Tamiya heeft het virus te pakken

Tamiya

MF veteraan
3 jun 2002
2.587
1
Tja ik heb het virus eigenlijk al zo'n 2,5 jaar te pakken. Het begon met een onschuldig motorblaadje, maar een paar maanden later wist ik het bij de TT van 2002 zeker: dit is hét!

Maar ja, ik was nog 15 en mocht dus nog niet eens brommer rijden! Dus: werken en sparen! 2,5 jaar lang naar beurzen geweest, naar Assen (tot heilig verklaard :P )gegaan maar nu mag ik dan echt los!

29 september werd ik 18, dus meteen begonnen met auto lessen te nemen. Paar weken geleden daarvoor de theorie gehaald, en afgelopen dinsdag ook theorie A gehaald *D

Afspraak gemaakt met rijschool: aanstaande donderdag om 17.00 (in het donker dus) begin ik met lessen! Ze hadden daar geen motorlaarzen (de rest wel) voor me beschikbaar dus vandaag ffe wat zaken afgelopen... en thuis gekomen met een paar hele mooie Lookwell's :)

Waarom dit topic dan?

wel, het is misschien leuk voor andere motorrijders in spé om te lezen over hoe het lessen gaat (al is daar ook een ander topic voor natuurlijk), maar ook over de aanschaf van kleding en natuurlijk de motorkeuze!

want dat brengt mij bij het volgende punt: ik heb ongeveer 3000-3500 te besteden aan een 25kw op kenteken motor (het risico van 25kw alleen uitdraai vermogensbank wil ik niet nemen). Daarbij zit ik te twijfelen tussen een vrij jonge motor met weinig kilometers die misschien een beetje saai is of een motor met karakter die wat ouder is met wat meer kilometers...

dus kortgezegd: ik twijfel tussen cb 500/er-5 en cbr 600/bandit 600/gsx-f600 (maar is toch wel érg lelijk, met alle respect voor de mensen die hem wel mooi vinden). Uiteraard heeft alles een voor en nadeel, ik weet nog niet hoe veel km ik zal rijden op jaarbasisis, maar ik wil echt heel graag met de motor op vakantie en dan weet je al zeker dat het meer gaat worden dan het landelijke gemiddelde...

Waar ik 2,5 jaar geleden af en toe aan motoren dacht wordt het nu steeds meer en meer, en leuker want de kinderdagdromerij is voorbij, het is nu tijd om mijn droom te beleven *D


In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen...
 
Citaat:
want dat brengt mij bij het volgende punt: ik heb ongeveer 3000-3500 te besteden aan een 25kw op kenteken motor (het risico van 25kw alleen uitdraai vermogensbank wil ik niet nemen). Daarbij zit ik te twijfelen tussen een vrij jonge motor met weinig kilometers die misschien een beetje saai is of een motor met karakter die wat ouder is met wat meer kilometers...

Hej Tamiya,
net zoals jou ben ik ook hartstikke nieuw hier op dit forum maar nu al verslaafd :)

Echter ik wil effe reageren op wat jij zegt over 25kw met vermogensbank uitdraai.. Dit heb ik namelijk WEL gedaan. Waarom?
- Ik heb wel 10x de knmv gebeld (verzekering), en elke keer bevestigen zij dat je WEL verzekert bent op bovenstaande manier als er iets gebeurt.
- Dit willen zij schriftelijk bevestigen als je erom vraagt maar wel moet je de vermogensuitdraai eventjes opsturen...
- Wel heb ik gelezen dat de politie als zij het perse willen beetje moeilijk kunnen doen... mischien dat je dit bedoelt


Maar goed, succes met het kopen van je motor en moge je vele veilige kilomters tegemoet gaan
:]
groeten fish
 
Ik wens je veel plezier met lessen *D

full
 
Echter ik wil effe reageren op wat jij zegt over 25kw met vermogensbank uitdraai.. Dit heb ik namelijk WEL gedaan. Waarom?
- Ik heb wel 10x de knmv gebeld (verzekering), en elke keer bevestigen zij dat je WEL verzekert bent op bovenstaande manier als er iets gebeurt.
- Dit willen zij schriftelijk bevestigen als je erom vraagt maar wel moet je de vermogensuitdraai eventjes opsturen...
- Wel heb ik gelezen dat de politie als zij het perse willen beetje moeilijk kunnen doen... mischien dat je dit bedoelt


Allereerst: ik loop hier al een tijdje rond (901 dagen om precies te zijn) maar vond dat je niet te veel moet posten en meepraten over dingen waar je eigenlijk geen weet van hebt, vandaar dat ik me nu echt voorstel

Over die 25kw op kenteken of niet: als je de zoekfunctie op MF gebruikt zul je zien dat daar al heel wat over geschreven is. Mijn reden om het niet te doen is:
- de wetgeving is toch wel precies over hoe het moet, en de politie kan je een boete € 200,- geven voor het rondrijden op een motor waar je geen rbw voor hebt (ze kijken naar het vermogen op het kenteken en ze missen het zinnetje: de motor is geschikt voor 25kw rbw).
- als jij iemand invalide rijdt kunnen de kosten voor de verzekering behoorlijk oplopen, soms in de tonnen. Daarom denk ik dat er van hogeraf bij een verzekeringsmaatschappij wel even wordt gekeken of er niet een manier is om er onder uit te komen

* die brief die jij noemt zegt dat ze de motor voor je willen verzekeren. Daarmee zeggen ze dus dat je hem in de schuur mag hebben staan en dat je aan de verzekeringsplicht voldoet voor het hebben van een motorrijtuig met kenteken. Een brief waarin staat dat jij er op mag rijden en dat ze niet moeilijk zullen gaan doen in geval van schade/ongeval zullen ze niet geven (heeft ook een artikel in gestaan in moto'73).

check het nog ffe na zou ik zeggen. En als je besluit het zo te laten: de kans is ook wel heel klein dat je er gedonder mee krijgt
 
Echter ik wil effe reageren op wat jij zegt over 25kw met vermogensbank uitdraai.. Dit heb ik namelijk WEL gedaan. Waarom?
- Ik heb wel 10x de knmv gebeld (verzekering), en elke keer bevestigen zij dat je WEL verzekert bent op bovenstaande manier als er iets gebeurt.
- Dit willen zij schriftelijk bevestigen als je erom vraagt maar wel moet je de vermogensuitdraai eventjes opsturen...
- Wel heb ik gelezen dat de politie als zij het perse willen beetje moeilijk kunnen doen... mischien dat je dit bedoelt
:Z gaan we weer...

Lees je verzekeringspapieren nou eens door :

Indien bereden door iemand met een geldig rijbewijs

25 kw RBW en geen 25 kw motor is geen geldig rijbewijs...
kunnen mensen gewoon niet meer logisch nadenken het is een zwart gat en juist daar maakt een verzekering gebruik van...

Allereerst: ik loop hier al een tijdje rond (901 dagen om precies te zijn) maar vond dat je niet te veel moet posten en meepraten over dingen waar je eigenlijk geen weet van hebt, vandaar dat ik me nu echt voorstel
Hulde TS je snapt hem tenminste ;)
 
Yes! Ik heb mijn eerste rijles gehad :]

meer info in het centrale 'ik heb rijlessen' topic
 
Tja ik heb het virus eigenlijk al zo'n 2,5 jaar te pakken. Het begon met een onschuldig motorblaadje, maar een paar maanden later wist ik het bij de TT van 2002 zeker: dit is hét!

Maar ja, ik was nog 15 en mocht dus nog niet eens brommer rijden! Dus: werken en sparen! 2,5 jaar lang naar beurzen geweest, naar Assen (tot heilig verklaard :P )gegaan maar nu mag ik dan echt los!

29 september werd ik 18, dus meteen begonnen met auto lessen te nemen. Paar weken geleden daarvoor de theorie gehaald, en afgelopen dinsdag ook theorie A gehaald *D

Afspraak gemaakt met rijschool: aanstaande donderdag om 17.00 (in het donker dus) begin ik met lessen! Ze hadden daar geen motorlaarzen (de rest wel) voor me beschikbaar dus vandaag ffe wat zaken afgelopen... en thuis gekomen met een paar hele mooie Lookwell's :)

Waarom dit topic dan?

wel, het is misschien leuk voor andere motorrijders in spé om te lezen over hoe het lessen gaat (al is daar ook een ander topic voor natuurlijk), maar ook over de aanschaf van kleding en natuurlijk de motorkeuze!

want dat brengt mij bij het volgende punt: ik heb ongeveer 3000-3500 te besteden aan een 25kw op kenteken motor (het risico van 25kw alleen uitdraai vermogensbank wil ik niet nemen). Daarbij zit ik te twijfelen tussen een vrij jonge motor met weinig kilometers die misschien een beetje saai is of een motor met karakter die wat ouder is met wat meer kilometers...

dus kortgezegd: ik twijfel tussen cb 500/er-5 en cbr 600/bandit 600/gsx-f600 (maar is toch wel érg lelijk, met alle respect voor de mensen die hem wel mooi vinden). Uiteraard heeft alles een voor en nadeel, ik weet nog niet hoe veel km ik zal rijden op jaarbasisis, maar ik wil echt heel graag met de motor op vakantie en dan weet je al zeker dat het meer gaat worden dan het landelijke gemiddelde...

Waar ik 2,5 jaar geleden af en toe aan motoren dacht wordt het nu steeds meer en meer, en leuker want de kinderdagdromerij is voorbij, het is nu tijd om mijn droom te beleven *D


In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen...


Welkom!
bij welke rijschool ga je lessen? ik woon in de buurt van heerenveen, en heb hij rijschool van jan postma gelest(instructeur was Leo)

veel plezier hierzo, en wie weet tot ziens op het klaverblad bij Tjalleberd ;)
 
Zo weer ffe een update! Na vandaag heb ik 3 lessen gehad en het is werkelijk Vandaag met de BV's bezig geweest wat toch moeilijker was dan ik dacht. Maar aldoende leert men dus dat komt vast wel goed.

Gistermiddag heb ik een complete outfit aangeschaft omdat ik nu al genoeg had van het spul van de rijschool... Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Laarzen had ik al gekocht voor ik begon met lessen (die hadden ze bij de rijschool helemaal niet en kistjes heb ik zelf niet), maar gister dus winterhandschoenen, broek, jas en helm aangeschaft. Piccie van mijn helm waar ik vanzelfsprekend superblij mee ben:
146150


Examen VB wordt dinsdag aangevraagd (als ik mijn uitreksel GBA ingeleverd heb) dus dan inplannen en ergens in januari afijden voor de verrrichtingen!

Woensdag is de volgende les, en ik kan nu al niet wachten. Dat wordt nog wat als ik straks zelf motor rij!



Quote:
Op woensdag 01 december 2004 13:39 schreef bouke het volgende:
[...]


Welkom!
bij welke rijschool ga je lessen? ik woon in de buurt van heerenveen, en heb hij rijschool van jan postma gelest(instructeur was Leo)

veel plezier hierzo, en wie weet tot ziens op het klaverblad bij Tjalleberd





Ik rij bij Hofma, de eigenaar (Jan) is mijn instructeur. Goeie gasten daar, ze weten veel en er hangt een goede sfeer. Voor iedereen die nog moet rijden in Heerenveen: Hofma (al moet ik zeggen natuurlijk niet veel van andere rijscholen hier te weten)
 
succes met lessen en wie weet zie ik je wel een keer op de motor lessen in heerenveen.


[me]IKBENGEK moet iedere dag van assen naar grou en terug[/me]
 
succes met lessen en wie weet zie ik je wel een keer op de motor lessen in heerenveen.


[me]IKBENGEK moet iedere dag van assen naar grou en terug[/me]

Jij bent toch baco op Assen? dat lijkt mij nou ook wel een mooie hobby! Zijn er veel 18-25 jarigen daar?

Ik was zonet nog spottable op klaverblad Heerenveen :} was mn eerste keer klaverblad met de motor *D Ging maar 60 maar wat wil je op een cb250 les-motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan