Tamburini overleden

Verbaasde het jou nou niet dat hij eigenlijk helemaal niet zoveel motoren op zijn naam heeft staan? Hij heeft (terecht) zo'n grote naam, maar uiteindelijk gaat het vooral om de 916 en de F4..
 
Verbaasde het jou nou niet dat hij eigenlijk helemaal niet zoveel motoren op zijn naam heeft staan? Hij heeft (terecht) zo'n grote naam, maar uiteindelijk gaat het vooral om de 916 en de F4..
En bimoTA natuurlijk...
 
KWIJL

iymbiheks6h4.jpg
 
Verbaasde het jou nou niet dat hij eigenlijk helemaal niet zoveel motoren op zijn naam heeft staan? Hij heeft (terecht) zo'n grote naam, maar uiteindelijk gaat het vooral om de 916 en de F4..
Vind het toch een redelijk lijstje waar menig designer alleen maar van kan dromen volgens mij, met zeker een aantal zeer succesvolle motoren.
De motoren die hij ontworpen heeft:

Bimota Tesi 1D
Bimota KB2
Bimota DB1
Ducati Paso
Ducati 916
Ducati 748
Ducati 996
Ducati 998
Cagiva Aletta Oro
Cagiva Freccia
Cagiva Mito
MV Agusta F4
MV Agusta Brutale
MV Agusta F3 675
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het terecht dat hij zo'n grote naam heeft, en maar het aantal (succesvolle) motoren wat hij ontworpen heeft is niet zo groot als ik dacht.

916/748/996/998 is feitelijk dezelfde motor (Mito is grotendeels hetzelfde ontwerp)

Paso was geen commercieel succes (Freccia was in grote lijnen hetzelfde ontwerp) en nog steeds niet echt mooi.
Tesi was een engineering studie (afstudeer project, vandaar Tesi) waar hij volgens mij maar deels zijn invloed op heeft kunnen uitoefenen.
 
Vind het toch een redelijk lijstje waar menig designer alleen maar van kan dromen volgens mij, met zeker een aantal zeer succesvolle motoren.
De motoren die hij ontworpen heeft:

Bimota Tesi 1D
Bimota KB2
Bimota DB1
Ducati Paso
Ducati 916
Ducati 748
Ducati 996
Ducati 998
Cagiva Aletta Oro
Cagiva Freccia
Cagiva Mito
MV Agusta F4
MV Agusta Brutale
MV Agusta F3 675


En de Cagiva 500 2takt racers, de mooiste 500 racers die er zijn :9~ :}

4486529372_3b2588f040_o.jpg


qz2bfnbkpct1.jpeg


cagiva500.jpg


cagiva-500-2.jpg


art_4785_2_01_big.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het terecht dat hij zo'n grote naam heeft, en maar het aantal (succesvolle) motoren wat hij ontworpen heeft is niet zo groot als ik dacht.

916/748/996/998 is feitelijk dezelfde motor (Mito is grotendeels hetzelfde ontwerp)

Paso was geen commercieel succes (Freccia was in grote lijnen hetzelfde ontwerp) en nog steeds niet echt mooi.
Tesi was een engineering studie (afstudeer project, vandaar Tesi) waar hij volgens mij maar deels zijn invloed op heeft kunnen uitoefenen.
en de MV Agusta F4 en F3 zijn voor 90% ook twee keer hetzelfde kunstje. Ondanks dat ze heel fraai zijn :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan