kan hij ook pas goed laten zien wat hij kan... :}
Het is en blijft een mechanische sport, rijderskwaliteiten zeggen veel, maar zonder goed spul kun je het nog steeds vergeten. (geluk speelt natuurlijk ook een rol.)
Behoorlijk lang :? Dit is z'n 2de seizoen! Het seizoen daarvoor was de terugkeer van Bridgestone in de 'koningsklasse'..met J.v.d.G. uit B. (..of M. als je wilt..)

Niets negatiefs over Tamada, maar zou het ook niet aan de banden gelegen kunnen hebben dat hij Rossi eraf reed. Tenslotte was hij dit keer een echte thuis-rijder: Japanner & Japans circuit op een Honda op Honda testcircuit en Japanse banden....

Die andere Japanner Nakano met Bridgestones op de Kawa deed het ook erg goed...toeval?

Van mij mogen ze beide volgend jaar kampioen worden :}
:^
 
Ik zou het trouwens goed kut vinden als Hopkins volgend jaar geen contract kan krijgen , die kerel zou op een fatsoenlijke motor echt wel regelmatig op het podium te zien zijn...
 
Ehh, kan me sterk vergissen, maar volgens mij hebben ze al gereden op
Catalunya (de race voor Assen), en is Valencia de laatste race van het jaar....
Tamada heeft trouwens al wel wat vaker iets laten zien hoor,
in 2001 of 2002 won hij beide Superbikeraces op Sugo. Tamada rijdt inderdaad
erg goed op Bridgestonebanen (Rio,Estoril en Motegi),maar is veel te wissel-
vallig op niet bridgestonebanen.
...

Ze hebben catalunya al gehad, maar ik bedoel als ie daar Rossi kan verslaan dan is ie echt goed ;)
 
Nouja, het compromis: Laatbloeiend talent dan maar.

Onder talent versta ik meer iemand die er net in komt, en dan laat zien dat het een belofte is... Maarja.


klopt toch..
hij is net 27 geworden!
2e jaar motogp . Dat noem ik "net"
hij lijkt me ook een belofte voor de toekomst, dus ja.....

EEN TALENT , erbij.
 
alle respect, maar met 27 jaar ben je geen broekie meer. En imo ook geen aanstormend talent. Op die leeftijd moet je al bijna aan je pensioen gaan denken. :9
 
alle respect, maar met 27 jaar ben je geen broekie meer. En imo ook geen aanstormend talent. Op die leeftijd moet je al bijna aan je pensioen gaan denken. :9

yeh right...aan je pensioen denken.
kijk eens naar de gemiddelde leeftijd in de MotoGP???
Hij is dan geen broekie, maar als je naar de gemiddelde leeftijd kijkt dan vindt ik die "vrij gemiddeld". De gemiddelde leeftijd wordt o.a. naar boven gehaald door vriend Jeremy MC.Williams (zoals je wellicht weet!!!!

Tamada heeft in theorie in ieder geval tijd zat om wereldkampioen te worden in MotoGP!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan